Andeby Online > Diskusjonsforum > Åpent spørsmål om oppførsel på AOL
Gå tilbake til forumoversikta ...

IngeAndersland skreiv:
Jeg tror det skjer fordi yngre deltagere lett henger seg på de voksnes angrep, og kanskje forsterker dem.
Tja. Samtidig ser eg at dei «yngre» som har uttalt seg om dette, er dei som har vore med på Andeby Online frrrykteleg lenge, og oppgjennom åra har kunne gjort seg opp ei meining om Sigvald på eiga hand. Når det gjelder dømet du meiner er langt over streken, skal eg sjølvsagt gå inn og fjerne det, men eg trur likevel at dette eksempelet bunner i at vedkomande har gjort seg opp ei eiga meining, og at det ikkje er snakk om etterdilting her.
Jeg foreslår at denne tråden lukkes nå, etter at Olaf har komt med sitt ultimatum. Diskusjon er egentlig ikke relevant lenger. Så blir det ene og alene opp til Sigvald å finne ut hva han skal gjøre, og opp til Olaf hvordan han vil reagere på det.
I utgongspunktet kunne eg vera einig med deg, men ettersom denne tråden handler om Sigvald, og det kanskje først og fremst er Sigvald som har holdt denne tråden i live etter at eg gav ultimatumet, føler eg at tråden bør forbli open, fordi han heile denne diskusjonen handlar om føler at diskusjonen ikkje er over. Eg vil sjølvsagt ta det til etterretning dersom mange ønsker at denne tråden bør låsast, samtidig ser eg klare fordelar med å samle all denne aggresjonen i *ein* tråd ...
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
01.06.2006, 21:22

Ja, altså...
Aller først skal jeg beklage at jeg blandet meg inn i en diskusjon jeg overhodet ikke hadde stor nok bakgrunnsforståelse for... Og også til deg Sølve, selv om jeg fremdeles mener at du gikk over streken. Det er trist viss du forsto meg sånn at det hadde vært greit om en 40-åring sa det, for det var ikke det som var poenget. Det hadde vært like dumt samme hvem som skrev det. Grunnen til at jeg reagerte var at det så ut som om det hadde oppstått en kritisere-Sigvald-stemning, og at du nærmest bare hang deg på. Beklager.
Ellers så har jeg lest litt bakover i tid på forumet, og ser at det er større problem enn jeg trodde. Lykke til med løsningen 
Innlegget blei sist redigert 01.06.2006, 22:37 av Inge Andersland
Inge Andersland
23 år, Bergen
01.06.2006, 22:26

Seriøse og vel gjennomtenkte innlegg fra debattanter som Inge Andersland, MatsGull og Sølve (som på voksent vis presiserte en uttalelse som lett kunne misforstås), har fått meg til å tenke grundig gjennom det siste døgns støy i forumet. Jeg er således kommet frem til følgende:
**a**
Sølve har faktisk et poeng når han sier: "La meg få leggja til at eg ... synest at det å ikkje hjelpa Haavard på grunn av at Sigvald føler seg urettferdig behandla av andre enn Haavard, er barnslig og ufint og dustete". Dette fordi jeg da legger meg på samme nivå som jeg føler at enkelte andre har lagt seg på overfor meg.
**b**
MatsGull har minnet meg om at det er flere her i forumet enn meg og dem som stadig finner noe å kritisere meg for. Alle disse nøytrale debattantene fortjener mye bedre enn all denne støyen som bidrar til å ta oppmerksomhet bort fra saklige og konstruktive debatter.
**c**
Jeg kan ikke gjøre noe med dem som bare er ute etter å kritisere meg, men Inge Andersland har helt rett i at jeg kan gjøre noe med min egen andel av forumstøyen.
**d**
Et enkelt søk viser at vedkommende som etterspurte DR-historier faktisk er svært fersk her i forumet. Således blir det, som andre også har påpekt, litt søkt å trekke ham inn i dette. Jeg vil derfor selvsagt lete etter DR-historier til ham hos Løvås.
Av respekt for de her nevnte debattanter og andre som må sies å være en uskyldig tredje part, har jeg også valgt å slette/moderere alle innlegg jeg har skrevet i denne tråden etter at Olaf kom med sine trusler mot meg. Så håper jeg at også andre tar sin del av ansvaret slik at gemyttene nå kan roes ned.
Med dette håper jeg at grunnlaget er lagt for en fredelig, vennligsinnet og konstruktiv pinsehelg her i AOL-forumet 
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 01.06.2006, 23:15 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
01.06.2006, 23:11

