Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Otto Jespersen sammenligner Her&Nå og Donald Duck

Andeby Online > Diskusjonsforum > Otto Jespersen sammenligner Her&Nå og Donald Duck

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Wilfu skreiv:

All PR er god PR, også for Andeby Online ;-)

Det sier du ikke etter overnevnte person har gjort deg til Kongerikets største tulling, og han har sendt en av sine stuntreportere på deg.
Da kan du komme med den frasen, ikke før. :-)

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

05.04.2006, 23:34

Øyvind Braaten skreiv:

ANDonym skreiv:

Har jeg forstått det riktig, brukte han jo bare Donald som et eksempel på en tegneserie eller et annet blad med masse bilder og mindre tekst. Han sa jo ikke noe nedsettende om Donaldbladet.

Jo, han var tydelig misfornøyd med HER OG NÅ og synes ikke at det var bedre enn et Donald.

Han tykte ikkje at det var betre enn eit Donaldblad i å rapportere sanne nyhende.

Og dersom det er eit kritikk av eit Donaldblad, har ein sjuke forventningar til eins Donaldblad.

"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria

Loke Aesir
23 år, Vik

05.04.2006, 23:46

MikroMidas skreiv:

Det er ikke dårlig/harry/nymotens spåkbruk fra forlag eller andre debatanter som setter mitt //sinne// //i// //kok// . Det er mere de totalt håpløse problemstillingene som enkelte klarer å koke sammen rundt det jeg ikke anser for noe problem.

Men var det ikke du som startet denne debatten/tråden i utgangspunktet, da? Uansett hvor mye jeg stort sett deler din frustrasjon over "enkeltes" bidrag i dette forumet, syns jeg du er litt urettferdig akkurat her. Med forbehold om at jeg har fulgt dårlig med, er det ikke Sigvald som begynte å bråke i denne forbindelse (selv om det muligens bare var et tidsspørsmål...) ;-)

Uansett... at Jespersen sammenlikner Her & Nås journalistikk med Donald er vel mest bare en ytring som viser at han synes begge publikasjoner er like "oppdiktede". Dette er muligens en fornærmelse mot Her & Nå, men neppe mot oss donaldister (iallfall ikke de av oss med gangsynet intakt).

PS. Du harselerer etter hva jeg forstår med Sigvalds flertallsform "å sette sinnene i kok". Jeg er gjerne med og hetser språksvake individer som hevder å være mer sprogbevidste end os andre dødelige... men i dette tilfellet ser jeg i rettferdighetens navn ikke noe forstemmende galt i Sigges språkbruk.

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
tkoren.webs.com

Innlegget blei sist redigert 06.04.2006, 02:40 av Karamell

Karamell
40 år, Oslo

06.04.2006, 02:29

Siden denne tråden egentlig ikke er om Donald, kan jeg bidra med følgende: Otto Jespersen er en lekkerbisken. :-)

Solveig
32 år, Trondheim

06.04.2006, 02:31

Karamell skreiv:

Men var det ikke du som startet denne debatten/tråden i utgangspunktet, da? Uansett hvor mye jeg stort sett deler din frustrasjon over "enkeltes" bidrag i dette forumet, syns jeg du er litt urettferdig akkurat her.

Jeg startet denne tåpelige tråden da jeg tenkte det ville bli gjort uansett. Grunnen til at jeg startet den istedet for å vente på at det ville skje var at jeg kunne tenke meg en ""ren"" debatt om ett slikt filletema. Med ""ren"" debatt mener jeg en debatt fri for rasisme og uthenging av alenemødre og hva nå vi ikke har hatt her i det siste. Sett i ettertid er det vel bedre å holde kjeft og la naturen gå sin gang. Det er vel lov å håpe på litt evulosjon i tanken bak slike innlegg også.

Med forbehold om at jeg har fulgt dårlig med, er det ikke Sigvald som begynte å bråke i denne forbindelse (selv om det muligens bare var et tidsspørsmål...) ;-)

Bråk og bråk, men hintet mottatt.

PS. Du harselerer etter hva jeg forstår med Sigvalds flertallsform "å sette sinnene i kok". Jeg er gjerne med og hetser språksvake individer som hevder å være mer sprogbevidste end os andre dødelige... men i dette tilfellet ser jeg i rettferdighetens navn ikke noe forstemmende galt i Sigges språkbruk.

