Andeby Online > Diskusjonsforum > DD & Co Stamtre i DD&Co nr. 23
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Bakerst i DD&Co nr. 22 fremgår det at Don Rosas klassiske D 11221: "Donald Duck & Co Stamtre" utkommer som plakat i DD&Co nr. 23. Følgende tidligere norske utgivelser finnes:
• Verdens Gang (VG), 3. juli 1993: Uten sidebar.
• DD&Co 27-34/1993: Poster uten bilder + klistremerker til å lime inn.
• DD&Co 44/1995: Vanlig poster
• Skrues McDucks Liv og Levnet (1997): Deler av stamtreet er utelatt.
• Poster i full plakatstørrelse - sendt ut som hurtigsvarpremie til alle som høsten 1998 begynte å abonnere på “Donald Duck & Co, De komplette årgangene”.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 23.05.2006, 00:39 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
23.05.2006, 00:34

Foreslår at du Sigvald korrigerer overskriften på dette innlegget til ""D on rosa sitt DD & Co Stamtre i DD&Co nr. 23"" . Ellers vil jo overskriften være ganske villedende da det finnes mange stamtrær for Donald og hans venner. Det er jo ikke det ene sanne rette stamtreet det er snakk om her ??
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
23.05.2006, 08:36

(det har Sigvald heller ikkje påstått at det er. Det er snakk om *eitt* DD&Co-stamtre, og å kalle det eitt «DD&Co-stamtre» er ikkje villeiande i det heile tatt).
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
23.05.2006, 13:05

det største og beste stamtreet jeg har sett er:
http://goofy313g.free.fr/calisota_online/trees/ducktrees/myducktree.pdf
Klikk her for å bli spist: http://world6.monstersgame.co.uk/?ac=vid&vid=114253397
Innlegget blei sist redigert 23.05.2006, 14:13 av duckman
duckman
14 år, Lier
23.05.2006, 14:12

Det synes ikke jeg. Det der blir altfor rotete.¨
It was all started by a mouse...
Innlegget blei sist redigert 23.05.2006, 16:43 av Audun
23.05.2006, 14:56

Det er et ganske kontroversielt stamtre der han har gått ut i fra nærmest samtlige duck-historier. Ikke alltid størrelsen som teller vettu. (Jada, jada. Vet at jeg selv en gang også la ut dette treet her på AOL
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
23.05.2006, 16:35

Tillegg til lista di, Sigvald:
I 1998/1999 sendte Egmont serieforlaget ut eit brev med ulike tilbod (fyrst og fremst "Komplette Årganger"-serien), og med som ekstra gåve var ein stamtre-plakat, litt mindre enn det som har kome med pladet ved tre anledningar.
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Sølve
19 år, Ullensvang
23.05.2006, 18:15

Gilles sit træ er vel mindre kontroversielt end Rosas idet det netop medtager alle serier - eller forsøker på det. Rosa tager jo kun med Barks og sine egne serier - plus Klodrik fordi han blev tvunget og minus Raptus fordi han blev tvunget.
Mikro-Midas, du må medgi at det er det eneste træ der er blevet udgivet i Donald - eller ret mig hvis jeg tager fejl? Jeg kender til at der er udgivet flere stamtræer i Tysklands udgivelser.
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
23.05.2006, 20:07

Kommer dette stamtreet ut i Anders And & Co og Kalla Anka & C:o også?
Eller blir slike ting utgitt uavhengi av hverandre?
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 24.05.2006, 15:15 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
17 år, Larvik
24.05.2006, 15:15

Sølve skreiv:
Tillegg til lista di, Sigvald:
I 1998/1999 sendte Egmont serieforlaget ut eit brev med ulike tilbod (fyrst og fremst "Komplette Årganger"-serien), og med som ekstra gåve var ein stamtre-plakat, litt mindre enn det som har kome med pladet ved tre anledningar.
Hvem var det som fikk dette brevet? Tegneserieklubbfolkene eller andre?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
24.05.2006, 15:29

Harrynissen her fikk det, vet ikke hva jeg har gjort for å fortjene det.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
24.05.2006, 15:53

Jeg ser ingen omtale af træet i det danske nr. 22 i hvert fald. redaktionen lovede engang at vi ville få træet igen hvis en million (?) læsere skrev ind og bad om det. Det er tydeligvis ikke sket endnu. Har heldigivs selv træet.
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
24.05.2006, 20:53

Sigvald skreiv:
Hvem var det som fikk dette brevet? Tegneserieklubbfolkene eller andre?
Viss eg ikkje hugser feil, fekk eg og sysknene mine eit slikt brev kvar når mor vår bestilte eit eksemplar til kvar av boka "År 2000 - Vår historie" frå Norsk Fakta Forlag. Men dette brevet vart nok sendt ut til fleire.
Dolly Duck.
Sølve
19 år, Ullensvang
24.05.2006, 21:47

Vel da har ialllefall eg fått stamtreet. Endelig en plakat som bare er lagt inni bladet uten noe stiftehull. Får vel sitere tanlegen:"Null hull!"
Lo$ Companion
www.raptus.no
don rosist
16 år, Bergen
01.06.2006, 15:21

Dårleg kvalitet på trykket. Dårleg oppløsning (er det ikkje det det heiter?), og fargane var matte.
Dolly Duck.
Sølve
19 år, Ullensvang
01.06.2006, 16:08

Det ser også ut som om de har skrudd opp kontrastene et par og -tredve hakk opp :-/
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
01.06.2006, 16:54

Jeg synes det er noen forferdelige farger og har de ikke endret Donalden øverst der det står Donald Duck Stamtre? Det var vel den samme tegningen av Donald som under på selve stamtreet?
"Frøken Vable, du må **fordoble** mitt årlige bidrag til hakkespettene."
"Ja vel! Det blir **samme** **beløp** som før!
Solens Sønn
15 år, Ålesund
01.06.2006, 16:58

Plakaten var ikke mye pen, men alle bildene er da satt på rett plass, noe jeg ikke kan skryte på meg å ha prestert i 1993 :)
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
20 år, Kongsvinger
01.06.2006, 18:05

Syns plakaten var fin,jeg.....
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
01.06.2006, 18:27

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.