Andeby Online > Diskusjonsforum > Hodepine
Gå tilbake til forumoversikta ...

Ja, det kommer sikkert til å skje........
Bra historie, forresten.
Du kunne jo ha blitt "krim gåte" forfatter du!
hehe..........
Natteravn
29 år, Ringerike
05.05.2004, 21:09

Ja, det kommer garanter til å skje..........
Folkene som lager Donald-bladene synes sikkert at "Krim-Gåten" din var så bra att de tar den med i neste blad..............
Natteravn
29 år, Ringerike
05.05.2004, 21:20

Innlegga i tråden kjem etter kvarandre i den rekkefølgja dei blei lagt inn. Så om du skreiv svar til eit bestemt innlegg, kan du skrive kven det er du svarar eller sitere ein kort bit av innlegget du skriv svar til.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
05.05.2004, 21:24

Ja! Hodepine er så enkelt!
"Er du like smart som en 3-åring" skulle det heller ha blitt kalt!
Det er nå min mening.
Natteravn
29 år, Ringerike
05.05.2004, 21:35

Hepp skreiv:
"Når du leser Donald-krim så forventer du vel ikke Sherlock Holmes akkurat?
At gåtene blir dårligere, kan vel ikke *tilfeldigvis* ha en sammenheng med at dere blir eldre? Selv syntes jeg gåtene ble elendige sånn cirka den dagen mitt 12. leveår tikket inn. Jeg aner et mønster..."
Tja, nå har jeg aldri syntes at krimgåtene var noe spesielt gode, hverken når de stod i Mikke Mus eller Donald. Og jeg har lest disse bladene siden jeg var liten på tidlig '80-tallet.
Hmm... "siden han ikke hadde paraplyen oppslått, MÅ han være tyven", "han var skyldig fordi han hadde TO par sko i gangen", osv. hadde vært skremmende om dette hadde vært rettspraksis i virkeligheten også. (Noen ganger er det ikke så langt unna heller.)
- Natteravn
Natteravn
29 år, Ringerike
05.05.2004, 21:43

Olaf Solstrand skreiv:
"Ser for meg at vi snart får ei krimgåte der Mikke er i eit museum, og oppdagar at nokon har stole ein verdifull diamant. Han ser seg omkring, og ser på ei gardin som går heilt ned i golvet. Eit par sko stikk fram under gardina, og gardina bular ut slik at det verkar tydeleg at det står nokon bak gardina. Mikke drar gardina til side, og der står tjuven med diamanten i handa. Fiks gispar: "Men Mikke, korleis kunne du vite at han hadde gøymt seg bak der?" Og så er svaret: "Om du ser nøye etter, ser du at gardina bular ut og at det stikk ut eit par sko under gardina. Mikke la merke til det." Eller noko sånt."
Ja, det skjer garantert. Bra "krim gåte" forresten.......(jeg skriver det i hermetegn fordi det er ikke krim, ikke gåte heller.....)
Natteravn
29 år, Ringerike
06.05.2004, 15:36

Er det nokre svenskar/danskar her som har sett "Hodepine" og har meiningar om det? Ser de på det som positivt eller negativt at svenske og danske blad ikkje har dette bilaget?
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
06.05.2004, 16:08

I nummeret som kommer på mandag, er krimgåten utvidet til å omfatte nesten hele Hodepine, og den er også forsettelseshistorie over flere blader.
En skikkelig forbedring, spør du meg.
Natteravn
29 år, Ringerike
06.05.2004, 16:08

Herregud jeg er tolv år og finner det ut bare med og lese teksten. Det er like dumt som om de sier svarene i teksten og så skal du finne det ut, det er jo ikke noe utfordring når gåtene er så dårlig at svaret nesten står svart på hvit i teksten.
Lo$ Companion
www.raptus.no
don rosist
16 år, Bergen
12.05.2004, 10:13

SvK skreiv:
"I nummeret som kommer på mandag, er krimgåten utvidet til å omfatte nesten hele Hodepine, og den er også forsettelseshistorie over flere blader.
En skikkelig forbedring, spør du meg."
Ja! Det kan bli spennede å følge med på den (jeg forstår enda ikke hvordan de to fyrene som ikke når opp til vinduet kan greie det. Jeg må ha oversett noe). Spennede vri det at de har laget en hel historie ut at krimgåtene sine etter utall med ensidere.
Hørte jeg noen si "Kvakk!"???
Guffen Delbekk og Jørn McDuck på tur: Reiseguiden
Jørn McDuck
24 år, Trondheim
12.05.2004, 21:26

Jørn McDuck skreiv:
"(jeg forstår enda ikke hvordan de to fyrene som ikke når opp til vinduet kan greie det. Jeg må ha oversett noe)."
Den tok ikke jeg heller. Det stod non dingser utenfor celledøra i en rute. Aner ikke hva de er, men da de står UTENFOR døra, kan de da ikke brukes til noe?
blue blue glass moon
under the crimson air
Adamant
22 år, USA
12.05.2004, 22:42

Min sønn på 10 og 1/2 abonnerer på Donald og er glad i krimgåtene. Han løser de først selv, og deretter skal jeg prøve å se om jeg greier de. Da er det verre med plastlekene, der er vi begge enige om at søppel er til å kaste, ikke til å ha som vedlegg til Donald.
med gammeldonaldistisk hilsen,
Wogew
Wogew
46 år, Rælingen
14.05.2004, 09:30

Jeg brukte også litt tid på å tenke hvordan de kunne nå opp, og den eneste muligheten jeg ser er at han lille fyren står i håndflatene til han store. Han må da riktignok være ganske sterk, men i og med at han er så mye større enn han andre, skal nok ikke det være noen problemer.
Tommy
24 år, Odda
14.05.2004, 14:06

hehe, er enig ang Hodepine i bladene. har slutta å løse dem da det begynte å bli for lett.. så jeg bare hopper over den.. skulle være litt vanskeligere gåter og sånne ting.. men siden Donalds målgruppe vanligvis er barn.. men tiden får vise seg, kanskje bedre..
og ang Mikke Krim, savner den jeg.. synes at den var et bra blad =)
- Aragorn, the King -
Aragorn
25 år, Stavanger
14.05.2004, 19:18

Jeg likte de synsbedragene i Hodepine, men nå er de så sjeldent med. Men når de nedelig er med er det lett å se "hvilken av linjene er lengst" osv, de er jo alltid like lange...
"Oooorrrgle! Dooorrrgggle! Dooorrrffen!"
fiskebolla
Harstad
14.05.2004, 19:38

Tommy skreiv:
"Jeg brukte også litt tid på å tenke hvordan de kunne nå opp, og den eneste muligheten jeg ser er at han lille fyren står i håndflatene til han store. Han må da riktignok være ganske sterk, men i og med at han er så mye større enn han andre, skal nok ikke det være noen problemer."
Kva med dette: Den store mannen står på skuldrene til den minste. Då har han lange nok armar til å rekka opp.
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Sølve
19 år, Ullensvang
15.05.2004, 13:36

Kanskje det? Eg utelukka dette fordi det strengt talt ikkje berre er snakk om å rekke opp, men å rekke å file over gitteret medan han er oppe, og då må den store stå på skuldrane til den vesle så lenge at den vesle hadde krepert.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
15.05.2004, 13:58

Ja, kanskje. Me får venta i spenning til fasiten kjem i nr. 23.
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Sølve
19 år, Ullensvang
15.05.2004, 14:11

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.