Andeby Online > Diskusjonsforum > Verdens snilleste tråd
Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg må nok revidere mitt syn på post-30-pocketbøker. Etter å ha lest # 199 og historien "Donald Duck og filmens glamorøse verden", har jeg fått et litt mere nyansert syn. Det gjelder jo selvfølgelig ikke bare den historien, men en del andre også ville bare fremheve den).
Jeg har vært så heldig å fått donert en ca. 50-70 pocketbøker fra noen kompiser og mere er på vei. Måtte jo innrømme at førstereaksjonen ikke var overveldende, men! De var gratis og tanken var velmeende. Dette har nå uansett ført til at jeg har fått sansen for pocketene igjen.
Den før omtalte historie er jo direkte genial. Tegningene og manuset er uovertruffent. Har forstått at denne Flemming Andersen har fått en del pepper her inne, men akkurat tegningene i denne historien er jo i toppsjiktet. Hvordan han får til følelsen av fart, fortvilelse, glede, sorg, smerte og direkte ondskap går nesten Carl Barks en høy gang.
Dette var moro...
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
04.03.2006, 00:55

Guffen Delbekk skreiv:
**Wig** **Wam** **er** **snille** **de** :)
Jeg så at "Glam" var med i programmet "Beat for Beat" i kveld - bra program med mye bra 80-tallsmusikk.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
42 år, Stavanger
04.03.2006, 01:32

Vi skal være positive, og ikke for å kritisere de gamle, men de nye har blitt meget bedre. Det er bra.
Hezekiah: If the good Lord intended women to drive he have equipped them with common sence instead of tits.
(Pervert! (2005))
176-761
40 år, Giske
04.03.2006, 01:32

Helen skreiv:
Har også satt meg som mål at jeg skal lese gjennom 300 pocketbøker.
Da vil det jo fremdeles være en liten håndfull igjen...
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
42 år, Stavanger
04.03.2006, 01:33

Karamell skreiv:
Jeg vet dessverre ikke så mye om Blueberry. Jeg husker bare at det ble referert til ham i en Lucky Luke Spesial. Det er en western-serie, ikke sant? Hva syns du/dere er så spesielt bra med den?
Hehe. Dette er min referanse også. Mener å huske at Morris og Hvemdetnåersomtegnerblueberry hadde kopiert en side fra hver sin historie og skrevet den inn i sine respektive.... sant ja?
BOM -Du er hypnotisert!
Spøkelseskladden
40 år, Sarpsborg
04.03.2006, 01:41

Karamell skreiv:
Sigvald skreiv:
Selv har jeg i det siste kost meg med første bind av "Legenden om Blueberry".
Jeg vet dessverre ikke så mye om Blueberry. Jeg husker bare at det ble referert til ham i en Lucky Luke Spesial. Det er en western-serie, ikke sant?
Riktig. Blueberry er Westernserie hvor man følger Blueberrys liv gjennom 20 år fra 1861 frem til 1881.
Hva syns du/dere er så spesielt bra med den? :-)
For det første har den, etter mitt skjønn, en meget bra og vel gjennomtenkt handling som utvikler seg kronologisk fra album til album. Serien er også svært godt tegnet av Jean Giraud.
Arne Bye skreiv:
Genesis slik de var den gangen Peter Gabriel sto ved mikken og Phil Collins gjorde det han kunne best, nemlig spille trommer, er progrock nok i mine ører.
Personlig forbinder jeg do to herrer mest med hver deres 80-tallsklassiker.
Peter Gabriel med "Sledgehammer"
Phil Collins med "One more night"
Begge låtene er vel verdt å lytte til.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 04.03.2006, 02:23 av Sigvald
Sigvald
42 år, Stavanger
04.03.2006, 02:18

