Andeby Online > Diskusjonsforum > Andeby etter Skrue
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16

Hmm.... Kan en okkje forhandle seg til ei einigheit med Egmont...?
Er dei så knallharde??
"All you need is ANDEBY"
Previously unreleased song by The Beatles.
aspeno_bernto@hotmail.com
DR
18 år, Orkdal
12.12.2005, 14:40

Her er faktisk Skrue død!
http://duckman.pettho.com/history/chapter9.html
"Jeg er ikke redd for å dø,
jeg er redd for ikke leve."
Don Rosas største fan
14 år, Stavanger
23.12.2005, 15:33

Dette er i følge den middelmådige Don Rosa. Etter min mening så vil Skrue leve for alltid fordi han lever i Andeby universet og der dør ingen hovedpersoner.
Scrooge
34 år, Åmli
23.12.2005, 15:46

Scrooge skreiv:
Dette er i følge den middelmådige Don Rosa.
Ikke noe tegn til ironi her, så her har vel moderatorene en jobb å gjøre?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
24.12.2005, 01:31

Sigvald skreiv:
Scrooge skreiv:
Dette er i følge den middelmådige Don Rosa.
Mens å kalle Don Rosa autoritet framfor alle andre serieskapere (muligens unntatt Barks) er helt greit? Eller å referere til serier du aldri har lest som "nymotens oppskrytt møl"? Hva med at folk faktisk kan ha FORSKJELLIGE meninger, og at det ikke finnes noen fasit?
Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795
Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/
krice
24 år, Tromsø
24.12.2005, 01:35

Sigvald skreiv:
Det er *ikkje* i strid med forumreglane å synest at Don Rosa er middelmådig ...
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
24.12.2005, 06:21

Jeg håper dere tilgir meg for at jeg tar opp denne tråden igjen?
Jeg synes dere undervurderer Minni. Etter at hun bryter sammen i gråt etter å ha meldt nyheten om Mikkes død ser jeg for meg at hun bestemmer seg for å benytte stillingen i "60-minutes" til å "hevne" Mikke. Dette gjør hun ved å avsløre og samle bevis mot de kriminelle mesterhjernene. Minni blir etterhvert avgjørende når det gjelder å avslutte Spøkelseskladdens karrierer, og får ham satt i buret for godt. Ved å dø skaper Mikke den forbryterbekjemperen som klarer det eneste han selv aldri har klart. (Minner dette om Star Wars?) Etter at Spøkelseskladden er borte oppdages det at han har en mentor, som er hjernen bak all kriminalitet i Andeby. Historien avsluttes åpent med at mentoren og "de gode" starter en mer åpenlys "konkurranse/kamp". (Jeg har tydeligvis sett for mye Star Wars og Batman Begins. Dessuten misliker jeg happy endings i slike historier.)
Jeg kan heller aldri tenke meg at Spøkelseskladden overlot valgkampresultatet til tilfeldighetene uten å benytte virkelig skitne triks. Jeg ser for meg utstrakt valgfusk med hjernevasking (dette har han vel allerede prøvd på?), bestikkelser, utpressing, mord, osv.
Hadde det vært en ide hvis Donald ikke overrasker kona og Anton, men kommer hjem hvor kona er blitt torturert og dør i armene hans (jeg er ikke den første i denne tråden som krysser Disneys grenser)? Donald vet han er direkte skyld i drapet (ikke at han er morderen, men han kunne avverget det) og det er hatet mot seg selv som driver ham ned i avgrunnen og gjør ham voldelig. I stedet for å ta et oppgjør mot seg selv blir han Fantonald og sverger at kriminaliteten skal utslettes slik at noe lignende aldri skal kunne skje igjen.
Kent
23 år, Sandnes
24.01.2006, 12:58

Hvis noe av det du har skrevet her Kent, tror jeg ikke at Donald hadde vært like populært mer... Det passer liksom ikke inn i Donald.
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 24.01.2006, 13:47 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
24.01.2006, 13:46

Egentlig synes jeg ikke noen ideer som har kommet frem her passer inn i Andebyuniverset. Slike historier på trykk tror jeg ville ødelagt svært mye for Donaldhistoriene. Men som et tankeeksperiment...
Kent
23 år, Sandnes
24.01.2006, 13:59

Det er absolutt fine forslag i stil med det me har komme med så langt, ja, u-donaldaktig eller ei. :-)
"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria
Loke Aesir
23 år, Vik
24.01.2006, 17:23

