Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Nye "gratishefter" med DD&Co?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Nye "gratishefter" med DD&Co?

Gå tilbake til forumoversikta ...

I en utgave av den svenske mailing-listen om Ankism nevnes det at Kalle Anka-kjeksen er tilbake, og at pakkene inneholder et lite Donald-hefte på 12 sider i A6-format. Det skal finnes 15 ulike hefter. Vet noen om disse kjeksene med tilsvarende hefter også finnes i Norge? De fire Kellogs-heftene som er omtalt her tidligere finnes jo fremdeles i butikkene, så kanskje det er en trend på gang?

Erik H.

Erik Hørthe

26.04.2004, 07:07

Jeg husker at Donald-kjeks var å få kjøpt i butikken da jeg var barn tidlig på 1980-tallet. Jeg fikk ofte overtalt foreldrene mine til å kjøpe en pakke til meg fordi jeg hadde lyst på plastfigurene som alltid fulgte med.

Sleipe-Simon Den eldste banditten i Klondyke

Sleipe-Simon

26.04.2004, 12:55

Der fulgte også masker mad husker jeg. Jeg fik lov at få en pakke en gang, vi var omme i den forretning der ville hedde coop i dag, hvis vi boede i Norge.
Kiksene smagte imidlertid så udtalt afskyeligt at jeg aldrig ville have dem igen...
Situationen hvis der skulle komme den slags kiks på markedet igen, er derfor lidt irriterende - nogen der vil købe et stort lager af kiks? Husker hvor lang tid det tog mig at spise mig igennem de sukkerbomber (ref. til Tommy og tigern)/Frosties...

Remember: It all started with a mouse

AC
28 år, Danmark

26.04.2004, 16:35

Erik Hørthe skreiv:
"I en utgave av den svenske mailing-listen om Ankism nevnes det at Kalle Anka-kjeksen er tilbake, og at pakkene inneholder et lite Donald-hefte på 12 sider i A6-format. Det skal finnes 15 ulike hefter. Vet noen om disse kjeksene med tilsvarende hefter også finnes i Norge? De fire Kellogs-heftene som er omtalt her tidligere finnes jo fremdeles i butikkene, så kanskje det er en trend på gang?
Erik H."

--------------

Joda disse er i salg i Norge.
så det i en Rema butikk tidligere i dag.

Fergus
25 år, Grimstad

28.04.2004, 00:15

Disse kjeksene finnes nå som Tom&Jerry-kjeks.

Molle

28.04.2004, 00:48

http://www.andebyonline.com/sak.php?id=67

Ja - no er kjeksen i Noreg òg.

Eg ser eitt problem med denne saka. Såvidt eg kan sjå, er alle kjekspakkane identiske. Det er altså umogleg å sjå på pakken kva blad han inneheld.

Jaja. Dette er vel ikkje eit tilbod for donaldistane som har lyst på kjeks, men for kjeksspisarane som har lyst på noko å lese i medan dei spiser.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

06.05.2004, 00:33

Fleire innlegg sletta. Dette forumet er ikkje meint å vere ein stad der vi diskuterar grammatikk, korleis ein bøyar "kjeks" og korvidt nynorsk er eit grautmål eller ikkje. Tilbake til saka.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

06.05.2004, 17:02

Donald Duck & Co - Sætre spesialutgave nummer 5

Da jeg var i butikken her en dag, oppdaget jeg, i min iver etter å kjøpe meg noe skikkelig godt å kose meg med til helga, en stor stabel med Donaldkjeks ved siden av en enda større stabel med salte Ritzkjeks. Kanskje dette var noe å kjøpe? Det viste seg ved nærmere øyensyn at det fulgte med et minihefte med Donald Duck & Co, og da bare måtte jeg kjøpe en eske. Vel hjemme åpnet jeg esken, og jo da, der var det et lite Donaldhefte.

Forside

Donald feier gulvet under oppsyn av en robot. Roboten får meg til å tenke på Ducktales, aner ikke hvorfor. Ryddig forside.

Mikke Mus: Pinlig (KF 04-30-39 M)
Manus: Merrill De Maris
Tegninger: Manuel Gonzales

Mikke og nevøene er på vei til Minni etter å ha vært på kino. Proppfulle av spørsmål, som småunger er på den alderen, greier de å gjøre Mikke flau. Bedre blir det ikke etter at de kommer fram...

