Andeby Online > Diskusjonsforum > Don Rosa igang med nytt kapittel av Lo$
Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg har nettopp fått en mail fra en svensk leser som skriver at han har snakket med Don Rosa på denne helgens bokmesse i Göteborg. Don Rosa fortalte da at han nå er i gang med med et nytt kapittel i Lo$. Som tidligere nevnt er det nok kapittel 8c, fortellingen om hvordan Skrue kidnappet Gyldne Gulda, det er tale om.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
26.09.2004, 15:54

Sigvald skreiv:
Jeg har nettopp fått en mail fra en svensk leser som skriver at han har snakket med Don Rosa på denne helgens bokmesse i Göteborg. Don Rosa fortalte da at han nå er i gang med med et nytt kapittel i Lo$. Som tidligere nevnt er det nok kapittel 8c, fortellingen om hvordan Skrue kidnappet Gyldne Gulda, det er tale om.
Ingen som synes at dette var interessant? Olaf?
Jeg ser forresten i mailen jeg fikk at Don Rosa har bestemt seg for å gjøre dette, det står ikke at han har begynt enda. Han begynner vel ikke før han kommer hjem igjen til Louisville. Akkurat nå er han på Skandinavia-turne. Denne helgen har han tydeligvis vært i Göteborg og om 14.dager skal han jo til Bergen. Jeg vet ikke hva som skjer i mellomtiden - kanskje AC og/eller Thomas vet om han f.eks. skal til Danmark i mellomtiden. Jeg er overbevist om at Don i så fall vil være hjertelig velkommen i såvel Aalborg som i Nøre Nissum og/eller Vildbjerg.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
27.09.2004, 00:56

Sigvald skreiv:
Ingen som synes at dette var interessant?
Joda, det var det sikkert.
Olaf?
Nei, personleg synest eg ikkje at slikt er interessant.
Jeg ser forresten i mailen jeg fikk at Don Rosa har bestemt seg for å gjøre dette, det står ikke at han har begynt enda.
... er ikkje det nøyaktig det same som vi allereie har visst ei stund?
Er du sikker på at han er på skandinaviaturné? Eg hadde trudd at han skulle heim mellom Göteborgturen og Bergenturen? Ja, det kan godt vere eg som tar feil, eg berre lurer.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
27.09.2004, 01:04

Sigvald skreiv:
Ingen som synes at dette var interessant? Olaf?
Svarer på egne vegne jeg. Dette har da vel vært kjent en god stund allerede ?
For egen del vil jeg si at det finnes ting som vekker mere interesse enn at Don rosa nok en gang skal fortelle oss sin versjon av ett mellomrom mellom to Barks historier. Kan han ikke slutte å være "pausefisk" (noen som husker dem fra TV :), han har da større taltent enn dette og burde kunne vise det snart.
MEN Sigvald. Hvorfor bumper du egne innlegg hele tiden. Får du ikke svar så kan det tyde på at ingen kan svare eller ikke vil svare. Verre enn det er det ikke.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
27.09.2004, 08:57

Olaf SolstrAnd skreiv:
Er du sikker på at han er på skandinaviaturné? Eg hadde trudd at han skulle heim mellom Göteborgturen og Bergenturen? Ja, det kan godt vere eg som tar feil, eg berre lurer.
DR er ingen Bill Gates som kan fly over Atlanteren hver dag, så med mindre noen betaler flyreisene for ham blir han nok på denne siden av dammen til han er ferdig i Bergen.
Forhåpentligvis kan AC og/eller Thomas fortelle mer om hva som evt. er gjort fra dansk hold for å få ham til DK i denne perioden.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
27.09.2004, 15:24

Sigvald, jeg trodde du hadde fått med deg at Olaf har mistet enhver interesse og sans for Don Rosas serier. Jeg har ikke sett et eneste innlegg fra ham i en diskusjon vedrørende Don Rosas historier det siste året hvor han ikke er negativ til Don Rosas serier og hans syn på Andeby.
Sleipe-Simon Den eldste banditten i Klondyke
27.09.2004, 15:54

Sigvald skreiv:
DR er ingen Bill Gates som kan fly over Atlanteren hver dag, så med mindre noen betaler flyreisene for ham blir han nok på denne siden av dammen til han er ferdig i Bergen.
At Don Rosa ikkje er nokon kakse, veit eg. Men eg rekna med at det er ganske vanleg at store serieskaparar som blir invitert til festivalar får sine reiseutgifter dekka? Dersom du no seier at Don Rosa betaler alle sine reiseutgifter til festivalar rundt omkring i verda sjølv, skjønar eg ingenting.
Forhåpentligvis kan AC og/eller Thomas fortelle mer om hva som evt. er gjort fra dansk hold for å få ham til DK i denne perioden.
Tja. Finst det arrangement i Danmark i denne perioden som det er fordelaktig å invitere Don Rosa til, som det som nettopp har gått av stabelen i Göteborg og det som snart skjer i Bergen?
Sleipe-Simon skreiv:
Sigvald, jeg trodde du hadde fått med deg at Olaf har mistet enhver interesse og sans for Don Rosas serier. Jeg har ikke sett et eneste innlegg fra ham i en diskusjon vedrørende Don Rosas historier det siste året hvor han ikke er negativ til Don Rosas serier og hans syn på Andeby.
Eg har eit blanda syn på Don Rosa. Han er blant favorittane mine enno, men eg har både positive og negative tankar om Don Rosa og seriane hans. Dei positive tankene trenger eg sjeldan å skrive, fordi det alltid er ganske mange andre som gjer det, og om eg skriver det blir det berre gjentakingar. Men for all del. Eg likar då enno seriane hans til tross for at eg ikkje tilber han.
Og grunnen til at eg ikkje er interessert i akkurat denne saka, er at eg ikkje har så stor interesse for lause idear Disney-forfattarar har. Anten dei er Don Rosa eller ikkje. Den dagen denne serien er ferdig teikna og solgt til Egmont eller Picsou, er eg ein liten smule interessert - det er tross alt først då vi veit ganske sikkert at det verkeleg kjem til å bli noko av denne serien. Så for all del - diskuter det gjerne, men eg er ikkje interessert før det faktisk har blitt ein teikneserie av det.
I 1998 eller 1999 sa Don i eit intervju at han hadde planer om å lage ei historie der vi fekk sjå kva som hadde skjedd med foreldra til Ole, Dole og Doffen. Det veit vi no at det aldri kjem til å bli noko av. Så eg hoppar ikkje i taket over lause idear, til tross for at det er Don Rosa, min nest største favoritt blant framleis aktive Disney-skaparar, som har desse tankane.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
27.09.2004, 17:22

