Andeby Online > Diskusjonsforum > Nyere italo-tegnere
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Olaf Solstrand skreiv:
Trur eg skal våge meg til å snike med ein link:
http://duckman.pettho.com/2worlds/v_d96089b2.html
Der gjorde Don Rosa noe smart, når han valgte å ikke lage en standard side her.
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
04.04.2006, 22:38

Jonas Larsen skreiv:
Mens folk som fks. Sander Gulien, har en tegnestil jeg ikke liker. Den er stiv og er ikke "levende". Men det er min mening da.
Og så komme med noe slikt på selveste bursdagen hans!! 
Personlig liker jeg både Gulien, Andersen og Fecchi, og egentlig de aller fleste Disney-tegnere. Ikke mange jeg kan si jeg ikke liker.
www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!
Innlegget blei sist redigert 04.04.2006, 22:50 av Tommy
Tommy
24 år, Odda
04.04.2006, 22:49

Tommy skreiv:
Og så komme med noe slikt på selveste bursdagen hans!!
Å,ja. Han er jo 32 år i dag han. Kanskje jeg skulle ventet med å skrive dette til i morgen 
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
04.04.2006, 22:57

Olaf Solstrand skreiv:
Sigvald skreiv:
Mange av oss som er litt voksnere, synes at de to tidvis har en ustrukturert layout som ofte stinker råtten kål!
krice svarte:
For aa sitere deg i forhold til en lignende situasjon (ut fra ditt synspunkt i det minste): Hmmm... Ser ikke tegn til hverken smilefjes eller ironi... Her har vel moderator en jobb aa gjöre.
Sigvald redigerte til:
Mange av oss som er litt voksnere, synes at de to tidvis har en ustrukturert layout som ofte stinker råtten kål!
Dette er ei av dei gøyaste redigeringane eg har sett. 
Sigvald: Utruleg koseleg å sjå at du har lært deg å like layouten til Fecchi og Andersen (noko eg går ut frå at du har gjort, du bruker jo tydelegvis ironi når du kritiserer dei).
Betyr bare at jeg ikke er sint og at det jeg skriver ikke er vondt eller krenkende ment, ikke at jeg er ironisk. Jeg la til smilyen fordi en annen debattant truet med å blande moderatorene inn i dette. Jeg mener altså fremdeles at herrene Fecchi og Andersen har en sidelayout som tidvis ikke likner katten.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
05.04.2006, 16:51

Hm ... vil det seie at dersom eg skriver at du er ein tufs, ein idiot, ein drittsekk og ein inkompetent pappskalle som argumenterer som ein lodden gullfisk, og legger til at det på ingen måte er vondt eller krenkande meint, tar du det med eit smil? :-) Eller vil det framleis vera eit personangrep etter di tolking? Eg synest ikkje at argumentasjonen din henger særleg på greip her. Innhaldet i det du skriver forandrer seg då ikkje berre fordi du legger på eit smilefjes.
krice brukte berre ord som du sjølv har brukt i ein tidlegare debatt ... Du skreiv jo det same då nokon uttalte seg *langt* mildare enn det der mot Don Rosa.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
05.04.2006, 16:55

Olaf Solstrand skreiv:
Hm ... vil det seie at dersom eg skriver at du er ein tufs, ein idiot, ein drittsekk og ein inkompetent pappskalle som argumenterer som ein lodden gullfisk, og legger til at det på ingen måte er vondt eller krenkande meint, tar du det med eit smil? :-) Eller vil det framleis vera eit personangrep etter di tolking? Eg synest ikkje at argumentasjonen din henger særleg på greip her. Innhaldet i det du skriver forandrer seg då ikkje berre fordi du legger på eit smilefjes.
krice brukte berre ord som du sjølv har brukt i ein tidlegare debatt ... Du skreiv jo det same då nokon uttalte seg *langt* mildare enn det der mot Don Rosa.
Nå begynner visst ting å skli ut igjen her...
Altså jeg har IKKE ytret meg om personene Fecchi og Andersen i det hele tatt. Heller ikke deres strek, som isolert sett holder et bra nivå. Det eneste jeg har ytret meg om er den sidelayouten de tidvis serverer. Og bare så det er sagt. "Stinke som råtten kål" er bare et morsomt uttrykk, inspirert av Barks, som jeg og AC ofte benytter i intern kommunikasjon. Det er altså ikke ment svært nedsettende. Det eneste jeg har prøvd å si er at jeg kan styre min begeistring for den aktuelle sidelayouten.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
05.04.2006, 17:17

Men hvorfor tror du at **du** er den eneste som kan vurdere hva som er "morsomt" og hva som er "hets"?
Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
tkoren.webs.com
Innlegget blei sist redigert 06.04.2006, 08:57 av Karamell
Karamell
40 år, Oslo
06.04.2006, 02:55

Karamell skreiv:
Men hvorfor tror du at **du** er den eneste som kan vurdere hva som er "morsomt" og hva som er "hets"?
Jeg tror selvsagt ikke det. Det jeg dog vet er at jeg:
a) er den som best vet hva jeg legger i det jeg skriver/sier.
b) er den som best vet hvordan jeg oppfatter det andre skriver/sier.
Slik er det selvsagt for alle andre også.
Misforståelser mellom meg og andre oppstår således i det øyeblikk det er:
a) et misforhold mellom hva jeg prøver å si, og hvordan andre oppfatter mitt budskap.
ELLER
b) et misforhold mellom hva andre prøver å si, og hvordan jeg oppfatter andres budskap.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 07.04.2006, 04:45 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
07.04.2006, 04:43

Sigvald skreiv:
b) et misforhold mellom hva andre prøver å si, og hvordan jeg oppfatter andres budskap.
Godt å se at du er klar over denne muligheten.
tkoren.webs.com
Karamell
40 år, Oslo
07.04.2006, 10:46

Hadde du tatt vekk "prøver", så hadde blitt mer troverdig... Såh!
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
07.04.2006, 13:23

Jo, men i rettferdighetens navn bør det nevnes at Sigge bruker samme formulering om **sine** bidrag:
a) et misforhold mellom hva jeg prøver å si, og hvordan andre oppfatter mitt budskap.
tkoren.webs.com
Karamell
40 år, Oslo
09.04.2006, 08:29

Karamell skreiv:
Jo, men i rettferdighetens navn bør det nevnes at Sigge bruker samme formulering om **sine** bidrag:
Så lenge han ikke skriver "oppstår" og ikke "kan oppstå" er det helt korrekt. 
www.olavskulen.no
Elise
49 år, Stord
09.04.2006, 10:35

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.