En god historie hvor jeg kjenner meg igjen. Olaf kan bare glede seg til onkelbarnet hans kommer i den alderen...

1 side.

Petter Smart: Drømmehjelmen (D 98016)
Manus: Mikael Tjellesen/Christopher Spencer
Tegninger: José Maria Millet Lopez

Petter Smart finner opp en hjelm. Denne hjelmen gjør at man kan drømme seg handlinger og steder, som er så levende at brukeren tror drømmen er virkelig. Etter nesten å ha sovnet, bestemmer Petter seg for å trekke frisk luft, og møter kvinnen i sitt liv. Eller er hun virkelig det?

En grei nok historie, hadde den bare ikke vært så forutsigbar! En ting å merke seg i denne historien er drømmekvinnen Rosa. Hun har bryster! Det kan være verdt å ta med seg i den pågående diskusjonen 'Egg eller menneskelig fødsel?' her på Andeby Online. Tegningene har jeg ikke noe å utsette på, selv om jeg har sett bedre.

8 sider.

Mikke Mus: Klovnerier (KF 10-22-39 M)
Manus: Merrill De Maris
Tegninger: Manuel Gonzales

Ugagnskråka Mikke viser seg frem for Minni, men hun liker ikke at han dummer seg ut i all offentlighet. Tilslutt får hun nok og bestemmer seg for å dra. Mon tro hvem som dummer seg ut nå..?

Egentlig er det ganske morsomt å se Mikke som litt smårampete. Han er jo levende! Dette ser vi ikke så ofte i de historiene som lages i dag, og det er jo synd.

1 side.

Bakside

Bilde av en hoppende glad Donald, samt en oppfordring til å samle alle de femten miniheftene som skal komme ut årlig.

Alt i alt er dette et helt greit hefte, og når kjeksene er så gode som de er, kommer jeg til å fortsette å kjøpe Donaldkjeks. Også er jeg litt overrasket over den gode papirkvaliteten. Absolutt ikke noe jeg hadde ventet.

Skrue - "Jeg er lut lei av den elendige håndboka deres! Dere vifter med den hele dagen, som om den var et ORAKEL!"

Hallgeir
29 år, Stjørdal

08.05.2004, 01:08

ahh... nå fikk jeg lyst på meg kjeks:-)

Bra Hallgeir!
Jeg kan kjøpe kjeks til deg så kan du annmelde de andre mini-heftene også. Jeg mener at slike minihefter burde ha fått en egen plass under "Anmeldelser/Omtaler"

Hørte jeg noen si "Kvakk!"???
Seriemannen.net

Jørn McDuck
24 år, Trondheim

08.05.2004, 01:17

Jørn McDuck skrev:

Jeg kan kjøpe kjeks til deg så kan du anmelde de andre mini-heftene også.

Takk som byr, men det hørtes tungvint ut. For å samle på disse heftene er vi sannsynligvis nødt til å kjøpe mange esker, i og med at vi ikke vet hvilke hefter som er i hvilken eske. Jeg kjøpte meg en eske, og siden ingen hadde anmeldt det heftet jeg fikk, tenkte jeg å prøve meg. Jeg syntes det var artig, og oppfordrer andre til å gjøre det samme.

Det gir en spesiell følelse å sitte der å skrive samtidig som man spiser den gode kjeksen, anbefales på det sterkeste.

Skrue - "Jeg er lut lei av den elendige håndboka deres! Dere vifter med den hele dagen, som om den var et ORAKEL!"

Hallgeir
29 år, Stjørdal

08.05.2004, 01:35

Hallgeir skreiv:
"Takk som byr, men det hørtes tungvint ut. For å samle på disse heftene er vi sannsynligvis nødt til å kjøpe mange esker, i og med at vi ikke vet hvilke hefter som er i hvilken eske. Jeg kjøpte meg en eske, og siden ingen hadde anmeldt det heftet jeg fikk, tenkte jeg å prøve meg. Jeg syntes det var artig, og oppfordrer andre til å gjøre det samme."

