Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Fanmail?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Fanmail?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Noen som har fanmailadressen til noen Donald-tegnere her? (Hvis det er lov til å spørre om sånt da,)
Fks: Don Rosa, Marco Rota.

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

26.12.2005, 13:32

Det er sjølvsagt lov til å spørja, men eg oppfordrer alle til å ikkje svare. Eg trur at dei fleste hadde blitt irritert dersom e-postadressene deira blei publisert i svære diskusjonsforum ...

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

26.12.2005, 14:03

Ok. :)

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Innlegget blei sist redigert 26.12.2005, 14:04 av Jonas Larsen

Jonas Larsen
16 år, Larvik

26.12.2005, 14:04

Olaf Solstrand skreiv:

Det er sjølvsagt lov til å spørja, men eg oppfordrer alle til å ikkje svare. Eg trur at dei fleste hadde blitt irritert dersom e-postadressene deira blei publisert i svære diskusjonsforum ...

Det var vel ikke direkte det han ba om. Det må jo kunne gå an å oppgi slikt i en privatmelding til ham ?

Gunnar And
57 år, Larvik

26.12.2005, 14:19

Gunnar And skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

Det var vel ikke direkte det han ba om. Det må jo kunne gå an å oppgi slikt i en privatmelding til ham ?

+ at han ba om en fan-mailadresse. Hvis Don Rosa har laget en egen adresse for slikt bruk betyr det vel at mannen faktisk både vil ha og er glad for respons fra fans (noen av dem iallefall, som ikke lager et personlig helvete for ham*kremt*):
Ser ikke noe galt i at gutten får dette, omså over åpen kanal. Kanskje det er flere av oss som vil plage ham. ;-)
Personlig er jeg da ikke av den typen som sender avgårde lovprisninger og sånt. Jeg viser min "dedication" gjennom kjøp av tegneseriene. Men må jo innrømme at jeg var glad da jeg traff mannen i 96 da. Hyggelig fyr, skulle likt å vært naboen hans ja.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

26.12.2005, 14:56

Jeg møtte ham på Raptusfestivalen i fjor og jeg er enig at han er en hyggelig mann.

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

26.12.2005, 15:02

Han jo faktisk skrevet adresen sin på en donald-forside, så å oppgi den her kan vel ikke være så gale når han selv har oppgitt den for hele verden? :-)

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Innlegget blei sist redigert 27.12.2005, 18:04 av Ted

Ted
16 år, Bergen

27.12.2005, 18:04

Han oppgir den ikke for hele verden, han oppgir den for folk som legger merke til detaljer på forsider.

«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»

Vegar
19 år, Trondheim

27.12.2005, 18:07

Mjo, det var en kryptisk melding, men den var der...

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

27.12.2005, 18:09

Arpin Luséne skreiv:

Noen som har fanmailadressen til noen Donald-tegnere her? (Hvis det er lov til å spørre om sånt da,)
Fks: Don Rosa, Marco Rota.

Rosas kan du nemt selv finde. Prøv for eksempel at læse dcml-post. Udover ham er der vist ikke mange tegnere/serieskabere som har offentliggjort deres email eller andre oplysninger, sikkert fordi det ville tage meget lang tid at læse og besvare al den fanpost der ville komme, hvis deres adresser var kendte. Men hvis du meget gerne vil skrive brev til en eller anden, kan du måske prøve at spørge om forlaget vil sørge for at sende dit brev videre.

He had complaints about life, but never any solutions.

oledamgaard
29 år, Danmark

28.12.2005, 19:51

http://goofy313g.free.fr/calisota_online/exist/rosa2.jpg

Pocket
25 år

29.12.2005, 01:42

Er det der tatt fra en publisert historie ?? Hvis det er det så bryter Don nok en gang med sin egen tidslinje med den historien der da epostadresser med @ ikke ble introdusert før år 2 etter Skrue.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

29.12.2005, 01:50

Det er tatt frå ei ekte historie, ja. Hugsar ikkje hvilken.

Men Don har same forhold til anakronismer som Roger Rabbit har til å trekke hendene ut av håndjern. Han kan berre gjera det når det er gøy. :-)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

29.12.2005, 09:23

MikroMidas skreiv:

Er det der tatt fra en publisert historie ?? Hvis det er det så bryter Don nok en gang med sin egen tidslinje med den historien der da epostadresser med @ ikke ble introdusert før år 2 etter Skrue.

Lurer på om det var den Hollender-gruve-historien eller noe sånt. Noen som husker? Jeg sendte iallefall en mail til Don Rosa når den historien kom ut. Han fortalte at jeg var den første som hadde mailet ham og fortalt at jeg hadde funnet adressen hans i Skrues avisutklipp. (noe jeg i ung alder selvsagt syntes var ganske stas :-) )

Han hadde også gjemt adressen i den heller dårlige 10-avatar-historien. Men her ble den slettet av utgiverne. Derimot kan man i denne historien se inskripsjoner av navne "Don Rosa" og "Byron Eric..."

Innlegget blei sist redigert 29.12.2005, 20:31 av Diff

Diff

29.12.2005, 20:31

Olaf Solstrand:

Men Don har same forhold til anakronismer som Roger Rabbit har til å trekke hendene ut av håndjern. Han kan berre gjera det når det er gøy.

Meget god sammenligning faktisk. Gikk den filmen på TV i jula ??

Diff skreiv:

Han hadde også gjemt adressen i den heller dårlige 10-avatar-historien.

Den liker da jeg godt :) Så da ville denne historien også stridt mot hans egen tidslinje, hvis ikke forleggerene hadde ryddet opp.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

31.12.2005, 12:21

Det gjorde den, andre juledag. Og eg skal ikkje ta æren for den samanlikninga, den er det Don sjølv som har gjort. Rettnok i ein annan samanheng. I Skrues liv del 12 special edition har jo Skrue ein Eisner Award på veggen (nærare bestemt den prisen Don fekk for Skrues liv). Meiner at han ein gong har sagt at grunnen til at han tillater seg slike anakronismer av og til er den same som at Roger Rabbit ikkje fekk hendene ut av handjerna før Eddie hadde fått tak i ei metallsag. Han kunne ikkje gjera det før det var morosamt. Don tillater seg altså anakronismer dersom det er festlig, og prøver elles å halde seg til ei strikt femtitallsramme.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

31.12.2005, 12:38

Kunne ikke få med seg alt i jula, men jeg bør kanskje kjøpe Roger Rabbit snart. Den er verdt å se igjen. Roger Rabbit er en ganske Tex Avery inspirert figur, og DET betinger rett og slett at det er bra. Donald er jo også med i Roger Rabbit, med kanon om jeg ikke husker feil, men er den kanonen korrekt kontra Skrue sin gamle kanon.

Innlegget blei sist redigert 31.12.2005, 14:17 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

31.12.2005, 14:16

Du mener "Bertha"? :)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

31.12.2005, 14:58

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.