Andeby Online > Diskusjonsforum > Scrooge Mc Duck -his life and times
Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg så en bok på internett som het "Uncle Scrooge -his life and times", den inneholder historier som er tegnet av Carl Barks og som har Skrue i hovedrollen.
Historiene er på engelsk og boken ser slik ut:
http://www.bookpalace.com/acatalog/UncleScroogeLifeTimes.jpg
Noen som har denne? Og i så fall er den en bok du vil anbefale?
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 21.01.2006, 12:12 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
21.01.2006, 12:11

Arpin Luséne skreiv:
Noen som har denne? Og i så fall er den en bok du vil anbefale?
Boken kan absolutt anbefales, men er vel relativt dyr å kjøpe nå. Den har kommet i to utgaver og særlig den første innbundne (og nummererte ?) utgaven er meget dyr. Jeg har den uinnbundne utgaven. Det som er spesielt er at den ikke er fargelagt på vanlig måte, men med akvarellfarger av en kunstner.
Gunnar And
57 år, Larvik
21.01.2006, 12:18

Ok, jeg kunne tenke meg at den var dyr. Og den er sikkert ikke lett å få tak i i Norge heller...
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
21.01.2006, 12:19

Den du har bilde av er "billigutgaven". Finnes både i innbundet og ikke innbundet utgave. Koster nok 500,- for den der vil jeg tippe.
Den er verdt hvert ett øre, nydeligste Barks boka som er gitt ut. Liten anekdote fra Barks sin side om hver historie og forord av selveste George Lucas. Sistnevnte kan sikkert Sigvald oppdatere deg med litt mere OT opplysninger om.
Men boka er nydelig. Her kan se litt bilder av "billigutgaven", og legg merke til den nydelige fargeleggingen av Cibolas syv byer historien
http://cgi.ebay.com/Uncle-Scrooge-His-Life-and-Times-Carl-Barks-Book-Rare_W0QQitemZ6598525488QQcategoryZ1372QQrdZ1QQcmdZViewItem
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 21.01.2006, 12:40 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
21.01.2006, 12:30

OG den inneholder Barks' egen versjon av "Go Slowly, Sands of Time".
Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.
Nils Petter
61 år, Moss
21.01.2006, 13:00

Kjøpte min innbunnede bok i 1982, og sammen med den fulgte det et signert litografi av Barks. 5000 nummererte eksemplarer. Fargeleggingen virker vel litt "over the top" idag, men imponerte veldig da den kom ut. Anbefales!
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
46 år, Nittedal
21.01.2006, 13:19

Drikaton skreiv:
Fargeleggingen virker vel litt "over the top" idag, men imponerte veldig da den kom ut. Anbefales!
Synes du det ? Husk at åttitallet og alt ""glammet"" er inn igjen så boka er kanskje mere tidsriktig enn vi liker å innrømme
Jeg har ihvertfall bestandig likt fargene i min 1982 utgave og anbefaler den fortsatt.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
21.01.2006, 13:25

MikroMidas skreiv:
. Liten anekdote fra Barks sin side om hver historie og forord av selveste George Lucas. Sistnevnte kan sikkert Sigvald oppdatere deg med litt mere OT opplysninger om.
Takk for interresante opplysninger 
Jeg er George Lucas-fan og vet mye om ham (bla at han lot seg inspirere av Barks),
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 21.01.2006, 14:16 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
21.01.2006, 14:13

MikroMidas skreiv:
Jeg har ihvertfall bestandig likt fargene i min 1982 utgave og anbefaler den fortsatt.
Det artige er at koloristen Peter Ledger endrer fargepallett etter historiens alder og tema. De eldste historiene er mer "konservativt" farget, mens de nyere har kraftigere og mer moderne kulører .
Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.
Nils Petter
61 år, Moss
21.01.2006, 15:20

Kjøpte nettopp den limiterte utgaven av denne boken på ebay. Den kostet meg, inkl. frakt, $630. Tør enda ikke tenke på hva det blir i norske kroner og øre (har enda ikke sjekket status på Mastercard). Gleder meg ihvertfall stort til den dukker opp i posten, siden jeg har ønsket meg denne lenge.
Den er, forøvrig, nummerert som nr. 1122 av 5000 og inneholder et signert og nummerert Carl Barks-litografi.
Noen som vet, forresten, om denne utgaven hadde smussomslag da den kom i 1981? Tror ikke den utgaven jeg har kjøpt har det.
Innlegget blei sist redigert 08.02.2006, 21:54 av mossas
mossas
38 år, Harstad
08.02.2006, 17:14

mossas skreiv:
Noen som vet, forresten, om denne utgaven hadde smussomslag da den kom i 1981? Tror ikke den utgaven jeg har kjøpt har det.
Nei , den hadde ikke smuss-omslag.
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
46 år, Nittedal
08.02.2006, 20:46

donald4eva skreiv:
Hvilke historier inneholder boka?
Back to Klondike, Trouble from long ago, Tralla La, The Seven cities of Cibola, The lemming with the Locket, Land Beneath The Ground, The second Richest Duck, Land of the Pygmy Indians, Island in the sky, The many faces of Magica De Spell, Micro Ducks for Outer Space og Go Slowly, sand of time (illustrert histore)
Drikaton.
Drikaton
46 år, Nittedal
08.02.2006, 21:23

Ja, jeg følte også at jeg bare måtte ha den...men det er selvsagt mye penger å betale. De siste dagene har ihvertfall to slike bøker (begge den første, limiterte utgaven) ligget ute for salg på ebay, og den ene har altså jeg kjøpt.
mossas
38 år, Harstad
08.02.2006, 21:52

Serb at et strøkent eksemplar av førsteutgaven er til salgs på ebay. Det er faktisk et uåpnet eks. Regn med å betale mye penger for denne boken.
Fikk, forresten, boken min i posten i går. Veldig fin bok. Anbefales, spesielt med tanke på det fine (og signeret) Carl Barks litografiet og den spesielle fargeleggingen.
mossas
38 år, Harstad
15.02.2006, 23:49

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.