Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Don Rosa komplett

Andeby Online > Diskusjonsforum > Don Rosa komplett

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Siden det ser ut som tusjen legges ned og bort så er det kanskje greit å oppsummere.
Det som Don har gitt ut frem til nå inkludert den historien som er underveis er nok til å fylle hvor mange Hall Of Shame bøker ?? Hva sier Dere med kalkulator og oversikt her ??

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 28.12.2005, 21:18 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

28.12.2005, 21:17

Selg ikke bjørnen for skinnet er flådd. Jeg tror ikke at Don Rosa ikke vil lage flere historier før jeg personlig har begge hendene hans i ei pappeske i kjøkkenskapet mitt.
Kan godt hende mannen velger å ta seg en lengre pause, men magefølelsen min sier at der kommer mer.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

28.12.2005, 21:27

Heilt einig. Det er alt for tidleg å seie at vi har sett det siste av den mannen.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

28.12.2005, 21:56

MEN, hvor mange Hall Of Fame bind trengs for å gi ut det som er ferdig frem til nå, uavhengig av Einherje sin pappeske samling :-)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

28.12.2005, 23:19

Jeg tipper seks. Kanskje syv.

- Peter

Innlegget blei sist redigert 28.12.2005, 23:24 av Einherje

Einherje
42 år, Tromsø

28.12.2005, 23:24

OK, takker for svar. Jeg mente vi måtte være halvveis i Don sin produksjon da Skrue Mc Ducks Liv og Levnet perioden var over. Men min kompetanse på dette feltet er ikke den største, men kjekt å få min hjemmematematikk bekreftet :-)

MikroMidas
45 år, Trondheim

28.12.2005, 23:28

Jeg må si den mannen har gitt ut mange historier. :-)

Mickey
18 år, Horten

28.12.2005, 23:28

Huh, talet må då vere større enn seks-sju? Eg beregner meg fram til at sjølv når vi ikkje reknar med alle forsider og pinups og ekstra skjøteledd og alt det der, er vi like fullt oppe i omtrent 1500 sider, som utgjer ti bøker.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

28.12.2005, 23:50

Er det bare lusne 150- etthundreogfemti sider i det derre "makkverket"?

- Peter

Innlegget blei sist redigert 29.12.2005, 00:08 av Einherje

Einherje
42 år, Tromsø

29.12.2005, 00:07

Første Hallo Ffame-bok (Don Rosa I) hadde 182 nummererte sider, men berre 150 av dei innehaldt teikneseriar. Resten var artiklar og blanke sider og informasjon og sånt. Meinar å hugse at andre Don Rosa-bok hadde noko tilsvarande.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

29.12.2005, 00:44

HVA KAN MAN FORLANGE FOR 300 KRONER I DAG?!?
--------------------------------------------------------------------------------------

Jeg skal innrømme at da jeg først så reklame for HOF ble jeg i fyr og flamme. Heldigvis hadde jeg både is i magen og var blakk samtidig da dette kom.
Jeg visste dette ville bli en serie som kunne trekke ut i langdrag og ville der for ikke starte opp et abo. som kanskje mine barnebarn måtte overta.

Så kom jeg over HOF # 1 nede i Oslo. Da jeg så boka for første gang fikk jeg dobbelsidig bakoversveis. Den var så stygg at jeg faktisk ikke hertes å bla i den en gang. Den så ut som den var fjøsmekket av en fargeblind analfabet innst inne i Finnskogen. Tykkelsen fikk meg nå heller ikke til å renne nedover mot Karl Johan for å leite opp tomflasker heller.

Egmont har et arkiv over de som til nå har blitt presentert i denne serien. Stabler du dette opp på hverandre så er jeg helt sikker på at det rekker til månen og forbi.
Med da å "tilby" 150-180 sider til den prisen, tar jeg som en personlig fornærmelse. Layouten som jeg har gnægd over tidligere er jo grunn nok for meg til å sky den som pesten.

Ikke kom og fortell meg at da de harket opp denne idèen at de da ikke visste at de ville utgi CBSV.
Hvorfor kunne de da ikke vært litt mer spandabel. En grunn for å gi ut HOF er vel i tillegg til å tjene penger også en form for "service" å få samlet så mye som mulig av de gode tegnere/forfattere. Hvorfor må jeg da kjøpe 10 000 bøker av den serien? For det vil det bli bare med Barks og Scarpa, så mye som de har produsert.

Hver bok burde minst hatt 300 sider og kanskje et mer "ekslusivt" preg. Det ville forsvart prisen til 300-350 kroner, men det er nå min mening.

Kjør debatt.

(HOF er en sak som er forbi **betent** , det er mer som en strandet hval som har ligget hele sommeren i solsteiken. Som den er nå, vil jeg ikke røre borti den med en pinne engang.)

- Peter

Innlegget blei sist redigert 29.12.2005, 02:34 av Einherje

Einherje
42 år, Tromsø

29.12.2005, 02:34

Jodå, prisen er stiv. Det kan eg vera einig i. Men kanskje det har noko å gjera med etterspørselen? Eg meiner, ein serie med bøker som fokuserer på noko så bissart som *serieskaparane* - høyrast ut som eit prosjekt laga for oss überdonaldistane, det. Kanskje bøkene er så lunkent mottatt blant lekfolket at denne prisen berre er forståeleg? Eg veit ikkje, men det verkar ihvertfall som om det er ein pris folk flest ikkje har problemer med å betale.