Kent skreiv:
Jeg håper dere tilgir meg for at jeg tar opp denne tråden igjen?
Tilgitt og vel så det
Endelig nokon som tok den opp igjen!
Jeg synes dere undervurderer Minni. Etter at hun bryter sammen i gråt etter å ha meldt nyheten om Mikkes død ser jeg for meg at hun bestemmer seg for å benytte stillingen i "60-minutes" til å "hevne" Mikke. Dette gjør hun ved å avsløre og samle bevis mot de kriminelle mesterhjernene. Minni blir etterhvert avgjørende når det gjelder å avslutte Spøkelseskladdens karrierer, og får ham satt i buret for godt. Ved å dø skaper Mikke den forbryterbekjemperen som klarer det eneste han selv aldri har klart.
Glimrende ide! Eg er SÅ einig!
(Minner dette om Star Wars?) Etter at Spøkelseskladden er borte oppdages det at han har en mentor, som er hjernen bak all kriminalitet i Andeby. Historien avsluttes åpent med at mentoren og "de gode" starter en mer åpenlys "konkurranse/kamp". (Jeg har tydeligvis sett for mye Star Wars og Batman Begins. Dessuten misliker jeg happy endings i slike historier.)
Hehe. Litt Star Wars inspirert, ja, men eg er eining med deg. Men kven skulle kladdens mentor vere, då?
Jeg kan heller aldri tenke meg at Spøkelseskladden overlot valgkampresultatet til tilfeldighetene uten å benytte virkelig skitne triks. Jeg ser for meg utstrakt valgfusk med hjernevasking (dette har han vel allerede prøvd på?), bestikkelser, utpressing, mord, osv
Det er eg med på. Ser for meg at han kjøpar seg stemmer og støtte frå topp-politikarar og andre viktige folk. (med stjålne penger, sjølvsagt). Og dei som ikkje lar seg bestikke blir trua med makt. Kanskje kidnappar han familien deira eller noko sånt.
Hadde det vært en ide hvis Donald ikke overrasker kona og Anton, men kommer hjem hvor kona er blitt torturert og dør i armene hans (jeg er ikke den første i denne tråden som krysser Disneys grenser)? Donald vet han er direkte skyld i drapet (ikke at han er morderen, men han kunne avverget det) og det er hatet mot seg selv som driver ham ned i avgrunnen og gjør ham voldelig. I stedet for å ta et oppgjør mot seg selv blir han Fantonald og sverger at kriminaliteten skal utslettes slik at noe lignende aldri skal kunne skje igjen.
Tja.. tjo... eg er ganske gammeldags når det gjeld temaet kjærleik, eg, så ville nok helst sett at det etter mykje om og men ender lukkeleg for Donald og Pia (for uvitende: tidligare i tråden vart vi eininge om at Donald gifter seg med barndomsvennina Pia, frå Donald RakkerDuck-seriane). Håper derimot at det går til h****** med Dolly og Anton. (Aldri likt nokon av dei, spesielt ikkje sistnemnte.)
Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!
Kristian Rødvand
23 år, Rana
24.01.2006, 18:25

Kristian Rødvand skreiv:
Men kven skulle kladdens mentor vere, då?
Fiks?
Jeg tenkte egentlig først på å introdusere en ny superskurk, men kom fram til at det var en litt søkt ide.
Inspirert av Fiffus som Mr. F lekte jeg litt med tanken (som spøk) om Fiks som denne mentoren. Det ville i hvertfall gitt én forklaring på hvorfor Spøkelseskladden nesten aldri har blitt arrestert.
Jeg tenkte også på en gjeng med mørke ansikter som utgjør styret i en verdensomfattende "skurkebedrift", men likte ikke den ideen heller. Så jeg vet egentlig ikke.
Det er eg med på. Ser for meg at han kjøpar seg stemmer og støtte frå topp-politikarar og andre viktige folk. (med stjålne penger, sjølvsagt). Og dei som ikkje lar seg bestikke blir trua med makt. Kanskje kidnappar han familien deira eller noko sånt.
Er det mulig å dra med noen av de mer sentrale skikkelsene i en slik kidnappingssak? Er f.eks. Dameklubben med Dolly som formann blitt en betydelig politisk makt i Amerika og Spøkelseskladden kidnapper Hetti, Letti og/eller Netti for å presse Dolly?
Tja.. tjo... eg er ganske gammeldags når det gjeld temaet kjærleik, eg, så ville nok helst sett at det etter mykje om og men ender lukkeleg for Donald og Pia (for uvitende: tidligare i tråden vart vi eininge om at Donald gifter seg med barndomsvennina Pia, frå Donald RakkerDuck-seriane). Håper derimot at det går til h****** med Dolly og Anton. (Aldri likt nokon av dei, spesielt ikkje sistnemnte.)
Jeg vet ikke hvem av oss som er mest gammeldags. For meg har Donald og Dolly alltid hørt sammen, og jeg klarer ikke helt tro på eller forestille meg et fremtidig Andeby hvor de to ikke har fått hverandre. Så i denne settingen her blir det vel noe slikt som at Dolly innser hvordan Anton egentlig er og slår opp, eller skiller seg. Dolly hjelper Donald ut av sin depresjon og de to innleder et, til tross for mye krangling, lykkelig kjærlighetsbasert forhold.
Er Tipp og Topp blitt diskutert i denne tråden?
Kent
23 år, Sandnes
24.01.2006, 21:04