Karamell skreiv:
Jeg vet dessverre ikke så mye om Blueberry. Hva syns du/dere er så spesielt bra med den?
Blueberry er en av de helt store seriene. Den har blitt til over en lang tidsperidode, startet i 1963. Tegneren har utviklet seg mye siden starten og nærmer seg kanksje slutten på karrieren? Den startet som en ordinær westernserie, men ble etterhvert en av de aller beste serier overhodet. Historiene i den første boken var laget for pocket og er nok de som er dårligst tegnet. De fem siste albumene utgjør en historie og kan nok for en vanlig tegneserieleser bli litt for lang. Et annet problem med de fem siste albumene er at de er utgitt over 10 år og mange lesere har nok ikke fått med seg alle albumene. Men nå kommer de **samlet!** Girauds tegneseriesider tåler en grundig analyse, og han er en mester i å bruke tegneseriens virkemidler.
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
04.03.2006, 10:41

Jeg snakket med selveste Stian Carstensen i går. Autografen hans har jeg og. Han var snill han
Omanga Carl
Magnus Murphy
17 år, Sandefjord
04.03.2006, 14:14

Karamell skreiv:
Selv har jeg nok mer sansen for "pur pop fritt for dritt", dvs. den poppen som aldri kommer på VG-lista: Pizzicato 5
Hurra. Endelig fikk jeg oppleve at det finnes en annen peson i Norge som liker favorittbandet mitt. Nå ble jeg lykkelig! 
ばか! (Baka!)
Innlegget blei sist redigert 04.03.2006, 14:53 av Chrisron
Chrisron
31 år, Tønsberg
04.03.2006, 14:51

Karamell skreiv:
Har du virkelig sikret deg (nesten) alle pocketbøkene, Helen?
Ja nå har jeg nesten alle bøkene fra 1 til 306, mangler bare en bok. Må inrømme at jeg har nok begynt å få litt sansen for disse bøkene. Etter at jeg begynte å kjøpe dem fast hver måned ifjor har jeg etterhvert oppdaget at det er mange gode italienske tegnere, og har nok begynt å få mine favoritter etterhvert. Skal ikke uttale meg så mye om det ennå, må lese litt fler bøker først. Masser av gode og spennende historier er der også selv om det der også er en del fyllstoff.
whitesand skreiv:
Holder også på med å gjennomlese alle pocket'ene, og etter ett års tid har jeg nå kommet til 172! Blir ikke lesing hver kveld, så det tar nok sin tid. Lykke til med lesingen, Helen
.
Imponerende, skal bli spennende å se om jeg klarer det samme.
ig)!
}}
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Innlegget blei sist redigert 04.03.2006, 19:02 av Helen
Helen
Oslo
04.03.2006, 18:59

Øyvind Braaten skreiv:
Blueberry er en av de helt store seriene [...]
Takk for mye interessant informasjon. Fikk du en fin skitur, forresten? Var det i Lysløypa på Kurland, kanskje? 
Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com
Innlegget blei sist redigert 04.03.2006, 19:45 av Karamell
Karamell
40 år, Oslo
04.03.2006, 19:45

Karamell skreiv:
Fikk du en fin skitur, forresten? Var det i Lysløypa på Kurland, kanskje? 
Var i lysløypa på Hevingen. Der er det mindre folk og flotte løyper 
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
04.03.2006, 21:46

Sigvald skreiv:
Jeg så at "Glam" var med i programmet "Beat for Beat" i kveld - bra program med mye bra 80-tallsmusikk.
...og så du godt etter kunne du til og med se Guffen selv (...og undertegnede...) blant publikum.
Wig Wam er flinke også, de. Såh.
Og for å spore meg inn på riktig tema så er Guffen (innimellom) snill han og, som lurte meg til å gjenoppta gamle synder og begynne å lese Donald igjen. Sjelden har jeg vel hatt større glede av en bursdagsgave jeg har påtvunget min mor å kjøpe til meg enn Lo$ 
Míriel
25 år, Skaun
06.03.2006, 22:40

