Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Den mest irriterende fortellingen?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Den mest irriterende fortellingen?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

Også har vi jo «Skatt i glass og ramme» (det var det jeg mente i stad:-))

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

04.03.2006, 23:10

"Skatt i glass og ramme" er en av mine absolutte favoritter av Rosa. En av de første jeg leste også...

"Kong Skrue av Skrueriket" har vel heller ikke så **mange** henvisninger til Barks, bortsett fra Kornelius Kvakk og statuen av ham?

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
17 år, Larvik

04.03.2006, 23:15

...men man kan jo ikke si at han kopierer Barks selv om han buker noen av Barks' kreasjoner!? Da kopierer jo de fleste tegnere Barks da, siden de bruker bl.a. Anton, Skrue og Hakkespettene.

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

04.03.2006, 23:19

Mitt siste ord om Don Rosa:
Han hadde som manusforfatter passet bedre i pockett enn i hovedbladet.
Han burde fått en tegner til å tegne for seg (tegningene hans er forferdelige)
Han har nok fantasi til å kunne kjøre sitt eget løp, han har nok penger, hvorfor .... (et ord som ikke kan brukes her) Barks?

Hezekiah: If the good Lord intended women to drive he have equipped them with common sence instead of tits.
(Pervert! (2005))

176-761
40 år, Giske

05.03.2006, 04:11

Dette med siste.... var en spøk.

:-D

Hezekiah: If the good Lord intended women to drive he have equipped them with common sence instead of tits.
(Pervert! (2005))

176-761
40 år, Giske

05.03.2006, 04:11

Mest irriterende fortelling... Det er faktisk den jeg prøvde å lese i går, "Mickey's Inferno" i WDCS 666. Og da må jeg legge trykk på PRØVDE. For det første er rutene her altfor små (3 kolonner i stedet for de vanlige 2). For det andre så er rutene dekket av så mye tekst, som også er så knøttliten at jeg fikk vondt i øynene av å prøve å lese den.

Men det mest irriterende.... teksten under hver rute er på rim, og beskriver det man allerede ser i tegningen, så for det meste er den smør på flesk.

Etter 5-6 sider bladde jeg bare fort gjennom resten av historien og la bladet vekk, skikkelig irritert og forbannet......

Sverre Amundsen

Sverre
37 år, USA

05.03.2006, 16:03

176-761 skreiv:

Håper virkelig du tuller her. Menmen, hver sin smak...

~Carpe diem~

Maggie
14 år, Oslo

05.03.2006, 16:41

176-761 skreiv:
{{ Han burde fått en tegner til å tegne for seg (tegningene hans er forferdelige)}

Tiltredes!

1800

05.03.2006, 16:56

1800 skreiv:

176-761 skreiv:
{{ Han burde fått en tegner til å tegne for seg (tegningene hans er forferdelige)}

Tiltredes!

Det er her jeg også er enig, men jeg tør jo nesten ikke si det...Det er liksom ikke MIN Donald han tegner...
:-S

www.olavskulen.no

Innlegget blei sist redigert 05.03.2006, 17:55 av Elise

Elise
49 år, Stord

05.03.2006, 17:54

I Carl Barks historien "postmannen" som nylig ble opptrykket var det sånne tjukke svarte streker rundt. Gud jeg ble irritert...

Lo$ Companion
www.raptus.no

don rosist
16 år, Bergen

05.03.2006, 19:38

176-761 skreiv:

Jaja. Smaken er som baken. Med andre ord heilt ræva:-)

Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!

Kristian Rødvand
23 år, Rana

05.03.2006, 19:53

Elise skreiv (om Don Rosa):

Det er liksom ikke MIN Donald han tegner...

Det er akkurat DET som er mitt problem også. Dons gnidrete tegnestil med mye skraveringer minner en del om amerikanske undergrunns-serier fra 70-tallet, og den slags hører liksom ikke hjemme i Andeby.

Det kommer vel aldri til å skje, men ... hvordan hadde det vært om Don skrev manus og Pat Block tegnet? Bare som et tankeeksperiment? Det ville jo ikke blitt en skikkelig Don Rosa-historie, men kanskje det ville blitt skikkelig bra?

Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.

Nils Petter
61 år, Moss

05.03.2006, 20:10

Håper at Don Rosa vil fortsette å skrive **og** tegne disneyserier for alltid. Uten Don Rosa hadde jeg sluttet å lese disney i forrige århundre. Hans tegninger passer som hånd i hanske til manuset. Trist for dere som ikke liker disse nydelige seriene.Jeg elsker også masse av amerikanske undergrunns-serier fra 70-tallet. Tenk om Robert Crumb hadde tegnet Donald?

