Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Eggemysteriet i DD & co!

Andeby Online > Diskusjonsforum > Eggemysteriet i DD & co!

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Selv om jeg er total motstander av disse oppfølgerene Don lager så kan jeg ""godta"" enkelte av de andre. Men denne oppfølgeren er i mine øyne en av de svakeste historiene Don noen gang har laget. Dermed hører ikke den svake historien sammen med med det mesterverket som Carl laget. Så enkel er den saken, sett fra min side :-)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 30.03.2006, 08:23 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

29.03.2006, 20:43

Helt enig med deg, MikroMidas

1800

29.03.2006, 21:18

1800 skreiv:

Enig her også.
Når det gjelder "Eggemysteriet", så har jeg lest den så mange ganger at jeg er blitt...tja...drittlei av den rett og slett. Men det er en bra historie, for all del.

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

Innlegget blei sist redigert 29.03.2006, 22:26 av whitesand

whitesand
39 år, Kristiansund

29.03.2006, 22:24

Ser også at vi får en Barks-plakat i tillegg til bilaget neste uke.
Blir forresten 2 billag på rad dette.

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

30.03.2006, 15:33

ANDonym skreiv:

Ser også at vi får en Barks-plakat i tillegg til bilaget neste uke.
Blir forresten 2 billag på rad dette.

Flott at du sier fra ;-)

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 31.03.2006, 18:40 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

30.03.2006, 17:17

Da har jeg fått "Eggemysteriet" i hus! Ingenting er som en god gammel Barks!

www.olavskulen.no

Elise
49 år, Stord

05.04.2006, 18:41

Jeg òg! Litt overraskende egentlig. Jeg har pleid å fått DD&co på torsdager lenge nå, men denne gangen kom den altså fortere. Denne historien skal nytes på hytta sammen med to nyinnkjøpte DD-årganger. Gleder meg!

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

05.04.2006, 20:39

Pleier ikkje påskenummeret å kome litt tidlegare? Meinar å hugsa at tidleg på nittitalet (og kanskje etter det òg, eg aner ærleg talt ikkje) kom alltid påskenummer ut i butikkhyllene på fredag før palmesundag.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

05.04.2006, 20:50

Så vidt jeg vet har de fortsatt den praksisen (de hadde den i hvert fall senest i fjor), og da har man jo også den naturlige forklaringen på hvorfor folk får bladet allerede nå.

Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0

SvK
25 år, Bergen

06.04.2006, 00:47

Ja visst. Bladet kom ut på fredag. Denne praksisen gjør at man må huske å kjøpe det foregående nummeret i tide.

"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"

Lars Martin
Stranda

10.04.2006, 13:12

Kristian Rødvand skreiv:

Verden hadde heilt sikkert ikkje stoppa opp sjølv om Barks' original heller ikkje hadde blitt laga :-)

Hvis ikke "eggemysteriet" hadde blitt lagd, tror jeg det er stor sannsynlighet for at verden hadde stoppet opp, og ingen av oss hadde vært her idag. :-)

Jeg vil leve farlig! Føle blodet rulle vilt gjennom årene! Tokke-tokke-tokk!
-Klara Ku, DD 2/78

Innlegget blei sist redigert 12.04.2006, 15:48 av gaute hjartåker

gaute hjartåker
32 år, Stord

12.04.2006, 15:47

gaute hjartåker skreiv:

Hvis ikke "eggemysteriet" hadde blitt lagd, tror jeg det er stor sannsynlighet for at verden hadde stoppet opp, og ingen av oss hadde vært her idag. :-)

Her tror jeg du tar litt hardt i, men den hadde difinitivt sett helt annerledes ut! Mer firkantet kanskje... Kanskje Barks påvirket oss til å bli litt rundere i kantene? At vi ikke må presse alt inn i firkantede former? Tror nok helt sikkert det! ;-)

www.olavskulen.no

Elise
49 år, Stord

12.04.2006, 22:04

SvK skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

Artig med Eggemysteriet, men den historia er jo trykt opp til det evinnelege.

Enig. Det er jo mer enn nok av andre, lange Barks-historier å velge i når det er snakk om opptrykk.

Søkte på Inducks etter Barks-historier som ikke er utgitt i Norge og det ga en del treff ( http://coa.inducks.org/comp2.php?code=&showimage=on&imageVisu=&keyw=&keywt=i&exactpg=&pg1=&pg2=&bro2=&pagel=s&pagelx=n&hero=&xapp=&xa2=&creat=carl+barks&art=&ink=&writ=&plot=&pub1=&pub2=&znno=on&part=&ser=&xref=&xrefd=&repabb=&repabbc=au&vpages=on&vtitle=on&vhero=on&vart=on&vpubdate=on&vdesc2=on&vdesc=no&vno=on&sort1=auto&sort2=none ) Hvorfor tror dere de ikke prioriterer disse høyere enn historier som har blitt trykket uendelig mange ganger?

Tidligere ANDonym
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

17.04.2006, 15:53

ANDonym skreiv:

SvK skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

Artig med Eggemysteriet, men den historia er jo trykt opp til det evinnelege.

Enig. Det er jo mer enn nok av andre, lange Barks-historier å velge i når det er snakk om opptrykk.

Søkte på Inducks etter Barks-historier som ikke er utgitt i Norge og det ga en del treff ( http://coa.inducks.org/comp2.php?code=&showimage=on&imageVisu=&keyw=&keywt=i&exactpg=&pg1=&pg2=&bro2=&pagel=s&pagelx=n&hero=&xapp=&xa2=&creat=carl+barks&art=&ink=&writ=&plot=&pub1=&pub2=&znno=on&part=&ser=&xref=&xrefd=&repabb=&repabbc=au&vpages=on&vtitle=on&vhero=on&vart=on&vpubdate=on&vdesc2=on&vdesc=no&vno=on&sort1=auto&sort2=none ) Hvorfor tror dere de ikke prioriterer disse høyere enn historier som har blitt trykket uendelig mange ganger?

De fleste av de historiene er nok bare ikke inducksert.
Når det kommer til historien "Donald Duck's Atom Bomb" så ble vel den spesialbestillt av et firma som laget en "frokostblanding" og utgitt som Giveaway. Historien er også såpass spesiell at det ikke sees som politisk korrekt å utgi den i et barneblad da den nærmest ufarliggjør atombomben. Husk, historien er laget i en tid da den ikke var ansett som like farlig som det vi vitterlig vet i dag.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

17.04.2006, 22:09

whitesand skreiv:

1800 skreiv:

Enig her også.
Når det gjelder "Eggemysteriet", så har jeg lest den så mange ganger at jeg er blitt...tja...drittlei av den rett og slett. Men det er en bra historie, for all del.

Eg les ikkje ein Barks historie oppatt før det har gått lang tid, gjerne eit år eller to, slik blir ein aldri lei :-)

Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!

Kristian Rødvand
23 år, Rana

17.04.2006, 23:13

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.