Andeby Online > Diskusjonsforum > Gylne Guldas an(d)atomi
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Hm, etter aa ha krangla med meg selv om hvorvidt dette er bensin paa baalet, maa jeg bare spörre: Er det ikke noe rart med venstrebeinet til José? Synes vinkelen paa beinet gjör at det ser ut som det ikke sitter skikkelig fast paa resten av kroppen...
Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795
Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/
krice
24 år, Tromsø
03.06.2006, 09:31

Enig i at beinet sitter litt rart på. Det virker som om hele kroppen er litt vridd, men det er kanskje fordi han kaster blikken mot den unge damen....
Når det gjelder puppene til Gulda (jeg har ikke lest PWAC ennå, så det blir generelt) tror jeg også det handler om å forsterke den figurens utstråling. Det kule med anton er at han er heldig, og det karakteristiske med Gulda er vel at hun er utrolig vakker?
Ellers ler jeg fremdeles av "Hearts in the Yukon" når Skrue drømmer, og i drømmen gjør henne om til et reinsdyr... Det var tydeligvis andre ting hun hadde forventet... litt artig den der 
Inge Andersland
23 år, Bergen
03.06.2006, 10:21

krice skreiv:
Er det ikke noe rart med venstrebeinet til José? Synes vinkelen paa beinet gjör at det ser ut som det ikke sitter skikkelig fast paa resten av kroppen...
Stemmer. Josés hode og kropp er på vei **mot** oss, mens venstrebeinet samtidig er på vei **bort fra** oss. Dette kunne ha funket hvis han hadde vridd kroppen for å se på damen, slik Inge nevner, men han ser jo ikke på henne! I så fall måtte pupillen ha vært plassert lengre til høyre.
Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.
Innlegget blei sist redigert 03.06.2006, 17:36 av Nils Petter
Nils Petter
61 år, Moss
03.06.2006, 17:33

Nils Petter skreiv:
krice skreiv:
Er det ikke noe rart med venstrebeinet til José? Synes vinkelen paa beinet gjör at det ser ut som det ikke sitter skikkelig fast paa resten av kroppen...
Stemmer. Josés hode og kropp er på vei **mot** oss, mens venstrebeinet samtidig er på vei **bort fra** oss. Dette kunne ha funket hvis han hadde vridd kroppen for å se på damen, slik Inge nevner, men han ser jo ikke på henne! I så fall måtte pupillen ha vært plassert lengre til høyre.
Jeg synes det ser ser ud som om han lige har opdaget damen og er på vej til at vende sig mod henne...
-Kom Mir, Beni Hasan, El Fant and Aswan
-Tell benny that it is a crocodile that I want!
The Crocodile Collector, Don Rosa
andeJohan
17 år, Danmark
04.06.2006, 15:45

Tilbake til Guldas andatomi: Det er da ikke helt uvanlig at kvinnelige dyrefigurer i Donald utrustes med feminine kurver? Jeg kommer ikke på noen konkrete eksempler akkurat nå, men jeg er skråsikker på at jeg har sett både fugle- og musefigurer som var svært så veldreide (ikke minst i italienske serier). Vel er mus pattedyr, men pupper har de vel tross alt ikke... (Er for øvrig sjeleglad for at Klara Ku ikke er utstyrt med **fire** av dem...)
Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com
Karamell
40 år, Oslo
07.06.2006, 23:49

Einherje skreiv:
Hun var visstnok det tidlig på 30-tallet...
Sikter du muligens til bildeseriene "Årene forandrer oss" i Jeg, Mikke Mus? Her har Klara øyensynlig blitt ei gressende "naturalistisk" ku i 1933 - uten klær, men med jur og på fire bein! Jeg har alltid stusset over denne framstillinga. Hun er jo "menneske i ku-ham" i bildene fra 1930 og 1931. Litt underlig om hun skulle ha degenerert til ei virkelig ku noen år senere?
torgnyland.blogspot.com
Karamell
40 år, Oslo
08.06.2006, 00:08

Var det ikkje ei kort historie med Den kloke lille høna der ho spurte alle venene sine om korvidt dei kunne hjelpe ho med noko, og ho fekk svar av typen «Nei, jeg vil bare kvekke jeg, kvekk! kvekk!» (Donald), «Nei, jeg vil bare stå her og gresse og si mø!» (Klara) og «Nei, jeg vil bare vrinske» (Klaus)? Det kan rettnok ikkje ha vore i 1933, såklart, men der oppførte Klara seg iallfall veldig som ei naturalistisk ku.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
08.06.2006, 00:13

**Filmen** "Den kloke lille høna" kom i 1934 (Donalds debut). Der er verken Klaus eller Klara med (eller andre hester og kuer). Mulig det har eksistert en tegneserieversjon hvor en hest og ei ku også har figurert. Men dersom det stemmer at disse oppfører seg mer som hester/kyr enn som mennesker i dyreham, bør vel disse oppfattes som figurer separat fra de ordinære Klara- og Klaus-figurene (som jo går i klær og på to bein allerede i 1930!).
torgnyland.blogspot.com
Innlegget blei sist redigert 08.06.2006, 00:24 av Karamell
Karamell
40 år, Oslo
08.06.2006, 00:22

Eg tenkte ikkje på filmen, nei. Eg tenkte på *figuren* høna.
Historia eg tenkte på var denne
http://coa.inducks.org/story.php/x/W+SS++++1-10//_
... som faktisk ikkje kom før i 1952? Huh. Uansett, den står i ei norsk årgangsbok.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
08.06.2006, 00:31

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.