Sigvald skreiv:
kanskje AC og/eller Thomas vet om han f.eks. skal til Danmark i mellomtiden. [...] Forhåpentligvis kan AC og/eller Thomas fortelle mer om hva som evt. er gjort fra dansk hold for å få ham til DK i denne perioden.
Jeg kan ikke det.
Tja. Finst det arrangement i Danmark i denne perioden som det er fordelaktig å invitere Don Rosa til, som det som nettopp har gått av stabelen i Göteborg og det som snart skjer i Bergen?
Hmm... ikke hvad jeg er bevidst om. Det næste store arrangement er (så vidt jeg ved) Komiks-festivalen i København i november. Men det er mere end en måned til. (for de interesserede, se http://www.komiks.dk/ -- Bone-forfatteren Jeff Smith er en af gæsterne -- af Disney-relaterede gæster kan nævnes: Flemming Andersen, Frank Madsen, Freddy Milton, Henrik Rehr, Thomas Schrøder, Niels Søndergaard)
Thomas Pryds Lauritsen
pryds
29 år, Danmark
27.09.2004, 21:34

Jøss, denne historia ble diskutert allerede over ett og et halvt år før den kom!
It was all started by a mouse...
26.05.2006, 21:49

hehe
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
27.05.2006, 11:23

i morgen er det offisielt.
"All you need is ANDEBY"
Previously unreleased song by The Beatles.
aspeno_bernto@hotmail.com
DR
18 år, Orkdal
28.05.2006, 23:42

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
I 1998 eller 1999 sa Don i eit intervju at han hadde planer om å lage ei historie der vi fekk sjå kva som hadde skjedd med foreldra til Ole, Dole og Doffen. Det veit vi no at det aldri kjem til å bli noko av.
Åh? Det var nytt for meg, men hvorfor blir det ikke det?
Mickey
18 år, Horten
29.05.2006, 18:03

Tror ikke det ville blitt en historie forlaget hadde ønsket å gi ut. Hvor har Mor og Far Duck gjemt seg de siste 60 årene? Hvis foreldrene var i live, ville alle stilt spørsmålet om hvorfor de ikke tok seg av guttene, (stygg barnevernssak?), hvis de ikke var i live, altså døde, er det et brudd på "regelen" om død i DD&co. Tror det skal finnes en annen tråd om det (eller flere:-) her på forumet.
Filch, do something constructive! Find Peeves!
Andungen
19 år
29.05.2006, 18:11

Her er en av dem ihvertfall:-)
http://andebyonline.com/forum/1575/
Filch, do something constructive! Find Peeves!
Andungen
19 år
29.05.2006, 18:30

Ein historie der gutanes far dukker opp, osv (sjå tråden andungen linka til) har kanskje ikkje potensialet, men kva med ein historie der vi får vite bakgrunnen for at gutane havna hos Donald?
Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!
Kristian Rødvand
23 år, Rana
29.05.2006, 21:55

Noen som har lest disse eller?
http://www.fanfiction.net/s/2759366/1/ og http://www.fanfiction.net/s/2910239/1/
Spennende teori, selv om den aldri vil bli godtatt som tegneserie da.
"You have to look within yourself to save yourself from your other self. Only then will your true self reveal itself."
Den rosa
19 år, Råde
29.05.2006, 22:04

Sigvald skreiv:
Måske har jeg ikke fulgt godt nok med på det sidste. Er der tale om en ny udgave af Hearts of the Yukon eller en fortsættelse, eller hvad?
Kan du forklare nærmere?
http://coa.inducks.org/story.php/x/D+95044//++_
for øvrig mener jeg at Kart... Carl Barks' ikke-Disney-serier bør utgis på norsk i en samlet utgave.
Benadikt
50 år, Færøyene
02.06.2006, 22:31

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
02.06.2006, 22:38

Ja, så dum kan jeg være! Læste ikke datoen, kun at det sidst blev diskuteret for nogle dage siden!
for øvrig mener jeg at Kart... Carl Barks' ikke-Disney-serier bør utgis på norsk i en samlet utgave.
Benadikt
50 år, Færøyene
02.06.2006, 22:49

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.