Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

"Diskuter ukens donald" -tråd på diskusjon.no

Andeby Online > Diskusjonsforum > "Diskuter ukens donald" -tråd på diskusjon.no

Gå tilbake til forumoversikta ...

Hei.
Tenkte bare jeg ville informere om at jeg hver uke vil lage en "presentasjon" av ukens Donald -blad på diskusjon.no i denne tråden: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=589902&hl=
Hvor man i tillegg kan diskutere hva man synes om Donald Duck nummeret som kom ut den uken man er i.

TSP
18 år, Stokke

13.06.2006, 15:57

TSP skreiv:

Hvor man i tillegg kan diskutere hva man synes om Donald Duck nummeret som kom ut den uken man er i.

Hehe, det er jo akkurat det vi holder på med her i gården :)

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
20 år, Kongsvinger

13.06.2006, 16:01

Hehe, joda, men som sagt er det presnetasjonen som er viktigst i den tråden og tenkte dere ville vite. Har ikke sett noe liknende her.

TSP
18 år, Stokke

13.06.2006, 16:11

TSP skreiv:

Hehe, joda, men som sagt er det presnetasjonen som er viktigst i den tråden og tenkte dere ville vite. Har ikke sett noe liknende her.

http://www.andebyonline.com/index.php?area=art&kat=3
(diverre ikkje kjempeoppdatert akkurat no -- men det jobber vi med.)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

13.06.2006, 16:14

Oi, det så jeg ikke før nå. Kunne du forøvrig fått ut en omtale av nr 16 fra 2006, har ikke fått det bladet i posten og oppdaget det vel for sent, så er vel ikke noe hjelp i å ringe Egmont denne gang... :/

TSP
18 år, Stokke

13.06.2006, 16:18

TSP skreiv:

er vel ikke noe hjelp i å ringe Egmont denne gang... :/

Tja, anbefaler deg å prøve. Det kan ikkje skade.

(når det gjelder gamle omtaler: vi har hatt litt kluss i prosedyrene våre, men eg garanterer at alle omtalar for 2006 fram til nummer 24 skal vera på plass innan sundag.)

I tillegg til omtalar har Andeby Online nyhendeoppdateringar om kvart blad som er noko kortare, men til gjengjeld blir lagt ut litt tidlegare (målet er at dei *skal* vera ute i så god tid at det framleis går an å få kjøpt bladet). Her er nyhendesaka eg skreiv om DD16: http://www.andebyonline.com/index.php?area=art&id=486

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

13.06.2006, 16:23

Jaja, gleder meg i alle fall å se om dine meninger på historien er totalt forskjellige fra mine eller veldig like etc.

Du kan jo kanskje registrere deg på det forumet det er snakk om å bidra litt til den tråden der selv? Hadde vært hyggelig :) Men forstår selvsagt hvis andebyonline stjeler for mye av tiden din og det blir kanskje for mye å skrive omtaler på to forskjellige steder, når du må tilpasse det til min "mal" også.

TSP
18 år, Stokke

14.06.2006, 15:51

Ser at du i den omtalen du har skrevet av ukas blad skryter voldsomt av Vicar. Men det er dessverre ikke Vicar som har tegnet historien. Det er det Rodrigues som har gjort, og Egmont har dermed nok en gang byttet ut Rodrigues med Vicar i krediteringen. (skjedde for noen uker siden også.) Kanskje på grunn av at Vicar er begynt å lage så få historier at de må sette navnet hans inn for andre serieskapere for at han fortsatt skal ha et rykte som ganske aktiv?? :-)

Tommy
24 år, Odda

14.06.2006, 20:05

Ja, jeg syntes at tegnestilen var veldig forskjellig fra Vicars så jeg begynte å lure. Nå fikk jeg vite sannheten!

It was all started by a mouse...

Audun

14.06.2006, 21:02

Oi! Da vet jeg det også. Seriøst, jeg har egentlig ikke begynt å legge særlig merke til navnene på tegnerne på forfatterne og tegnerne før for bare noen uker siden og har ikke lært meg skikkelig forskjellene på de forskjellige godt nok enda. (unntatt Carl Barks og Don Rosa da... og forøvrig Kari Korhonen som visst har en ganske abstrakt stil og gode historier) Jeg bare kjente igjen stilen og har lagt merke til Vicar's navn tidligere når den stilen har vært tegnet også. Jeg får vel få endret på navnet og skrevet at jeg liker tegnestilen så jeg ikke bommer veldig. Men da er det vel kanskje Rodriguez sin stil jeg liker så godt da, også kjent som den italienske tegnestilen, right?