49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

05.03.2006, 20:33

Øyvind Braaten skreiv:

Håper at Don Rosa vil fortsette å skrive **og** tegne disneyserier for alltid.

ENIG !!! Enig...., enig og atter enig!!!!!

Vokste opp med Donald i femtiårene !

Helen
Oslo

05.03.2006, 21:00

Øyvind Braaten skreiv:

.Jeg elsker også masse av amerikanske undergrunns-serier fra 70-tallet. Tenk om Robert Crumb hadde tegnet Donald?

Det er en tanke jeg ikke tør tenke en gang. Crumb er genial og vi vet jo alle hva han synes om (bak)ender...

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

05.03.2006, 21:20

Øyvind Braaten skreiv:

Tenk om Robert Crumb hadde tegnet Donald?

My point. Hvis Crumb hadde tegnet Donald, kunne det blitt hysterisk morsomt. Men det ville ikke vært DONALD. Litt av den samme følelsen får jeg når jeg leser Don Rosa.

Men det finnes unntak, for eksempel LoS. Denne serien har jeg stor glede av, og den har også beriket min opplevelse av Barks-universet. Når Skrue nevner noe som skjedde i hans ungdom, tenker jeg "tilbake" på Don Rosa-historien som beskriver den samme hendelsen. Dermed får lesingen over- og undertoner som den ikke hadde før.

I LoS er jeg heller ikke plaget av Dons tegnestil, både fordi han tegnet bedre den gangen enn han gjør nå, og fordi stilen på en måte kler historier som foregår i "gamle dager".

Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.

Nils Petter
61 år, Moss

05.03.2006, 21:48

Elise skreiv:

1800 skreiv:

176-761 skreiv:

Tiltredes!

Det er her jeg også er enig, men jeg tør jo nesten ikke si det...Det er liksom ikke MIN Donald han tegner...
:-S

For meg er Don Rosas tegninger av Donald, sånn jeg tenker at Donald **egentlig** hadde sett ut hvis han hadde levd i dag. Barks og Rota har etter min mening de //beste// tegningene av Donald, mens Rosa har de mest //virkelige.//
Harr ikke peiling på hvorfor jeg mener dette da:-)

Tidligere ANDonym
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

05.03.2006, 21:48

Denne er jeg helt enig i :-) At Don Rosa på en måte tegner endene sånn som de ville ha sett ut om de kom ut av bladene.
Jeg synes at tegningene hans er kjempefine jeg. På sin egen spesielle måte. Og en Don Rosa historie tegnet av noen andre en Don sjøl? :-S Brr!

"You have to look within yourself to save yourself from your other self. Only then will your true self reveal itself."

Den rosa
19 år, Råde

05.03.2006, 22:14

Nils Petter skreiv:

Det er akkurat DET som er mitt problem også. Dons gnidrete tegnestil med mye skraveringer minner en del om amerikanske undergrunns-serier fra 70-tallet, og den slags hører liksom ikke hjemme i Andeby.

Er det noe som, etter mitt skjønn, ikke hører hjemme i Andeby så er det heller Fecchis og andres strukturløse sidelayout i Marvel-stil.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 06.03.2006, 00:39 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

06.03.2006, 00:38

For meg er DR's herlige undergrunns-stil med dei effektfulle skraveringane og alle detaljane den ulitimate Andeby-stilen. Undergrunnsmiljøet i Andeby er jo godt representert i historiane, så kvifor ikkje ein undergrunns-teiknestil?

Nils Petter skreiv:

I LoS er jeg heller ikke plaget av Dons tegnestil, både fordi han tegnet bedre den gangen enn han gjør nå, og fordi stilen på en måte kler historier som foregår i "gamle dager".

Det går jo ikkje an å seie at han teikner dårligere no enn han gjorde da? Greit at du ikkje liker retninga stilen hans har utvikla seg i, men å seie at han teikna betre før blir feil i mine auge. Spør du meg så har den då ikkje utvikla seg *så* mykje sia då. DR er og blir DR, det har då ikkje skjedd nokon store merkbare forandringar i stilen hans sidan LoS, har det vel? Bortsett ifrå Flemming Andersen som gjerne vil vere italiener og Vicar som er i ferd med å bli gamal, så er det så vidt eg har oppdaga få teknarar som har gjort drastiske endringar i stilen sin opp i gjennom åra.

Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!

Kristian Rødvand
23 år, Rana

06.03.2006, 02:18

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.