Andeby Online > Diskusjonsforum > B-gjengen
Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg er ganske nysgjerrig, så her er enda et spørsmål: Vil vi noen gang få vite noe om familien til B-gjengen? Slik som mødre og bestemødre og sånt.
"Jeg er ikke redd for å dø,
jeg er redd for ikke leve."
Don Rosas største fan
14 år, Stavanger
23.12.2005, 14:32

Bestemor er med i ei rekke gode gamle Egmont-historier. Når det gjelder resten av slekta er det vel stort sett ein del av dei som har vore innom ein tur i diverse historier, men få som blir i meir enn ei historie eller to.
Eg nevnte forresten såvidt mor til B-gjengen i min første Disney-teikneserie ... 
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
23.12.2005, 14:35

Navnene til B-gjengen (de ordentlige), er det noen sjangs for at vi noengang får vite de?
"Jeg er ikke redd for å dø,
jeg er redd for ikke leve."
Don Rosas største fan
14 år, Stavanger
23.12.2005, 14:37

Dei har vel fulle namn i DuckTales, om eg ikkje hugsar feil. Bortsett frå det er det vel stort sett nummer det går på. Ifølgje Don Rosa veit dei jo faktisk ikkje sjølv kva dei heiter heller.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
23.12.2005, 14:39

Og hva i heite &%¤#ß vet denne Don Rosa om det?
Hezekiah: If the good Lord intended women to drive he have equipped them with common sence instead of tits.
(Pervert! (2005))
176-761
39 år, Giske
23.12.2005, 16:39

176-761 skreiv:
Det er vel forsåvidt sant, men vi har jo aldri hørt noe av navnene deres i tegneseriehistorier, så derfor velger jeg å følge teorien om at de ikke vet det selv. 
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
25.12.2005, 21:05

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
26.12.2005, 07:40

Jeg glemte det, men Barks og Rosas historier er de jeg liker best så det er dems teorier jeg helst følger. 
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
26.12.2005, 12:58

Jeg mener å huske å ha lest en historie der noen spør om navnet til en av de og så skal han til å svare, men kommer ikke på det. Noen som vet noe om dette?
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
26.12.2005, 14:44

Arpin Luséne skreiv:
176-761 skreiv:
Det er vel forsåvidt sant, men vi har jo aldri hørt noe av navnene deres i tegneseriehistorier, så derfor velger jeg å følge teorien om at de ikke vet det selv. :)
Det er vel noe som en eller forfatter en gang har startet som en dårlig gag. Klart de vet hverandres navn hvis de er i nær slekt. Det er bare det at de har blitt vant med numrene sine og foretrekker dem. Har kamerater som jeg aldri har brukt det virkelige navnet på, men heller brukt det som de altid har brukt av klengenavn. Mange av dem har hatt dette siden før de lærte å gå, men det er klart jeg vet deres virkelige navn.
(F.eks. Bebbe. Det navnet ble hengende ved han fra han bokstavelig lå i vogga fordi hans 3 år gamle bror ikke klarte å si "baby".)
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Innlegget blei sist redigert 26.12.2005, 14:52 av Einherje
Einherje
42 år, Tromsø
26.12.2005, 14:50

I Don Rosas «B-gjengen inntar bingen» kjem ein av B-gjengarane seg inn i binga, og når han ser Skrues svære bok om B-gjengen, tenker han med seg sjølv noko sånt som «Jeg må se om de har stavet navnet mitt riktig! Eller ... jeg må se hva jeg heter. Mamma fortalte det aldri. 'Så så, 761, du trenger ikke å vite hva du heter. Men for 50 kroner så...'» (eigentleg litt tåpeleg at dei skal ha hatt fangenummer frå fødselen av då, sjølv om det verker som om det òg er tilfelle med Bitte-B-gjengen.)
Skal vel òg innrømme at eg sjølv har skrive ei historie der det kjem fram noko så relativt idiotisk som at B-gjengen ikkje veit namnet på si eiga mor, og at dei ikkje eingong ser forskjell på kvarandre. Ikkje den delen av arbeidet mitt eg er mest fornøgd med i ettertid, for å seie det sånn (heile den sekvensen var eit forslag frå redaktøren min).
Historia Ted snakker om: sorry, kjem ikkje på noko slikt.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
26.12.2005, 15:45

Tror jeg bare husket litt feil, og at det var "B-gjengen intar bingen" jeg tenkte på:-)
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
27.12.2005, 18:29

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.