Glimrande, Sigvald -- då er vi jo faktisk einige, då. Då foreslår eg at vi legger denne tråden død og går vidare til å diskutere bukselause ender igjen ... 
(og beklager veldig at du oppfatta ultimatumet mitt som truslar. Kan berolige deg med at eg følte meg pill råtten tvers gjennom som gav deg det, om det er nokon trøst. Eg håpa at det ville vera eit steg på vegen for å få deg til å skrive færre innlegg av det provokative slaget -- men eg gjorde tydelegvis meir skade enn gagn i den situasjonen. La det vera sagt at det på ingen måte var meininga å såre deg, eg blei berre litt oppgitt fordi ingenting anna har sett ut til å verke.)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
01.06.2006, 23:26

Ingen av utsagnene som utløste denne tråden eksisterer lenger ettersom de er slettet/moderert av opphavsmannen. Det kan jo gjøre det litt vanskelig å sette seg inn i saken i ettertid, men det får så være.
Jeg håper at du, Sigvald, neste gang moderer innleggene dine //før// du trykker på Kvakk!. Det går an å tenke seg om. Slik jeg ser det så er AOL et fabelaktig sted å være for Donald-interesserte, men all støyen gjør meg litt matt. Og slik jeg ser det så er denne støyen alltid utløst av deg. Det at enkelte hisser seg voldsomt opp over dine utsagn enkelte ganger er fullt forståelig, og jeg må si at jeg av og til har problemer med å se hvorfor du fortsatt skal få lov til å ødelegge stemningen på AOL.
Du har en fin Don Rosa-side, og du gjør en god jobb med å scanne bilder til Outducks, og jeg tror du kan ha mye å bidra med. Men det er synd å ødelegge for et så godt forum som AOL er.
Innlegget blei sist redigert 01.06.2006, 23:39 av Nestor Burma
Nestor Burma
43 år, Trondheim
01.06.2006, 23:38

Veldig bra å se at det begynner å ordne seg igjen
. Det gir forumet en mye bedre atmosfære.
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 02.06.2006, 00:30 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
17 år, Larvik
02.06.2006, 00:18

Nestor Burma skreiv:
Slik jeg ser det så er denne støyen alltid utløst av deg. Det at enkelte hisser seg voldsomt opp over dine utsagn enkelte ganger er fullt forståelig, og jeg må si at jeg av og til har problemer med å se hvorfor du fortsatt skal få lov til å ødelegge stemningen på AOL.
Slik ensidighet bidrar bare til dårligere stemning i forumet. Timingen er heller ikke imponerende. Dessuten var det neppe slike kommentarer Olaf etterlyste da han skrev "Då foreslår eg at vi legger denne tråden død og går vidare til å diskutere bukselause ender igjen". Jeg foreslår at folk tar hans råd til etterretning 
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 02.06.2006, 00:59 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
02.06.2006, 00:57

Sigvald skreiv:
Slik ensidighet bidrar bare til dårligere stemning i forumet. Timingen er heller ikke imponerende. Dessuten var det neppe slike kommentarer Olaf etterlyste da han skrev "Då foreslår eg at vi legger denne tråden død og går vidare til å diskutere bukselause ender igjen". Jeg foreslår at folk tar hans råd til etterretning :-)
Jeg beklager så meget. Da jeg begynte på mitt innlegg så eksisterte ikke Olaf sitt ennå, og jeg la ikke merke til innlegget hans før nå. jeg innrømmer at det var litt sløvt av meg.
Jeg er enig i at tråden nå kan legges død, og moderatorene står fritt til å slette innlegget mitt dersom de finner de riktig.
Nestor Burma
43 år, Trondheim
02.06.2006, 08:19

Som trådstarter så minner jeg bare om at tråden startet med ett problem som var/er uendelig mye større enn å hjelpe noen å finne noen blader uansett om en føler seg uretferdig behandlet når noen kommenterer unødvendig pirk med små forbokstaver.
Håper virkelig at alle, spesiellt den person som dette gjelder mest ser akkurat dette.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
02.06.2006, 08:26

...også levde de lykkelig i alle sine dager
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
02.06.2006, 16:08

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.