Tipp og Topp har tjent seg rike på å selge kraft til el-biler, men får stadige søksmål frå Ole, Dole og Doffen fordi det eigentleg var dei som skulle ha vore med i den historia dersom Barks hadde fått lov til å ture fram som han ville. 
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
24.01.2006, 21:13

Kent skreiv:
Kristian Rødvand skreiv:
Men kven skulle kladdens mentor vere, då?
Fiks?
Jeg tenkte egentlig først på å introdusere en ny superskurk, men kom fram til at det var en litt søkt ide.
Inspirert av Fiffus som Mr. F lekte jeg litt med tanken (som spøk) om Fiks som denne mentoren. Det ville i hvertfall gitt én forklaring på hvorfor Spøkelseskladden nesten aldri har blitt arrestert.
Fiks som ein slags Darth Sidious-type!?? Heh, det hadde satt ein støkk i Mikke (hvis han skulle finne det ut før han døyr, men det trur eg kanskje ikkje han gjer...), Minni og Langbein. LIkte eigentlig den ideen litt, men det ville vel vere å dra det litt for langt.
Er det mulig å dra med noen av de mer sentrale skikkelsene i en slik kidnappingssak? Er f.eks. Dameklubben med Dolly som formann blitt en betydelig politisk makt i Amerika og Spøkelseskladden kidnapper Hetti, Letti og/eller Netti for å presse Dolly?
Ja kanskje dei opprettar eit politisk part: FV - Feministisk Valgallianse, eller DNP - Damenes Nebbete Parti, eller noko sånt. (Her skulle eg eigentleg komme med nokon skikkelege gullkorn, men fantasien strakk ikkje til i dag...)
Jeg vet ikke hvem av oss som er mest gammeldags. For meg har Donald og Dolly alltid hørt sammen, og jeg klarer ikke helt tro på eller forestille meg et fremtidig Andeby hvor de to ikke har fått hverandre. Så i denne settingen her blir det vel noe slikt som at Dolly innser hvordan Anton egentlig er og slår opp, eller skiller seg. Dolly hjelper Donald ut av sin depresjon og de to innleder et, til tross for mye krangling, lykkelig kjærlighetsbasert forhold.
Eg har alltid syntes at Dolly er ei skikkelig hespetre av eit kvinnfolk, eg. Donald hadde nok endt opp som ein utro drukkenbolt hvis han hadde gifta seg med ho. Eg går så absolutt for Pia.
Kristian Rødvand
23 år, Rana
24.01.2006, 23:00

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
24.01.2006, 23:03

Tror ikke Dolly er en Donald kan stole på, nei. Hun er jo ikke akkurat snill mot ham hele tiden heller...
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
24.01.2006, 23:09

Trur ikkje det fins nokon, hverken i den verkelege verden eller i teikneserieland, som har fått så mange damevesker i klaska i hovudet som Donald...
Kristian Rødvand
23 år, Rana
24.01.2006, 23:11

Men en annen ting når det gjelder spøkelseskladden:
Hva om langbein hadde vært Spøkelseskladdens venn fra de var yngre, og at Langbein har vært på parti med Kladden siden da han dukket opp i Andeby? Han har bare spilt dum, og er egentlig et kriminelt geni.
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
24.01.2006, 23:12

Kristian Rødvand skreiv:
Trur ikkje det fins nokon, hverken i den verkelege verden eller i teikneserieland, som har fått så mange damevesker i klaska i hovudet som Donald...
Hehe, tror ikke det. Der hadde han nok kommet i Duckiess rekordbok... 
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 24.01.2006, 23:14 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
24.01.2006, 23:14

Vel, no har då Langbein hjulpet Mikke med å fakke han eit utall gonger, så eg tru nok den ville bli for drøy...
Kristian Rødvand
23 år, Rana
24.01.2006, 23:16

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.