Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Donaldisme i Radioselskapet

Andeby Online > Diskusjonsforum > Donaldisme i Radioselskapet

Gå tilbake til forumoversikta ...

Under ut-annonseringen av Radioselskapet på NRK P2 i dag så ble det sagt at morgendagens program bl.a. skal handle om donaldisme. "Donaldismen er populær som aldri før, og det i de mest uventede kretser" sa programlederen. Jeg aner ikke hva det innebærer, men Radioselskapet sendes i hvert fall på NRK P2 kl. 16.10. Den som lytter får se.

(Kanskje det er noen her inne som vet noe mer? Noen som skal intervjues eller noe?)

Nestor Burma
43 år, Trondheim

13.06.2006, 17:37

Morgondagens sending? Takk for tipset. Vil anta at det har litt med Jon Gisle å gjera?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

13.06.2006, 17:43

Jon Gisle blei ikkje nemnd, men det var et langt intervju med Anders Giæver.

Anden som går

14.06.2006, 17:19

Hva handlet det intervjuet om?

1800

14.06.2006, 19:05

Finansministeren, som hadde fått ei Donald-bok av nokon då ho tiltrådte for å lære økonomi av «De varige verdier». Så snakka Giæver og programleiaren litt om på kva måte Donald kan vera eit førebilete i politikken, kvar Donald og Barks står politisk, og slike ting.

Hm, det går vel an å finne det i arkivet på nettradio, trur eg. Er heilt i starten av programmet, etter at dei har spelt «Candy».

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

14.06.2006, 19:11

Politikk og Donald ja - jeg leste forresten i Dagbladet i helgen om Kristin Halvorsen som brukte Barks' Pengeregn for å forklare at folk ikke kan få utdelt oljefondet (noe i den dur).

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
20 år, Kongsvinger

14.06.2006, 19:21

Det var akkurat den historia det dreide seg om, men parallellen haltar jo. Oljefondet er eit offentleg fond, medan pengane i Barks-serien er ein privat formue. Både Giæver og programleiaren gjekk langt i å trekke ein konservativ ideologi ut av Donald-seriane, noko i retning av at det ikkje løner seg å vere lat som Donald.

Innlegget blei sist redigert 16.06.2006, 17:29 av Anden som går

Anden som går

14.06.2006, 19:26

No kan ein høyra programmet her:
http://nettradio.nrk.no/default.php?&kanal=P2NoYW5uZWw9bnJrLXAypHN0YXJ0PTIwMDYtMDYtMTRUMTYlM0ExMCUzQTAwpGVuZD0yMDA2LTA2LTE0VDE3JTNBMDAlM0EwMKR0aXRsZT1VbUZrYVc5VFpXeHphMkZ3WlhRPaRpbm49MKR1dD0wpGJpdHJhdGU9

«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.

Sølve
19 år, Ullensvang

14.06.2006, 22:19

Anders Giæver sier midt inni intervjuet:

Ja, nå er det jo lenge siden jeg leste Donald sist, men .....

Haha, ja den har vi hørt før:-P

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

16.06.2006, 16:22

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.