Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Reglane

Andeby Online > Diskusjonsforum > Reglane

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Da "beklager" jeg. :-)

Mvh,
Håvard

http://home.no.net/piacere/

Innlegget blei sist redigert 05.03.2006, 16:03 av Håvard

Håvard
19 år

05.03.2006, 12:51

Karamell skreiv:

Jeg begynner å glemme utgangspunktet for denne debatten. Var det i Disneyworld Florida denne utilgivelige hendelsen fant sted, eller var det i EuroDisney Frankrike? Om det siste er tilfelle forstår jeg for så vidt diskusjonen om "etniske" vs "ikke-etniske" franskmenn, men hvis det skjedde i Florida skjønner jeg ingenting.

"Etniske" franskmenn er fremdeles "etniske" franskmenn også dersom de befinner seg i USA - likeledes er "ikke-etniske" franskmenn fremdeles "ikke-etniske" franskmenn dersom de befinner seg i USA. For den lokale amerikaner vil selvsagt alle typer franskmenn i praksis regnes som utlendinger, med mindre det skulle være tale om amerikanere som har skiftet fra amerikansk til fransk statsborgerskap.

176-761 skreiv:

Om vi ikke kan vente på dom, må vi i alle fall vente til siktelsen foreligger? Og ikke bare i VG, Dagbladet og Aftenposten. Jeg går alltid til BBC først, når jeg kommer hjem fra jobb. Så kan vi se på de lokale nyhetene.

Du har selvsagt helt rett i at det ofte er fornuftig å være kritisk til slikt som fremkommer i mediene. Jeg tviler heller ikke på at BBC/CNN stundom er bedre nyhetskanaler enn de norske.

Jeg er forøvrig helt enig i at voldtekt generelt er et ikke-tema i et donaldistisk forum. Det kinkige med den aktuelle saken er at den var knyttet til Disney World og innkluderte Disney-ansatte. Jeg kan bare nok en gang beklage min feilbedømmelse av denne sakens relvans for dette forumet :-)

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 05.03.2006, 16:02 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

05.03.2006, 15:48

Eg har ein liten tanke som eg vil lufte for dykk før eg legger meg.

Kva om eg hadde laga eit system som gjorde at kvar person som bevega seg over kanten for kvar reglane går (og då snakker eg ikkje om små tabber, men om folk som gjentatte gonger nekter å høyra på reglane eller moderatorane) hadde fått ein advarsel, og etter tre advarslar hadde ein fått ei vekes (tidsperiode open for reevaluering) karantene? Der ein sjølvsagt kunne lese innlegg som vanleg og bruke Andeby Online som normalt, bortsett frå at ein ikkje hadde tilgong til å skrive foruminnlegg / artikkelkommentarar / evt. redigere wikiartiklar når dei kjem? Høyrast det ut som ein plan, eller vil det føre til ei uheldig diskriminering av koselege folk som har veldig mykje viktig å seie som alle har stor glede av, men som av uante årsakar har ein tendens til å irritere administrator?

Kva slags innlegg som skal få advarsel vil sjølvsagt vera opp til moderatorane -- kan nok seie at dei aller, aller, aller færraste innlegga som skrivast i dette forumet så langt i det heile tatt kvalifiserer til slikt, men så har vi dette plagsomme mindretalet.

Ein annan ting eg har lurt på, er å lage ein ny link ved kvart einaste innlegg som ein kunne klikke på for å rapportere innlegget til ein moderator med ei begrunnelse for kvifor ein meiner at innlegget bør fjernast eller sensurerast. Vi leser rettnok alle innlegga uansett, så nokon reell nytteverdi vil ikkje ein slik funksjon ha, bortsett frå at det sjølvsagt *kan* ha ein placeboeffekt som gjer at folk som lar seg provosere av innlegg klarer å trykke på den linken for å seie frå til meg i staden for å skrive eit langt følelseslada innlegg sjølv ...

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

15.03.2006, 03:59

Olaf Solstrand skreiv:

Ein annan ting eg har lurt på, er å lage ein ny link ved kvart einaste innlegg som ein kunne klikke på for å rapportere innlegget til ein moderator med ei begrunnelse for kvifor ein meiner at innlegget bør fjernast eller

En slik funksjon/sladreknapp har vært savnet lenge. Og jeg tror Dere kun spart Dere mye arbeid i ettertid med å tatt de verste mageplaskene som ikke har noe her å gjøre med engang.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

15.03.2006, 08:35

En slik funksjon trengs sårt, desverre.

Mickey
18 år, Horten

15.03.2006, 09:18

En sladreknapp er helt greit, så lenge det til syvende og sist er opp til moderator om innlegget skal fjernes eller ikke.

