Andeby Online > Diskusjonsforum > Sex og singelliv i Andeby
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Hmm, så det vil si at "Bestemor Duck" er oldemoren til ODD, og bestemoren til Donald på farssiden?
Jeg liker forøvrig å tenke den tanken at Penny fant seg en cowboy og giftet seg med han... ^^
Men det jeg ikke skjønner (hvis vi skal tenke på Marco Rotas jubileumshistorie som "ekte" sett i forhold til andebyuniverset), hvorfor "bestemor duck" og Skrue Mcduck levde sammen når de fant Donald? De var jo svært fjerne slektninger.
Og hva var forøvrig de bildene for noe? Linken virker ikke...
Innlegget blei sist redigert 14.06.2006, 14:56 av TSP
TSP
18 år, Stokke
14.06.2006, 14:55

TSP skreiv:
Men det jeg ikke skjønner (hvis vi skal tenke på Marco Rotas jubileumshistorie som "ekte" sett i forhold til andebyuniverset), hvorfor "bestemor duck" og Skrue Mcduck levde sammen når de fant Donald? De var jo svært fjerne slektninger.
Grunnen til at Bestemor bor sammen med Skrue i "Mitt liv i et eggeskall" er fordi at Marco Rota har en helt annen oppfatning av //Andeuniverset// en det Don Rosa har. Rota mener her tydeligvis at Skrue og Bestemor er søsken...
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 14.06.2006, 15:00 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
14.06.2006, 14:59

TSP skreiv:
Hmm, så det vil si at "Bestemor Duck" er oldemoren til ODD, og bestemoren til Donald på farssiden?
Dei fleste ting som har kome fram sidan femtitalet, italienske historier unnteke, tyder vel på det, ja.
Nei, dei var søsken. Det kjem tydeleg fram av historia :-)
Dette slektskapet stammer vel forsåvidt fra klassikeren «Den hodeløse totem» (det aktuelle kapitlet står i DP41). Hugsar at eg reagerte nesten med raseri då DD&Co i 1994 byrja å gi ut historier og stamtrær der det kom fram at Skrue og Bestemor *ikkje* var sysken, men eg vente meg fort til at jaja, sånn er det ikkje lenger. Sjølv om eg synest at det er eit veldig interessant slektskap som eg gjerne kunne tenkt meg å sjå fleire historier om (noko vi vel diverre aldri vil få, går eg ut frå).
Og hva var forøvrig de bildene for noe? Linken virker ikke...
Ein innskanna artikkel under namnet «Sex og singelliv i Andeby» som stod i Aktuell Rapport eller noko slikt.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
14.06.2006, 15:06

Så jeg kan ikke regne historien som "sann" hvis jeg sverger på at Don Rosas stamtre er det riktige...?
Man kan jo fantasere om at savnet etter Hilmar hos bestemor og savnet etter Gulda hos Skrue, gjorde at de to fant trøst hos hverandre. At den biologiske moren til Donald følte seg for ung eller noe slikt til å ta seg av Donald, og dermed sendte Donald til Skrue og Bestemor. Det eneste som da ikke henger på greip er egget... Huff, går nok ikke å sette sammen de to "meningene" på noen måte nei....
Innlegget blei sist redigert 14.06.2006, 15:36 av TSP
TSP
18 år, Stokke
14.06.2006, 15:31

TSP skreiv:
Så jeg kan ikke regne historien som "sann" hvis jeg sverger på at Don Rosas stamtre er det riktige...?
Uhm, tja. Det kan du vel, om du berre finner på ei god forklaring på kvifor Bestemor kaller Skrue «min egen lillebror» 
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Innlegget blei sist redigert 14.06.2006, 15:36 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
14.06.2006, 15:35

Når det gjelder egget, gir Rota oss faktisk ein utveg. Det er jo Donald som forteljar dette, og han trekker vel fram at dette er ting som han på ingen måte har forutsetningar for å hugsa sjølv, men at det er slik det har blitt fortalt han. Alt som skjer fram til Skrue og Bestemor finner han, eksisterer det ikkje vitner på, så at Donald faktisk kom fallande frå eit reir må då vera noko familien har gjetta seg til i ettertid ...
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
14.06.2006, 15:40

TSP skreiv:
Man kan jo fantasere om at savnet etter Hilmar hos bestemor og savnet etter Gulda hos Skrue, gjorde at de to fant trøst hos hverandre. At den biologiske moren til Donald følte seg for ung eller noe slikt til å ta seg av Donald, og dermed sendte Donald til Skrue og Bestemor. Det eneste som da ikke henger på greip er egget... Huff, går nok ikke å sette sammen de to "meningene" på noen måte nei....
Velger å sitere mitt eget innlegg. Grunnen til at hun kaller han sin egen lille lillebror er kanskje fordi de ikke hadde noe føelsesmessig forhold til hverandre i form av kjærlighet, men at bestemor alltid har ønsket seg en lillebror noe hun ikke hadde. Bestemor søkte trøst hos Skrue etter å ha mistet Hilmar og Skrue søkte trøst hos bestemor siden hans yngre dager var forbi og kanskje minte bestemor han litt om Gulda? Så kan man kanskje si at hun også ble ansatt som en "husholderske" hos Skrue på heltid.
Men man kan likevel ikke finne noen logiks forklaring på egget hvis man ser på både Rota og Rosa's oppfatning om familierelasjonene som "riktige".
TSP
18 år, Stokke
14.06.2006, 15:43

Ja, der kan du jo faktisk ha et godt poeng. Men da er det jo rart at han ikke nevner Lillegull med et ord. Men kanskje han ikke visste på den tiden (ei heller når han forteller) at Lillegull var hans skikkelige mor og har blitt fortalt av Skrue og Bestemor at de fant han, for å ikke "såre" Donalds unge sinn eller noe slikt.
hehe, morsomt å fantasere.
TSP
18 år, Stokke
14.06.2006, 15:47

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.