Innlegget blei sist redigert 14.06.2006, 21:17 av TSP

TSP
18 år, Stokke

14.06.2006, 21:16

Hm, den italienske stilen er nok noko heilt anna.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

14.06.2006, 21:27

Huff, jaja, er visst håpløs jeg ^^. Får henge rundt her på forumet så lærer jeg nok særegenhetene til tegnere etterhvert :)

Men bare for å la meg få rett en gang: det er Marco Rota som er kjent for blant annet å tegne inn fuglene?

Forøvrig er jeg glad over at jeg fant dette forumet. Flott å kunne diskutere med så gløgge, eldre folk enn meg. Mye mer givende enn å diskutere med de fleste som er på min alder og yngre.

Innlegget blei sist redigert 14.06.2006, 21:38 av TSP

TSP
18 år, Stokke

14.06.2006, 21:31

Det er han, ja.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

14.06.2006, 21:37

TSP skreiv:

Forøvrig er jeg glad over at jeg fant dette forumet. Flott å kunne diskutere med så gløgge, eldre folk enn meg. Mye mer givende enn å diskutere med de fleste som er på min alder og yngre.

Nådda nådda. Alder har ingenting med hverken gløgghet og smak å gjøre.
Husk; Først og fremst er det hva en selv foretrekker, når det kommer til de fleste ting i livet.
Når man blir eldre har de fleste en tendens til å bli litt mer avrundet i kantene og er kanskje ikke så "på hugget", hvis du forstår meg.

Når det kommer til Donald-kunnskaper er mange av de yngste her på høyde med mange av de eldste, bare så det er sagt.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

14.06.2006, 22:32

Einherje skreiv:

Når det kommer til Donald-kunnskaper er mange av de yngste her på høyde med mange av de eldste, bare så det er sagt.

Tiltredes helhjertet. Syns det kommer vel så mange spennende, interessante og intelligente innlegg fra "fjortisene" som fra "den eldre garde".

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com

Karamell
40 år, Oslo

14.06.2006, 22:56

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Hm, den italienske stilen er nok noko heilt anna.

Ja, før syns jeg det var helt uproblematisk å skille mellom en "dansk" (Egmont-)stil og en italiensk (Mondadori-)stil. Førstnevnte mer "tradisjonell" (inspirert av Barks), og sistnevnte atskillig mer "dynamisk" (kanskje særlig med Cavazzano som guru/mentor)... Men nå syns jeg det er mye vanskeligere å skille mellom de to stilene. Og for meg ser det ut til at "skandinavene er blitt latinisert", snarere enn det motsatte.

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com

Innlegget blei sist redigert 14.06.2006, 23:04 av Karamell

Karamell
40 år, Oslo

14.06.2006, 23:03

Tommy skreiv:

Ser at du i den omtalen du har skrevet av ukas blad skryter voldsomt av Vicar. Men det er dessverre ikke Vicar som har tegnet historien. Det er det Rodrigues som har gjort, og Egmont har dermed nok en gang byttet ut Rodrigues med Vicar i krediteringen. (skjedde for noen uker siden også.) Kanskje på grunn av at Vicar er begynt å lage så få historier at de må sette navnet hans inn for andre serieskapere for at han fortsatt skal ha et rykte som ganske aktiv?? :-)

Veldig synd at de gjør sånn, dumt når det ikke står riktig tegner.

Det er jo alltids en mulighet for at det har skjedd ved et uhell, men hvis ikke, så er det ganske ille, synes jeg.

Ivar
19 år, Skedsmo

15.06.2006, 22:57

Ja, de gjorde det samme i den svenske udgave.

-Kom Mir, Beni Hasan, El Fant and Aswan
-Tell benny that it is a crocodile that I want!

The Crocodile Collector, Don Rosa

andeJohan
17 år, Danmark

17.06.2006, 13:47

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.