Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

B-gangster?

Andeby Online > Diskusjonsforum > B-gangster?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Et litt rart spørsmål, kanskje... Men hva bør man kalle ett enkelt individuelt medlem av B-gjengen? "B-gjengmedlem" blir kanskje litt omstendelig? Mener en gang å ha lest oversettelsen "B-gangster", som jeg for så vidt har sansen for. Har AOL-brukerne merket seg andre oversettelser? Eller har dere egne forslag?

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com

Karamell
40 år, Oslo

02.06.2006, 14:15

Trur eg har sett «B-gutt» brukt nokre gonger.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

02.06.2006, 14:17

B-gjeng-kar har jeg sett.

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
20 år, Kongsvinger

02.06.2006, 15:16

MatsGull skreiv:

Jeg òg. Jeg tror kanskje at det er det vanligste. ;-)

It was all started by a mouse...

Audun

02.06.2006, 16:36

B-menneske:P
Dreier vel egentlig mot B-gjeng-kar jeg òg ja.

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

02.06.2006, 16:42

Denne tråden minnet meg på at B-gjengen har tre nevøer kalt "Bitte B-gjengen", som rett og slett nesten var gått i glemmeboken min ;-)

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
17 år, Larvik

02.06.2006, 17:03

MatsGull skreiv:

Jeg mener også å ha sett uttrykket "B-banditt".

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

02.06.2006, 18:14

"Blå-gutt" har vel også blitt brukt, tror jeg. B-gjengen har ihvertfall blitt omtalt som"Blågutta" et par ganger.

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

02.06.2006, 18:55

Tja, det var nå helst i det aller første historiene der de var med, men de ble kalt det;-)

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

02.06.2006, 19:57

Både "Blå-gutta" og "Knallgutta" har vel vært brukt, men som påpekt er det vel kun i de første overstettelsene hvis jeg ikke husker feil.

Nå tildags er det vel B-Gjengkar som er den vanligste betegnelsen på et enkelt gjengmedlem.

Bernie
36 år, Bergen

02.06.2006, 22:06

Jonas Larsen skreiv:

Denne tråden minnet meg på at B-gjengen har tre nevøer kalt "Bitte B-gjengen", som rett og slett nesten var gått i glemmeboken min ;-)

Takk for påminnelsen. :-) Dette var mest i amerikanske S-serier på 70-tallet, ikke sant? Noen som husker hvilke nummerskilt bitte-gutta bar? Var det ikke brøktall?

torgnyland.blogspot.com

Karamell
40 år, Oslo

03.06.2006, 04:16

Hm, meiner at det var berre 1, 2 og 3, eg.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

03.06.2006, 06:31

Det er det jeg også husker som nummer.

Bernie
36 år, Bergen

03.06.2006, 13:40

Oui! 1, 2 og 3 er nummerskiltene deres. I allefall i følge en del Donald-blader fra 80-tallet jeg har her.

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
17 år, Larvik

03.06.2006, 13:44

Temmelig sikker på at jeg har sett brøktall (1/3, 1/4 e.l.) i Donald-blader (eller muligens Månedshefter) på 70-tallet. Men dette må jeg sjekke nærmere.

torgnyland.blogspot.com

Karamell
40 år, Oslo

03.06.2006, 13:47

Lurer på om det ikke har vært i DD-blader.
Når jeg tenker meg om mener jeg at jeg har lest et eller to blader hvor jeg reagerte på at nummerskiltene var "feil" i forhold til det jeg er vant med. Og det var i blader fra 70-tallet.

Bernie
36 år, Bergen

03.06.2006, 13:55

For noe tøv. Det blir som å si at alle som jobber i Norsk Hydro må kalles Norsk Hydrist, eller at alle som jobber i NRK er norskrikskrinkastere. B-Gjengen er en jobb, It's a Dirty Job, But Somebody's Got to Do It, ikke sant? Ett enkelt individuelt medlem av B-gjengen, tiltales ved navn. Internt, der alle har samme avdelingsnummer, brukes bare de tre siste tallene. Enkelt, og helt greit.

Hezekiah: If the good Lord intended women to drive he have equipped them with common sence instead of tits.
(Pervert! (2005))

176-761
40 år, Giske

04.06.2006, 02:56

176-761 skreiv:

For noe tøv.

Hva er tøvete her? En ansatt i Norsk Hydro er en "Norsk Hydro-ansatt" (hvorfor lansere det latterlige "Norsk Hydrist"?), selv om han/hun selvfølgelig også er et individ med et personnavn. Hvis vi kjøper argumentet om at "B-gjengen er en jobb", må man følgelig også godta at hvert individ både har en generell "yrkesbetegnelse" (f.eks. B-gutt) og et spesifikt "personnavn" (f.eks. 176-761).

torgnyland.blogspot.com

Innlegget blei sist redigert 07.06.2006, 16:54 av Karamell

Karamell
40 år, Oslo

07.06.2006, 16:53

Altså må man også kunne bruke betegnelsen B-gjeng-ansatt. B-)

Nestor Burma
43 år, Trondheim

07.06.2006, 20:13

B-gjengkar er den betegnelsen jeg tror jeg har sett oftest.

Napoleon møtte sitt Waterloo ved Waterloo

Ruben V.

07.06.2006, 22:37

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.