Karamell skreiv:
Det er mye trist og leit i verden. Folk blir sinte på hverandre og snakker stygt om hverandre osv. Dette er en naturlig del av livet. Men samtidig er livet for kort til å kaste det bort på sinne og aggresjon. Derfor har jeg som en motvekt lyst til å starte "verdens snilleste tråd", hvor vi alle lar det dårlige humøret ligge igjen hjemme og heller bare snakker om hyggelige, positive og snille ting.
Å! For en fin idé!
Ja, livet **er** for kort til å sløse bort på sinne og agresjon
Min lille hyggelige ting er at jeg vil ønske alle **en riktig strålende dag!**
MicMac
17 år, Oslo
07.03.2006, 15:05

Karamell skreiv:
Fikk du en fin skitur, forresten? Var det i Lysløypa på Kurland, kanskje? 
Vet ikke om du kan huske våre bravader over Jørstadmyra på tildig 80-tall, Karamell, men sist helg fikk jeg gjenoppfrisket gamle minner der. Både lørdag og søndag. Silkeføre! Og takk til Braaten som fikk sporet meg til å finne fram skiene fra kjelleren... 
BOM -Du er hypnotisert!
Spøkelseskladden
40 år, Sarpsborg
08.03.2006, 16:08

Det er herlig å være i Bergen igjen etter 2 uker på Melkøya. Der Statoil bygger Snøhvit anlegget. Nå er det 3 uker fri!!!
Bernie
36 år, Bergen
08.03.2006, 21:42

Sigvald skreiv:
Karamell skreiv:
Det er mye trist og leit i verden. Folk blir sinte på hverandre og snakker stygt om hverandre osv. Dette er en naturlig del av livet. Men samtidig er livet for kort til å kaste det bort på sinne og aggresjon. Derfor har jeg som en motvekt lyst til å starte "verdens snilleste tråd", hvor vi alle lar det dårlige humøret ligge igjen hjemme og heller bare snakker om hyggelige, positive og snille ting. :-)
En meget god ide :-)
Selv har jeg i det siste kost meg med første bind av "Legenden om Blueberry".
Samme her. Og det gav mersmak! Tok alt for kort tid å lese det ut...
Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!
Kristian Rødvand
23 år, Rana
09.03.2006, 00:30

Konishi Yasuharu and Pizzicato Five's Readymade Digs Disney er forøvrig en fantastisk skive. Ligger på sikker plass på MP3 spilleren, går minst en gang om dagen. Liker å fyre den opp mot slutten av dagen, fantastisk plate.
Ja, siden Pizzicato Five likevel er brakt på bane, og vi har en Disney connection..... OG Det er den beste Disney plata du kan få kjøpt. 
Hezekiah: If the good Lord intended women to drive he have equipped them with common sence instead of tits.
(Pervert! (2005))
176-761
40 år, Giske
11.03.2006, 01:51

Chrisron skreiv:
Karamell skreiv:
Selv har jeg nok mer sansen for "pur pop fritt for dritt", dvs. den poppen som aldri kommer på VG-lista: Pizzicato 5
Hurra. Endelig fikk jeg oppleve at det finnes en annen peson i Norge som liker favorittbandet mitt. Nå ble jeg lykkelig!
Samme her. Hvor stor er egentlig sjansen for å treffe på noen som **både** digger Donald **og** Pizzicato Five? 
176-761 skreiv:
Konishi Yasuharu and Pizzicato Five's Readymade Digs Disney er forøvrig en fantastisk skive.
Takk for tips. Dette var ny informasjon for meg. Dette er vel ikke blant P5s offisielle utgivelser (eller?). Er det Maki Nomiya som synger her også (for øvrig en av Japans/Asias/Verdens mest karismatiske syngedamer...)?
Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com
Karamell
40 år, Oslo
11.03.2006, 02:59

Har vært på skitur i Bymarka i dag, nydelig vær med sol fra skyfri himmel og en temperatur på rundt minus fem. Faktisk min første skitur etter at sønnen min ble født i mars 2004, så jeg er litt støl, men det føles godt. 
Nestor Burma
43 år, Trondheim
11.03.2006, 14:52

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.