Karantene for de som stadig tråkker utenfor reglene er jeg litt mer i tvil om. Det vil gi fritt spillerom for de som er flinke til å insinuere og skape misstemning uten nødvendigvis å bryte reglene direkte. Mens de som så reagerer på dette med berettiget indignasjon risikerer å bli utestengt. Da foretrekker jeg den ordningen vi har nå: Total og rask utestengning av opplagte troll, og en konsekvent (men liberal) holdning overfor alle andre.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Nils Petter
61 år, Moss

15.03.2006, 09:55

Olaf Solstrand skreiv:

Ein annan ting eg har lurt på, er å lage ein ny link ved kvart einaste innlegg som ein kunne klikke på for å rapportere innlegget til ein moderator med ei begrunnelse for kvifor ein meiner at innlegget bør fjernast eller

Jeg har reagert én gang på et innlegg som jeg syntes gikk langt over streken, da ved å sende en PM til Olaf. Jeg tror en slik sladreknapp har noe for seg, kanskje vil det bli lettere å si fra for alle - og kanskje den til og med kunne virke preventivt.

Innlegget blei sist redigert 15.03.2006, 09:59 av Nestor Burma

Nestor Burma
43 år, Trondheim

15.03.2006, 09:59

MikroMidas skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

En slik funksjon/sladreknapp har vært savnet lenge. Og jeg tror Dere kun spart Dere mye arbeid i ettertid med å tatt de verste mageplaskene som ikke har noe her å gjøre med engang.

Støtter begge disse kommentarene hundre prosent !!

Vokste opp med Donald i femtiårene !

Helen
Oslo

15.03.2006, 15:24

Eg er veldig før både sladreknapp og karantene. Men ei veke er for kort.

Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!

Kristian Rødvand
23 år, Rana

15.03.2006, 15:35

Sladreknapp er jeg svært enig i at er en god idè.

Det er forferdende å reflektere over hvordan et enkelt, ubetenksomt ord kan føre til katastrofe somme tider.

~P.G.W~

Lillegull
27 år, Grimstad

15.03.2006, 16:42

Støtter sladreknappen ubetinget, karantenen er jeg også med på. Men en uke er for lite.

Bernie
35 år, Bergen

16.03.2006, 00:30

Men moderator må vel sjekke innlegget som er blitt "sladreknappet" på, slik at tullete folk ikke bare kan "sladre" på folk uten videre helt til de får denne straffen? Om så er, er jeg for en slik knapp:-)

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

16.03.2006, 07:56

Jaja, såklart. Det er opp til moderator kven som skal få advarslar og ikkje. «Sladreknapp» er berre ein måte å tipse oss på, sånn i tilfelle nokon skulle oppføre seg på ein særdeles spunk måte utan at vi legger merke til det.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

16.03.2006, 08:05

OKey. I så fall, støttes;-)

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

16.03.2006, 08:16

Sladreknapp er bra. Karantene har ikke noe for seg. Man kan bare lage en ny profil, og tråkke videre i salaten.....

BOM -Du er hypnotisert!

Spøkelseskladden
39 år, Sarpsborg

16.03.2006, 12:21

Dersom ein ny profil blir oppretta av eit menneske som openbart er same person som den utestengte personen, er det lett å gå inn og slette denne profilen og i verste fall starte verre straffetiltak, t.d. ip-sperre.

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

16.03.2006, 13:37

Ted skreiv:

Men moderator må vel sjekke innlegget som er blitt "sladreknappet" på, slik at tullete folk ikke bare kan "sladre" på folk uten videre helt til de får denne straffen? Om så er, er jeg for en slik knapp:-)

På forum jeg er på med sånn funksjon så trykker jeg på "dette er et stötende innlegg"-knappen hele tiden, fordi jeg bommer på "skriv svar"-knappen... så dersom du innförer en sånn sak, Olaf, og jeg trykker på den i tide og utide, så er det ikke fordi jeg er slem altså. Det er bare fordi jeg er litt slöv (best å advare på forhånd).

da da da og hepp.

Kristin
22 år, Trondheim

16.03.2006, 13:58

Om eg innfører ei slik greie, vil den ikkje sende noko som helst til meg ved å trykke på ein link. Det som skjer når ein klikker på denne linken er at ein får opp eit lite skjema der ein må grunngi *kvifor* ein har trykka på linken, *kva* ein føler er støtande med innlegget. Så kjem du til å trykke på linken ved ein feil vil absolutt ingenting skje som eit resultat av det, då kan du berre klikke deg tilbake, og så er ingen skade skjedd :-)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

16.03.2006, 14:04

Hmm. Hva skal det stå på «pålogga brukarar» da? Det jo litt dumt om det står: ANDonym sladrer. For dette er vel an(d)onymt?

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

16.03.2006, 15:54

ANDonym skreiv:

Hmm. Hva skal det stå på «pålogga brukarar» da? Det jo litt dumt om det står: ANDonym sladrer. For dette er vel an(d)onymt?

Hva med "rapporterer"?
Høres kanskje litt bedre ut; Jonas Larsen rapporterer? ;-)

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

16.03.2006, 20:48

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.