Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

"Donaldismen" - Nytt opplag!

Andeby Online > Diskusjonsforum > "Donaldismen" - Nytt opplag!

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Og jeg er fuldt ud tilfreds med at vente med at arbejde videre med dette til september, når bogen udkommer på norsk, og vi har set hvordan den modtages.
Sigvald jeg stoler på at du evt. kan købe et ekstra eksemplar til den tid?

Anden, som går - ja, som Sigvald allerede har fortalt har jeg Andelogien på dansk, og har læst den to gange - frøste gang i 1996 i forbindelse med en skoleopgave - jeg husker endnu hvordan jeg gik og citerede brudstykker af den til en familiefest!!

(Tilføjet: Tak for nedenstående tip - det var naturligvis norsk jeg mente!

Remember: It all started with a mouse

Innlegget blei sist redigert 06.04.2006, 19:41 av AC

AC
29 år, Danmark

31.03.2006, 19:58

AC skreiv: "når bogen udkommer på dansk". Du meiner sjølvsagt "på norsk". :-)

Anden som går

06.04.2006, 11:34

Merk av 8. juni i kalenderen. Då blir det nettmøte med Jon Gisle på Andeby Online klokka 20.

(Det vil bli mogleg å leggja inn spørsmål eit par dagar i forvegen.)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

13.05.2006, 20:54

Jøss, det blir morsomt! :-)

Mickey
18 år, Horten

13.05.2006, 20:57

Åååååå, det blir bra! Nå var det nesten så AOLs nettmøtedel begynte å gå i glemmeboken, men den gang ei...:-)

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

13.05.2006, 21:17

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Merk av 8. juni i kalenderen. Då blir det nettmøte med Jon Gisle på Andeby Online klokka 20.

Oi! Dette blir bra Olaf :-)

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
17 år, Larvik

13.05.2006, 21:22

Jippi! Blir knall!:-)

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

14.05.2006, 13:20

Sjekk denne linken:

http://www.michaelbarrier.com/Home%20Page/WDTreasures.htm

Begrepet ”donaldist” skal nå tydeligvis også innarbeides i det amerikanske vokabular! (- ikke verst Jon!)

Ellers fra David Gerstein – som står bak dette prosjektet:

"I'm attempting to start a grassroots Internet awareness campaign for the project I'm managing at Gemstone now, “Walt Disney Treasures” trade paperbacks, featuring highly collectible comics. If the first book does well, more will follow, with some great stuff from Gottfredson, Barks, and also some much more unusual creators (rare prewar British and Italian Disney writers and artists, for example). It's deliberately an effort to follow on Mickey and the Gang: Classic Stories in Verse with a more collector-oriented regular title. Attached to this e-mail is the first ad, presenting the series concept in a gently comical manner. Let's see what you think; pass it along if you'd like. I've been looking forward to this for a long time."

Aquila

15.05.2006, 13:42

Har på følelsen at jeg vil begynne å kjøpe treasures-bøkene. Artig at de har likt design som treasures-DVDene.

EDIT: Ser ut som Amazon.com vil selge boka for $10.
http://www.amazon.com/gp/product/1888472375/qid=1147696965/sr=1-1/ref=sr_1_1/104-9036343-7092722?s=books&v=glance&n=283155

ばか! (Baka!)

Innlegget blei sist redigert 15.05.2006, 14:44 av Chrisron

Chrisron
31 år, Tønsberg

15.05.2006, 14:40

Aquila skreiv:

Sjekk denne linken:

http://www.michaelbarrier.com/Home%20Page/WDTreasures.htm

Begrepet ”donaldist” skal nå tydeligvis også innarbeides i det amerikanske vokabular! (- ikke verst Jon!)

I så møte burde vel kanskje Olaf og AC jobbe for å få også svenskene til å adoptere dette universelle uttrykket? ;-)

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

15.05.2006, 17:42

Uhm ... Eg veit at eg ikkje kjem til å få eit fornuftig svar på dette, men ... Kva i alle dagar har det med Olaf og AC å gjera???

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

15.05.2006, 18:49

Som trofast Ankist, og som en person der godt kan lide ord der kan udtales må jeg le dig ud af salen Sigvald. NDFS(K) kan simpelthen ikke udtales - og A'et i NAFS(K) står netop for ankist - så vi beholder gerne vores betegnelse tak. - forresten dækker det svenske ankist så vidt jeg har forstået over en kende mere end det snævre donaldist - nemlig at man også kan lide filmene - til mange af svenskernes møder ses der film - f. eks. den nyeste disney-film. det er af en eller anden grund ikke mit indtryk at donaldisme dækker over dette.
forresten er ankist et udmærket udtryk som jo passende kan forveksles med anarkist. Og k'et i NAFS(K) - hvad står det så for? kommunist?? Ham Barks vi snakker om... er det fordi vi ikke kan udtale Marx?
Ankismen og Andelogien længe leve - lige så længe som Donaldismen. At amerikanerne godtager ordet donaldism er fint - bare lad ordene leve side om side.
/Koll 2480

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

15.05.2006, 19:37

Einig med AC her. Eg er motstandar av at alle nasjonale uttrykk skal erstattast med lånord. At amerikanarane låner inn ordet donaldisme er ein ting, dei har jo ikkje eit etablert uttrykk for dette ordet sjølv -- men dei hadde garantert ikkje gjort dette dersom Donald ikkje hadde heitt Donald i USA. Ordet donaldisme er strengt talt ganske meiningslaust på svensk og dansk og tilsvarande språk, fordi meiningsgrunnlaget forsvinner. At danskene likevel valde å bruke dette uttrykket då dei starta opp er greitt nok -- men i Sverige er ankismen etablert. Sverige har eit av verdas beste donaldistmiljø, då er det både meiningslaust og plagsomt om ein skal overtale dei til å endre dette ordet. La svenske donaldistar etablere kva ordet donaldisme skal heite på svensk, meiner no eg. Det er strengt talt ingen logikk i at alle ord og uttrykk skal vera nesten dei same på alle språk.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

15.05.2006, 19:49

Hør hør...

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

15.05.2006, 19:56

”I begynnelsen var ordet. Og ordet ble menneske og tok bolig blant oss.” Vi vet at Vårherre kom til å angre en del på den innovasjonen. Som hevn bestemte han seg for å stige ned for å forvirre vårt sprog, så den ene ikke skjønner hva den andre mener. Slik har det i grunnen vært siden, for vi har 3000 sprog på jorden, og ingen av dem fungerer efter hensikten. Ingen skaper fred og fordragelighet utav ord alene...

1800

15.05.2006, 19:59

Tja - parallellen er vel då at i byrjinga var ordet "donaldisme", og så blei Jon Gisle litt bleik om nebbet på grunn av alt han hadde stelt i stand, og no stig han ned til ålmenta att for å forvirre oss endå meir enn han gjorde i 1973.... Det går rykte om at han i den nye utgåva sår tvil om at Carl Barks i det heile teke har eksistert. Er mannen ein kjettar? (Gisle altså, ikkje Barks.)

Anden som går

16.05.2006, 08:55

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

No går det an å leggja inn spørsmål.

http://www.andebyonline.com/index.php?area=nettmote&id=7

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

05.06.2006, 15:32

Minner om nettmøtet som starter om fire og ei halv time.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

08.06.2006, 15:30

Gisle er i gang.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

08.06.2006, 19:58

Zoologi

Hvorfor kan ikke mennesker riste seg som bikkjer når de blir våte?

Arne Bye

Det spørsmålet likte jeg :-V

Mickey
18 år, Horten

08.06.2006, 21:06

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.