Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Gullbøker og andre utgivelser fra Barks.

Andeby Online > Diskusjonsforum > Gullbøker og andre utgivelser fra Barks.

Gå tilbake til forumoversikta ...

MikroMidas skrev:

Er det forresten noen her som kjøper CBSV og selger disse såkalte gullbøkene ?
Jeg synes qxl og andre slike plasser flommer over av gullbøker for tiden. Kan det være i sammenheng med CBSV at vi ser noen sanne historiesamlere som selger ut gullbøker for å finansiere CBSV ?

Det spørsmålet der har blitt liggende å murre i bakhodet mitt i flere dager. Hva skal jeg egentlig med de bøkene og andre albumutgivelser nå som jeg har både CBL og ier i prosessen med å få CBSV?!?

Javisst, jeg elsker de bøkene og verdsetter dem meget høy. De har fulgt meg i nå snart 22 år siden den første kom ut. Andre album har jeg hatt i over 30. Men har jeg bruk for dem? Annet enn til å sitte å se på dem? Det eneste negative jeg kommer på sånn i farten er jo at de tar litt plass, men det er også alt. Men har jeg virkelig bruk for dem.

I går kveld kom jeg frem til en konklusjon... Nei! Egentlig har jeg ikke bruk for dem og har derfor bestemt meg for å kvitte meg med alt Barks-relaterte tegneserier som enten er i album- eller bokform.
Derfor har jeg nå begynt å ringe rundt til slekt og venner for å sjekke opp om de har barn som er blitt samlere.
Jeg har muligheten til å gi dem en liten boost på veien slik at de kanskje blir enda mer dedikerte og det er akkurat derfor jeg ønsker å gi dem bort.
Blir vel ikke lett når dagen kommer da jeg skal sende det av gårde, men tanken på at en gutt eller jente blir kjempeglad for å få dette overskygger eventuell bondeanger som måtte ramme meg i ettertid.
Skal selvfølgelig ikke rushe i vei. Skal være sikker på at det er en samler og ikke en potensiell oppsitter eller vulgærdonaldist med destruktive tendenser som får gullet... :-)

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Innlegget blei sist redigert 29.12.2005, 15:35 av Einherje

Einherje
42 år, Tromsø

29.12.2005, 15:34

Kjenner GODT igjen de følelsene du beskriver til gamle nostalgiske utgivelser. Men jeg har jo alt i minst to andre utgivelser også kommer jo alt i CBSV. Og det er jo historier jeg samler på, eller kanskje ikke ??

Dette året som kommer nå kan godt medføre opprydding og løslatelse av for eksempel gullbøker og albumer med Barks tisidere for min del. Men så har en slike utgivelser som JEG bøkene da som preget min egen barndom så til de grader, er det virkelig mulig å kvitte seg med dem. Kanskje hvis de får ett godt og velmøblert hjem.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 31.12.2005, 18:09 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

31.12.2005, 18:09

Derfor selger man. Så er man sikker på at de ender hos en som virkelig tar vare på bøkene.

Pocket
25 år

31.12.2005, 18:13

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.