Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Ukas Donaldblad [4/06]

Andeby Online > Diskusjonsforum > Ukas Donaldblad [4/06]

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Arpin Luséne skreiv:

Bilder av Donald fra forskjellige Barks-historier...;-)

Hehe, så pirkete da ;-)

"You have to look within yourself to save yourself from your other self. Only then will your true self reveal itself."

Den rosa
18 år, Råde

22.01.2006, 10:55

Den rosa skreiv:

Noen som så at plakaten var en mer moderne versjon av den "En verden full av inntrykk"-plakaten som kom i de komplette årgangene?

Når kom den???

David H
14 år, Østre Toten

22.01.2006, 13:07

I en av 1959-bøkene tror jeg... Er ikke helt sikker på hvilken.
Egentlig så fikk jeg den aldri, men jeg så at onkelen min som også abbonerer hadde fått den. I alle fall så kom det en lapp som sa at "I neste bok får du en plakat av artikkelen 'en verden full av inntrykk' " eller noe liknende. Men de må ha glemt meg :-P

I 1958 del V er det et bilde av den i forordet i alle fall :-)

"You have to look within yourself to save yourself from your other self. Only then will your true self reveal itself."

Innlegget blei sist redigert 22.01.2006, 15:23 av Den rosa

Den rosa
18 år, Råde

22.01.2006, 14:55

Det er tydeleg at plakaten som kom med vekas nummer **ikkje** er teikna av Barks. Katastrofe. Eg trur plakaten viser resultatet av Arild Midthun som har prøvd å etterlikna gamle Barks-teikningar. Uforståeleg for meg. Midthun må få øve seg så mykje han vil på å etterlikna Barks (det er berre topp), men kvifor gje ut hans etterlikning i staden for Barks sine suverene originalar? Håplaust av Donald-redaksjonen.

«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.

Sølve
18 år, Ullensvang

22.01.2006, 21:16

Den var nå ganske fin allikevel da :-)

Solveig
31 år, Trondheim

22.01.2006, 21:59

Likte også dette nummeret for all dens donaldisme, for en gangs skyld. Likte også veldig godt slutten på første del av Donald&Mikke-historien, Byron Erickson har visst vært inspirert av Tolkiens Ringenes Herre da han skrev den. :-)

"Oooorrrgle! Dooorrrgggle! Dooorrrffen!"

fiskebolla
Harstad

23.01.2006, 21:34

Jeg liker egentlig ikke historier med både Duck-er og Mus-er, men "Det spøker for vennskapet" likte jeg. Og når jeg så hvem skurken i historien er, ble jeg enda mer fornøyd...

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

23.01.2006, 21:41

Har i dag modtaget det danske blad, men desværre var plakaten med alle ansigterne ikke med. En skam, havde lige glædet mig sådan. Men resten af bladet ser virkelig godt ud.

The wise Little Hen:)

Mathias bøgh
18 år, Danmark

24.01.2006, 14:00

fiskebolla skreiv:

Likte også dette nummeret for all dens donaldisme, for en gangs skyld. Likte også veldig godt slutten på første del av Donald&Mikke-historien, Byron Erickson har visst vært inspirert av Tolkiens Ringenes Herre da han skrev den. :-)

Det er en annen historie som er basert på en veldig original hendelse fra virkeligheten. Nemlig "Donald Duck- Høytflygende drømmer." I 1982 tok nemlig amerikaneren Larry Walters seg en tur i en hagestol med hjelp av 45 luftballonger. Tilfeldigvis akkurat samme antall som Donald selv bruker.

http://www.markbarry.com/images/lawn-chair-pilot.jpg

http://www.markbarry.com/lawnchairman.html

Historien er nesten en blåkopi av den virkelige hendelsen,. Etter en stund mistet også Walters luftgeværet, men ikke før han hadde fått skutt noen ballonger og dalte sakte men langt fra sikkert mot moder Jord. Til slutt traff han faktisk noen strømledninger for virkelig å få en tegneserie-avslutning på hele historien.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Innlegget blei sist redigert 25.01.2006, 00:50 av Einherje

Einherje
42 år, Tromsø

25.01.2006, 00:47

Har omsider fått lest bladet, og kommer herved med en oppfordring til alle som har 30 kroner til overs: Stikk ut og kjøp et eksemplar til! La oss vise Egmont at den ekstra innsatsen betaler seg, og at det er slike Donald-blad vi vil ha!

I tillegg til alt det andre positive som er sagt om denne utgaven, vil jeg nevne Janet Gilberts historie "Fargeblind". Meget kreativ fargelegging og et fint budskap om hvor viktig det er å sette pris på alle de små daglige gledene vi tar som en selvfølge. Likte også måten Skrue etter hvert avfant seg med sin nye funksjonshemning på.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Nils Petter
61 år, Moss

28.01.2006, 13:51

Glimrande forslag ... Det kjem eg faktisk til å følge. Har aldri gode dubletter å bytte med, no har eg høve til å skaffe ein bunke av eit GLIMRANDE blad.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

28.01.2006, 13:54

Urk. Dei hadde bytta det ut i bladhyllene allereie her oppe. Jaja, mange timer til butikkane stenger, eg kan alltids finne ein annan butikk før kvelden er omme ... (og så fekk eg jo kjøpt DD5 så eg får sett kva som skjer vidare!)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Innlegget blei sist redigert 28.01.2006, 15:34 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

28.01.2006, 15:29

Olaf Solstrand skreiv:

Urk. Dei hadde bytta det ut i bladhyllene allereie her oppe. Jaja, mange timer til butikkane stenger, eg kan alltids finne ein annan butikk før kvelden er omme ... (og så fekk eg jo kjøpt DD5 så eg får sett kva som skjer vidare!)

Det ser ut til at de har gjort det over hele Tromsø. Kjøpte også #5 i dag. Er kanskje søndagen den nye Donald-dagen? ;-)

(Må innrømme at jeg er litt vel konservativ. Det tok minst ett år før jeg sluttet å kjøpe Donald på annet en tirsdager som var vanlig Donald-dag i min oppvekst.)

((Før min tid, så var det onsdag som var Donald-dag. Noen andre, eldre her som var like geek som meg en stund? *glise*))

- Peter

Innlegget blei sist redigert 28.01.2006, 20:02 av Einherje

Einherje
42 år, Tromsø

28.01.2006, 20:01

Er det søndag på Kvaløya?

Hugsar at det er ein av forordsforfattarane i De komplette årgangane som konsekvent haldt seg til å kjøpe Donald på onsdag. Unntaket var at han desperat prøvde å få kona med på å kalle sonen Donald fordi «han kom jo ut på en tirsdag».

Innlegget blei sist redigert 28.01.2006, 21:14 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

28.01.2006, 21:09

Olaf Solstrand skrev:

Er det søndag på Kvaløya?

...det er da en kjensgjerning at mange butikker snikutlegger bladene dagen før salgsdag da. :-)

- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

28.01.2006, 22:45

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.