Andeby Online > Diskusjonsforum > Typisk Norsk, nynorsk og Donalds firkantegg
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Norsk på Norsk programmet som akkurat snart er ferdig på NRK1 hadde en lengre reportasje om Nynorsk, Donald og firkantfolkene. Vivi Aasgaard var med og diverse andre Donald engasjerte personligheter. Fikk ikke sett hele innslaget, men før enkelte begynner å raljere villt med at Olaf og andre ikke har varslet oss om dette så vil jeg bare si at programmet går i reprise på NRK2 førstkommende tirsdag. Hvem skal vi forresten satse på tar opp dette til ddfr påsketreff ??
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 13.03.2006, 21:31 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
12.03.2006, 21:12

Nynorskfolket fremstod ikke akuratt fra en sympatisk side i programmet, de angrep stakkars Vivi Aagaard fordi hun hadde latt firkantfolket snakke vossamål.
De anket henne inn for både det ene og de andre og gjorde stort rabalder i media.
12.03.2006, 21:20

Shtilig! Svitsjet faktisk innom programmet, men oppdaget dessverre ikke at det hadde med Donald å gjøre. Vet du når på tirsdag det kommer i reprise?
~Carpe diem~
Maggie
14 år, Oslo
12.03.2006, 21:20

Ah, så det går i reprise? Fantastisk. Interessant serie som eg gjerne skulle ha fulgt med på om eg ikkje hadde hatt så elendig NRK1-mottak her, men går det i reprise er det jo ikkje noko problem. Det bør vel òg kome i nett-TV etterkvart, men lite der så langt ihvertfall.
Noja, takk for tipset, skal klare å få sett det på tysdag.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
12.03.2006, 21:21

Reprise 19.30 på tirsdag i følge NRK sine nettsider. Ikke forstyrr meg mere nå når jeg skal se opptaket av ett program jeg ikke trodde jeg rakk hjem til 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
12.03.2006, 21:24

Helt rett, hvilken tåke befant jeg meg egentlig i når jeg kom på det navnet. Kan noen med makt og myndighet rette overskriften ??
MikroMidas
45 år, Trondheim
12.03.2006, 22:40

I NRK har vi et radioprogram som heter "Norsk på norsk", det var nok dette du hadde i baktankene da du kom på navnet. hehe
12.03.2006, 23:10

MikroMidas skreiv:
Helt rett, hvilken tåke befant jeg meg egentlig i når jeg kom på det navnet. Kan noen med makt og myndighet rette overskriften ??
Ser at Arnstein har gjort det, men berre så det er sagt for framtida: Du har faktisk makt og myndigheit til dette sjølv. :-)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
12.03.2006, 23:23

MikroMidas skreiv:
Hvem skal vi forresten satse på tar opp dette til ddfr påsketreff ??
Hva? DDF(R) holder ikke påsketræf...
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
13.03.2006, 10:19

Ser nå at hvis jeg redigerer det første innlegget mitt så kan jeg endre overskriften. Den timen det trikset ble undervist var jeg nok på gangen dessverre.
MikroMidas
45 år, Trondheim
13.03.2006, 21:32

Trudde du at det var MEG som hadde endra dei titlane på Sigvald-trådar som plutseleg har forandra seg? 
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
13.03.2006, 21:34

Regnet med at han spurte pent og at du hardkodet det i steintavlene som holder grunnmuren til AOL oppe 
MikroMidas
45 år, Trondheim
13.03.2006, 21:36

Jeg forstod det slik at vossamål-oversettelsen på et senere tidspunkt ble endret til normalisert nynorsk. Noen som vet hvilke varianter som er benyttet i hvilke utgivelser? Og hva kommer i CBSV? (Jeg hadde hatt moro av å sammenligne dem).
Arne K
Vestby
13.03.2006, 22:46

AC skreiv:
MikroMidas skreiv:
Hvem skal vi forresten satse på tar opp dette til ddfr påsketreff ??
Hva? DDF(R) holder ikke påsketræf...
Jeg tok det nå opp uansett, så hvis noen gikk glipp av det og har lyst til å se, er det fullt mulig å få en kopi. Det var litt kjedelig at innslaget var så kort at de ikke rakk å si stort mer enn det alle uansett vet fra før om saken, men når det er i et program som egentlig ikke handler om Donald i det hele tatt bør man vel være strålende fornøyd med et fem minutter langt innslag. Og illustrasjonen av «Endå ein gong kjende nynorskfolket seg krenka ...» var simpelthen genial.
Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)
Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim
15.03.2006, 00:24

Når en ser i hvilket programkonsept dette ble presentert så synes jeg resultatet ble rimelig bra. Likte godt rutene som liksom dannet overgangen i begynnelsen av innslaget.
MikroMidas
45 år, Trondheim
15.03.2006, 08:38

25.04.2006, 17:48

Diff skreiv:
Er det noen som har funnet hvor i NettTV oversikten dette programmet er blitt av?
Hvis du går inn på Nett-TV på nrk.no sin forside så får du opp et vindu med nett-TV og en oversikt over alle tilgjengelige programmer. "Typisk norsk" ligger ganske lang nede på denne listen, men det er der. 
Innlegget blei sist redigert 25.04.2006, 18:39 av Nestor Burma
Nestor Burma
43 år, Trondheim
25.04.2006, 18:38

Nestor Burma skreiv:
Diff skreiv:
Er det noen som har funnet hvor i NettTV oversikten dette programmet er blitt av?
Hvis du går inn på Nett-TV på nrk.no sin forside så får du opp et vindu med nett-TV og en oversikt over alle tilgjengelige programmer. "Typisk norsk" ligger ganske lang nede på denne listen, men det er der. :)
Ja, det har jeg funnnet Typisk Norsk på lista. Men jeg finner ikke noe program med dato 12.03.2006. Er dette kanskje en reprise? Noen som vet hvilken dato det aktuelle programmet er listet som?
26.04.2006, 17:04

Ja, såvidt jeg kan se så er det bare de 4 siste programmene fra 2006 som ligger der og altså ikke det programmet med Firkanteggene. Jeg vet ikke hvorfor det er slik ettersom alle programmene fra 2004 og 2005 er der. Kanskje noen andre vet det?
Programmet ble forøvirg sendt i reprise tirsdag den 14.3 på NRK2.
Nestor Burma
43 år, Trondheim
26.04.2006, 18:39

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.