Korvidt bøkene er eksklusivt utforma eller ikkje aner eg ikkje. Eg er stolt over å seie at eg ikkje har peiling på design og estetikk i det heile tatt, og nokon WAF finst det heller ikkje spor av på min hybel. Derimot har eg ved ei anledning spist middag med blant andre personen som hadde ansvar for denne utforminga av Hall of Fame, og Hall of Fame var eit populært samtaleemne rundt bordet då dette var berre månader etter at serien starta. Og utforminga var godt likt i Serieforlaget. Så ... Kanskje det er slikt folk flest vil ha i dag? Eg aner ikkje, men mi erfaring er at alt dei folka gjer vanlegvis har ein god grunn frå egmontiansk ståstad.

Personleg stiller eg ikkje krav til Hall of Fame i det heile tatt, det føler eg vel at eg ikkje har rett til så lenge eg ikkje abonnerer. Så mitt einaste ønske er at det skal bli lettare å få tak i bøkene i butikkar. Skjønner sjølvsagt at dei ønsker å gi flest mogleg fordelar til dei som abonnerer, men Hall of Fame fungerer akkurat no som tre-fire forskjellige bokseriar, og det er eit par av dei eg ikkje er interessert i (pluss, sjølvsagt, det tidlegare nemnte problemet med at eg ikkje er interessert i å ta imot ei bok som eg allereie har to eksemplarer av og ei anna bok som eg allereie har eitt eksemplar av før eg kan starte abonnementet).

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

29.12.2005, 09:40

HOF-bøkene har bra papir, bra trykk og gode serier. Synes derfor at de fortjener den prisen. Det er ikke mye sammenlignet med andre bøker. FANTOMET KRØNIKE BØKENE koster det samme i sort/hvitt, og dersom du vil ha ei snor i boka så koster de kr 500. Er enig i at forsidene til HOF kunne vært mye bedre. Artiklene er interessante og for de som ikke kjøper CBSV så finner de ikke Barks presentert noe bedre enn i HOF.
Bøkene kunne utvilsomt vært lettere tilgjengelig i bokhandel. Personlig ønsker jeg å kjøpe bøkene i Seriebutikken. Men det er mest for å støtte den eneste spesialbutikken for tegneserier mellom Gøteborg og Oslo.
Det har vært nevnt før: Man kan ta et "øyeblikksabonnement" og liste opp hvilke av de utkomne bøkene man vil kjøpe, og så si opp abonnementet. Og eventuelt suplere med et nytt "øyeblikksabonnement" om et år.

49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

29.12.2005, 10:31

Det artige her i min kritikk av HOF er at selve forsiden er jeg fornøyd med. Problemet er jo at i det øyeblikket de settes inn i bokhylla fyker kitchmåleren gjennom taket. Gult HALL OF FAME på en merkelig rød bakrunn skriker brannsirene mot deg.
Hvorfor kunne ikke forfatterenes/tegnerenes navn vært det som ble fremhevet.

For de som både har HOF og CBSV er er et eksperiment som er lett å utføre:

Snu CBSV-kassettene die slik at bokryggene kommer ut.

Still de ved siden av HOF-samlingen din hvis de allerede ikke står der.

Ta å gå minst 7-8 skritt tilbake i rommet eller så langt det tillates.

Se på bøkene. Bruk minst 20 sekunder.
------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg for min del ville begynt å gråte. HOFs rygger ser ut som billige tivolipremier.

- Peter

Innlegget blei sist redigert 29.12.2005, 10:54 av Einherje

Einherje
42 år, Tromsø

29.12.2005, 10:54

Kan være enig i din beskrivelse av ryggene. CBSV burde hatt årstall for seriene på ryggen.

49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

29.12.2005, 11:04

...mens vi er i pirke-mode: Undrer sterkt på hvorfor ikke det norske navnet på historien står f. eks nede på siden. Savner også kodingen på selve serien. (Har ikke funnet den til nå, er jeg blind?)
Skal være unødvendig å måtte bla tilbake til innholdsfortegnelsen i starten av boken.

- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

29.12.2005, 11:20

Skal en først klage så kan en jo stille spørsmålet med den ""nynorske"" tittelen på verket også. Hall Of Fame burde være mulig å erstatte med noe norsk som også beskrev denne kinderegg serien.

MikroMidas
45 år, Trondheim

29.12.2005, 13:42

...+ at vi ikke har tradisjoner for slike amerikanske tempelforgudningsanstaltinisme som en "Hall of Fame" er da.

- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

29.12.2005, 14:16

Synes også at HOF-bøkene kunne vært mer tilgjengelige i utsalg, eller at alle bøkene (både nye og gamle) kunne vært mulig å bestille fra serie.no.
Sendte en mail til forlaget med spørsmål om når de nyeste bøkene ville være tilgjengelig på nevnte nettbutikk, og fikk en mail tilbake hvor det stod at Don Rosa 3 ville bli tilgjengelig på serie.no neste høst.
Det blir lenge å vente, det...

mossas
38 år, Harstad

29.12.2005, 23:37

De syv første Hall Of Shame er tilgjengelige på serie.no

http://www.serie.no/default.asp?ID=482&catID=9999999&productName=Alle%20produkter%20p%E5%20SERIE.NO

MikroMidas
45 år, Trondheim

30.12.2005, 00:57

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.