Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Fangen i Sølvdalen, andre del

Andeby Online > Diskusjonsforum > Fangen i Sølvdalen, andre del

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

**//Merknad://** Denne tråden (dei 48 første innlegga) blei sletta ved ein feil. Dette er ein gjenoppretta versjon av tråden, basert på backupfiler. Dette medfører eit par småfeil med tråden: Tidspunkt for innlegga er feil, i eit par tilfelle er rekkefølgja på innlegga litt feil, og for mange av innlegga vil oppdateringar av innlegg ikkje vera registrerte. I tillegg er e-postvarsling for tråden slått av for alle som måtte ha det. Beklager bryet dette medfører.

//Ny// //meiningsmåling// //05.06.06://
**Kva** **synest** **du** **om** **andre** **episode** **av** **Don** **Rosa-historia** **«Fangen** **i** **Sølvdalen?»**
http://www.andebyonline.com/index.php?area=poll

Eg har ikkje stemt enno fordi eg ikkje har fått bladet enno, og eg håper at det kjem før meiningsmålinga blir fjerna, difor venter eg med å stemme kva eg faktisk meiner om historia i staden for å røyste «har ikkje lest den», då eg håper å få lest historia før torsdagens meiningsmåling blir lagt ut ...

Men for dei av dykk som *har* lest historia, kan det jo vera interessant å vite kva de røyster, og kvifor.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Innlegget blei sist redigert 09.06.2006, 01:19 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

08.06.2006, 23:36

Lar du denne ligge ute til de av oss som kjøper i kiosk også kan delta, eller er dette en meningsmåling for de priviligerte med lave nummer som posten prioriterer ?

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

08.06.2006, 23:37

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

(...) då eg håper å få lest historia før torsdagens meiningsmåling blir lagt ut ...

Det vil altså vera mogleg å stemma i gjeldande meiningsmåling fram til torsdag, MikroMidas.

«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.

Sølve
19 år, Ullensvang

08.06.2006, 23:38

Bladet er vel tilgjengeleg i butikkane på tysdag, om det ikkje var det allereie i forigårs, då.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

08.06.2006, 23:39

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

//Ny// //meiningsmåling// //05.06.06://
**Kva** **synest** **du** **om** **andre** **episode** **av** **Don**
**Rosa-historia** **«Fangen** **i** **Sølvdalen?»**
http://www.andebyonline.com/index.php?area=poll

Eg har ikkje stemt enno fordi eg ikkje har fått bladet enno, og eg håper at det kjem før meiningsmålinga blir fjerna, difor venter eg med å stemme kva eg faktisk meiner om historia i staden for å røyste «har ikkje lest den», då eg håper å få lest historia før torsdagens meiningsmåling blir lagt ut ...

Men for dei av dykk som *har* lest historia, kan det jo vera interessant å vite kva de røyster, og kvifor.

Ettersom det er pinse legges vel ikke dette bladet ut for salg før i morgen?

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 08.06.2006, 23:43 av Olaf Moriarty Solstrand

Sigvald
41 år, Stavanger

08.06.2006, 23:43

Det er då mange her inne som har lest historia likevel.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

08.06.2006, 23:44

Synes andre del var bedre enn den første, her er det mer action enn del 1, so m jeg synes blir litt lang.

SPOILER:

Smilte godt når Skrue kjempet mot de tre.. nei to, nei, den største levende legenden i Vesten. Og ikke minst deres møte med bisonflokken bevæpnet med hattestativ

:-)

Filch, do something constructive! Find Peeves!

Andungen
19 år

08.06.2006, 23:46

andungen skreiv:

Synes andre del var bedre enn den første, her er det mer action enn del 1, so m jeg synes blir litt lang.

SPOILER:

Smilte godt når Skrue kjempet mot de tre.. nei to, nei, den største levende legenden i Vesten. Og ikke minst deres møte med bisonflokken bevæpnet med hattestativ

:-)

Ja, var definitivt bedre andre delen, og da velger jeg å se bort fra den logiske bristen.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

08.06.2006, 23:47

andungen: Spoilerboks skal ha triple bindestreker, ikkje doble. :-)

Eg redigerte inn ekstra bindestreker for deg (og klarte faktisk det utan å lese kva som stod i spoilerboksane (har ikkje fått bladet enno eg)).

Innlegget blei sist redigert 08.06.2006, 23:48 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

08.06.2006, 23:48

Uff da :-$ Var ikke meningen, håper jeg ikke ødela lesegleden for noen.

Filch, do something constructive! Find Peeves!

Andungen
19 år

08.06.2006, 23:49

Einherje skreiv:

Ja, var definitivt bedre andre delen, og da velger jeg å se bort fra den logiske bristen.

Hvilken da??

It was all started by a mouse...

Audun

08.06.2006, 23:50

Audun- skreiv:

Einherje skreiv:

Hvilken da??

Den tar vi når folket har fått lest historien.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

08.06.2006, 23:51

"Raindrops are fallin`on my head....;"

Følte bare for å skrive dette fordi det er en referanse til denne sangen i del 2.

Sleipe-Simon Den eldste banditten i Klondyke

Sleipe-Simon

08.06.2006, 23:51

Sleipe-Simon skreiv:

Følte bare for å skrive dette fordi det er en referanse til denne sangen i del 2.

Er dette en ren sangreferanse, eller en referansen til filmen sangen er hentet fra?

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
46 år, Nittedal

08.06.2006, 23:52

raindrops keep fallin on head, er jo fra butch cassidy and the sundance kid fra 69 (tror jeg).Og de er jo med i fortellingen vår, så det er nok ikke tilfeldig ;-)

RONALDINHO!

Haavard
19 år, Gjøvik

08.06.2006, 23:53

Drikaton skreiv:

Sleipe-Simon skreiv:

Er dette en ren sangreferanse, eller en referansen til filmen sangen er hentet fra?

Begge deler. Det er en referanse til selve sangen i episode 2.

Lurer på om "Butch Cassidy and the Sundance Kid" er en av Rosas favorittfilmer, siden han som kjent er en fan av årgangsfilmer.
Uansett er denne filmen fra 1969 med Robert Redford og Paul Newman en skikkelig klassiker.

Sleipe-Simon Den eldste banditten i Klondyke

Sleipe-Simon

08.06.2006, 23:54

Der har eg stemt «Har ikkje lest den». Makan så seint det bladet skulle kome då.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

08.06.2006, 23:54

Jeg har faktisk opplevd å få noen få blader en/en og en halv uke etter da det egentlig skulle komme, noen ganger. Det er ikke ofte heldigvis, men uansett er det kjedelig.

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
17 år, Larvik

08.06.2006, 23:55

Nu har jeg også läst den! Bedre end förste del:)

-Kom Mir, Beni Hasan, El Fant and Aswan
-Tell benny that it is a crocodile that I want!

The Crocodile Collector, Don Rosa

andeJohan
17 år, Danmark

08.06.2006, 23:56

Av de som har lest (og stemt), så er det flest stemmer om at den er helt utmerket! Så den er vel å annbefale for de fleste? Jeg har ikke lest andre (og første) del enda, så da kan jeg bare glede meg! Forresten, var første del bedre enn den andre?

Mickey
18 år, Horten

08.06.2006, 23:56

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.