Her ser jeg en fordeling. Du anmelder, jeg spiser kjeks og en eller annen med Onkel Skrue forume betaler :-)

Seriemannen.net

Jørn McDuck
24 år, Trondheim

08.05.2004, 01:43

Har eit par kartongar med kjeks ståande, Jørn. Dei tilhøyrar Andeby Online, men klarar du å finne vegen til Stoksund skal det gå an å sprette nokre esker for prøvesmaking... :-)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

08.05.2004, 22:17

Olaf Solstrand skreiv:
"Har eit par kartongar med kjeks ståande, Jørn. Dei tilhøyrar Andeby Online, men klarar du å finne vegen til Stoksund skal det gå an å sprette nokre esker for prøvesmaking... :-)"

hehe... takk for tilbudet, men dessverre så er jeg midt i Østerdalens dype skoger for tiden så det går ikke:-( Bruk de på en skikkelig konkurranse du, så skal jeg prøve å være med på den.:-)

Seriemannen.net

Jørn McDuck
24 år, Trondheim

08.05.2004, 23:29

Jørn McDuck skreiv:
"Bruk de på en skikkelig konkurranse du, så skal jeg prøve å være med på den.:-)"

OK, no har eg overhaldt min del av avtalen. :-)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

09.05.2004, 19:00

På lørdag kjøpte jeg også en pakke Donald-kjeks, de smakte bedre enn forventet, ikke som Tom & Jerry-kjeks (tørre og fuktige på én gang). Men tegningene på kjeksene var jo HELT elendige, for å si det mildt! En femåring kan tegne Ole, Dole og Doffen bedre...
Jeg fikk hefte nr. 4 som inneholdt
- Mikke Mus "Søvnproblemer" (KF 08-13-39 M)
- Donald Duck "Sterk kost" (D96269)
- Mikke Mus "Fri fantasi" (KF 10-29-39 M)
Helt greie historier, men ikke akkurat til å få latterkrampe av.
Dessverre stod det ikke hvem som har skrevet/tegnet historiene, men jeg antar Floyd Gottfredson har tegnet Mikke-énsiderne.

Finnes det noen kjekshefter med Carl Barks-historier?

"Oooorrrgle! Dooorrrgggle! Dooorrrffen!"

fiskebolla
Harstad

11.05.2004, 22:05

fiskebolla skreiv:
"Dessverre stod det ikke hvem som har skrevet/tegnet historiene, men jeg antar Floyd Gottfredson har tegnet Mikke-énsiderne."

Disse er faktisk tegnet av Manuel Gonzales, og tusjet av Ted Thwaites.
http://coa.inducks.org/coa/c1/story.php/7/ZM+39-08-13
http://coa.inducks.org/coa/c1/story.php/7/ZM+39-10-29

For øvrig ble Donald-historien tegnet av Rodriguez.
http://coa.inducks.org/coa/c1/story.php/7/D+96269

Einar
22 år, Vennesla

11.05.2004, 22:35

Jeg spiste en pakke med Tom og Jerry kjeks i dag. I de pakkene er det små figurer av Tom og Jerry. Da kom jeg plutselig på noe; da jeg var liten husker jeg (iallefall TROR jeg) at jeg hadde slike små figurer som finnes i T&J eskene, men de var av deisney-figurer. Fantes det virkelig slike figurer og hvor kom de fra? Hva fulgte de med? Jeg vil gjerne hvite det.

Seriemannen.net

Jørn McDuck
24 år, Trondheim

11.05.2004, 23:06

Jørn McDuck skreiv:
"Jeg spiste en pakke med Tom og Jerry kjeks i dag. I de pakkene er det små figurer av Tom og Jerry. Da kom jeg plutselig på noe; da jeg var liten husker jeg (iallefall TROR jeg) at jeg hadde slike små figurer som finnes i T&J eskene, men de var av deisney-figurer. Fantes det virkelig slike figurer og hvor kom de fra? Hva fulgte de med? Jeg vil gjerne hvite det."

Ja, de fulgte da med de gamle Donald-kjeksene. Har en del slike i en eske sammen med diverse skrot fra kinder-egg.

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

12.05.2004, 00:13

Adamant skreiv:
"Ja, de fulgte da med de gamle Donald-kjeksene. Har en del slike i en eske sammen med diverse skrot fra kinder-egg."

hmm.... oki! Var egentlig det jeg trodde, men jeg var ikke helt sikkert.

Takk for svaret! hehe... nesten litt flaut at en som er to år yngre enn meg husker de kjeksene bedre enn meg, men... :-)

Seriemannen.net

Jørn McDuck
24 år, Trondheim

12.05.2004, 00:40

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.