Nei, jeg prøvde å fortelle Sigvald at det er bare **ETT** sinne som som settes i kok over sproglige blemmer. Restene av sinnene her på AOL settes i kok over den hårreisende måten pirket blir lagt frem på og og den firkanta (har ingenting med egg å gjøre) oppfatningen som demonstreres gang etter gang av **en** person her på forumet i sprogdebatter. Derfor spurte jeg om forskjellen på entall og flertall siden jeg ikke har sett andre ""kokte"" sinn som stadig vekk hakker på og kritisere sproglige blemmer her på forumet.

Noen som har hørt noe fra Egmont om hva de synes om denne saken forresten. Hvem er det som gir ut Her&Nå, Egmont ?? :-)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 06.04.2006, 08:26 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

06.04.2006, 08:24

Eg må seie at ikkje forstår kvifor nokon orkar å starte trådar som denne...

Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!

Kristian Rødvand
23 år, Rana

06.04.2006, 09:10

Hehe. Denne tråden minner litt om den gamle "Tek-vi-donaldismen-for-alvorleg-ismen" på 70-talet.

Anden som går

06.04.2006, 09:25

Mikro Midas sa:

Sett i ettertid er det vel bedre å holde kjeft og la naturen gå sin gang.

Der fikk jeg flashback til en historie der Donald prøver å holde liv i hagen sin etter å ha kjøpt et epletre som han har plantet. Det stakkars treet blir utsatt for angrep av kålorm og alt hva Moder Natur har å tilby.
Han prøver å bekjempe med insektmidler og lignende, men etter at guttene forklarer, innser han at naturen må gå sin gang... Stakkars lille epletre.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

06.04.2006, 11:10

Anden som går skreiv:

Hehe. Denne tråden minner litt om den gamle "Tek-vi-donaldismen-for-alvorleg-ismen" på 70-talet.

Ja, det er rene "Husker du?" - og et tegn på at enkelte ting ikke endrer seg over tid...

Innlegget blei sist redigert 06.04.2006, 12:52 av 1800

1800

06.04.2006, 12:50

Her er et spørsmål: I hvilken Barks-historie er Donald tabloid-journalist og skriver artikler "uten rot i virkeligheten"? Noen som husker?

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Nils Petter
61 år, Moss

06.04.2006, 19:58

Rørledning til Besvær?

~Carpe diem~

Maggie
14 år, Oslo

06.04.2006, 21:24

Nei, jeg tenkte på "Å, du gamle tiøringen min" (US46, DD&Co 65/10-12). Siden vi altså snakker om Se & Hør-journalistikk. Barks var forresten ikke alltid negativ til journalister. I historien som har fått den litt underlige norske tittelen "Gøy i Alaska" (US59, DD&Co 67/1-3) er det jo de årvåkne reporterne som faktisk til slutt redder Skrues formue.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Nils Petter
61 år, Moss

06.04.2006, 23:59

Det er artig å se at det er stort sett folk på 30+ som driver med denne skitkastingen og provoseringen av hverandre her. Jeg er kanskje ikke så gammel og rik på livserfaring, men ærlig talt. Når man starter en tråd i det formål å provosere et annet medlem, for så provosere enda mer når medlemmet tar det med et smil, da har man etter min mening lite å holde på med.

Nå blir det sikkert diskusjon, jeg vet. Men det er kanskje greit det. Å oppføre seg er en fin ting, og desverre virker det som om noen her ikke er like flinke til det alltid.

Ikke spis mine indre organer. Jeg trenger dem selv!

Asterix
18 år, Sande i Vestfold

07.04.2006, 16:49

Godt sagt, Asterix! Livsinnsikt og visdom har ikke nødvendigvis noe med alder å gjøre. Dessverre har krangling vært en del av Donaldist-bevegelsen helt fra starten av....

1800

07.04.2006, 16:59

1800 skreiv:

Godt sagt, Asterix!

Tiltredes. Meget godt oppsummert.

Nestor Burma
43 år, Trondheim

07.04.2006, 17:35

Nestor Burma skreiv:

1800 skreiv:

Godt sagt, Asterix!

Tiltredes. Meget godt oppsummert.

Mens jeg husker det vil jeg benytte anledningen til å takke Olaf for god informasjon på forumets hovedside om DD&Co nr.15 med omtale av såvel bilaget som plakaten! Godt jobbet, Olaf! Så får vi bare håpe at hovedoppslaget om Gottfredson og Eisner-prisen, som er relevant og interessant nok, ikke medfører at noen overser den andre nyheten og på den måten går glipp av noe :-)

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 08.04.2006, 22:03 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

08.04.2006, 22:03

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.