Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Vil noen i Andeby noen gang død?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Vil noen i Andeby noen gang død?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Vil noen i Andeby noengang død? Det er jo litt rart at de lever så lenge.

"Jeg er ikke redd for å dø,
jeg er redd for ikke leve."

Don Rosas største fan
14 år, Stavanger

23.12.2005, 12:28

Grunnleggeren Kornelius Duck er vel død?

Saragossa
103 år, Tromsø

23.12.2005, 12:49

Det er en tegneserie. Tid per definisjon eksisterer ikke der. ODD tildels ser ut til å være fastgrodd på 10-11 års-stadiet.
Hva jeg prøver å si er at det godt kan gå to-tre måneder i en bestemt episode, men når den er slutt *POFF*, settes tiden tilbake til utgangspunktet.

Å dvele for mye over hvorfor tiden ikke går eller at noen blir for gamle etter våre begreper er å ta bort magien fra tegneseriehistorien.
Jeg for min del aksepterer uten problemer at det er slik.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Innlegget blei sist redigert 23.12.2005, 13:04 av Einherje

Einherje
42 år, Tromsø

23.12.2005, 13:03

Dersom Skrue aldri kjem til å dø, er det jo mystisk at han er så opptatt av testamentet sitt ihvertfall. Men altså: dødsfall i Andeby? Det er mange av dei, faktisk. Anbefaler Barks-historiene «Farlig forkledning» og «Donald Duck i det gamle Persia» for nokre få eksempel (sjølv om ingen av dei dødsfalla teknisk sett finn stad i Andeby). Folk dør. Men ikkje hovudpersonane. Det må vere one-shots, bifigurar, som ingen har problemer med at ikkje kjem til å vera med i neste historie. Og stort sett skjer desse dødsfalla utanfor ruta.

Det er òg laga massevis av historier som starter med at Donald eller ein annan figur (ofte Langbein, trur eg) får besøk av ein advokat som forteljar dei at dei har arva ein fjern slektning. Det innebærer (ikkje 100 % nødvendig, men *høgst* sannsynleg) at denne slektningen nettopp har dødd.

I Skrue McDucks liv og levnet del 8/9, av Don Rosa, dør foreldrene til Skrue.

Og i den gamle klassikaren «Donald i 2001» reiser Donald og nevøane til framtidas Andeby (til år 2001 faktisk! Trur historia kom cirka 1971), der dei får vite at Skrue døydde for lenge sidan. Ja! Det eksisterer ein Disney-teikneserie der Skrue er død!

Men: Kvifor dør dei ikkje? Er det fordi dei lever så lenge? Vel, det kjem an på korleis vi definerer ting. Er det til dømes riktig å seie at Ole, Dole og Doffen har levd i 68 år når dei framleis er like unge som dei alltid har vore? *Nei*, vil mange svare på det. Det verker rett og slett ikkje logisk. Figurane blei skapt på trettitalet, men det verker ulogisk å seie at dei har levd i 68 år (faktisk ein del meir enn det òg, ettersom dei jo hadde ein viss alder allereie i sin første teikneserie) når dei framleis er grunnskoleelevar, juniorspeidarar og livredde for jentelus. Så vi må innsjå at tidsbegrepet i Andeby ikkje heilt er direkte overførbart frå vårt eiget.

Såvidt meg bekjent, finst det to måter å gjera det på.

Den eine er å la *alderen* på figurane vera konstant medan tida likevel går. Det vil seie at Ole, Dole og Doffen er cirka ti år gamle, men *hvilke* ti år det er, er avhengig av når serien er gitt ut. Dersom du leste eit Donald-blad i 1955, ville det etter denne reknemåten verke naturleg at Ole, Dole og Doffen var født ein gong på femtitalet. Leste du derimot eit Donald-blad i 1995, ville det etter denne reknemåten verke naturleg at Ole, Dole og Doffen var født ein gong på 1980-talet. Skal ein følgja dette systemet, vil det vel seie at i teikneseriar i dag er Donald født cirka 1975, Ole, Dole og Doffen cirka 1995 og Skrue cirka 1930. Men når vi leser dei same Disney-teikneseriane om fem år, vil Donald vere født cirka 1980, Ole, dole og Doffen cirka i år 2000 og Skrue cirka i 1935. Kanskje litt forvirrande, men ikkje uvanleg i teikneseriar, ettersom det for å halde seg gjenkjennelig for lesarane kan vera ein fordel at figurane lever i vår eiga tid, men at ein helst ikkje vil vise at figurane blir eldre (særleg ikkje i ein teikneserie der det er ganske tabu at det blir født nye figurar - dersom figurane hadde blitt eldre, hadde Donald vore godt oppe i åttiåra no og Skrue hadde vore død for lenge sidan, Ole, Dole og Doffen måtte òg ha vore minst 70 år gamle, og det er ikkje så veldig spennande for born å lese teikneseriar om syttiåringar). Problemet med denne løysinga er at enkelte milepæler i figuranes liv er det vanskeleg å utelate. Alle veit jo at Skrue tjente seg rik i gullrushet i Klondike, men dersom vi skal seie at Skrue er født cirka 1930, er han jo alt for ung til å ha opplevd gullrushet i det heile tatt. Og det er jo ikkje særleg positivt.

Den andre måten å gjera det på er å seie at ja, figurane eldast på same måte som alle andre, men tida går ikkje i Andeby. Eller, tida går, men alle historiene finner stad omtrent samtidig. Dersom ein til dømes seier at alle historiene har handling lagt til 1950-talet, slik Don Rosa hevder at er tilfelle i sine historier, vil ein ha løyst problemet. For figurane *blir* eldre, vi berre får ikkje sjå det, ettersom handlinga i historia ikkje skjer akkurat no, men for lenge sidan, berre få månader eller år etter dei historiene vi leste for femti år sidan. Don Rosa hevder jo at Skrue døydde i 1967 etter hans personlege tolkning, men Skrue er likevel aktiv, frisk og sprell levande i historiene hans. Korleis går det an? Fordi handlinga i desse historiene, iallfall ifølgje Don Rosa, er lagt til 1950-talet. For eit realistisk perspektiv er nok ei slik tolkning av tidsperspektivet i Andeby det beste. Men så var det det der med kor realistisk vi ønsker at Andeby skal vera, då ... Dette synet er ihvertfall ikkje støtta av nokre av dei store utgivarane såvidt eg kjem på i farta. Den eine klare ulempen eg kjem på med dette systemet er at det ikkje gjer det mogleg å lage historier der ein bruker moderne teknologi, og då kan det fort bli vanskelegare for den oppvoksande generasjonen å kjenne seg igjen i figurane. Det er iallfall mogleg.

Det er altså strid om nøyaktig korleis tidssystemet i Andeby fungerer, og det finst positive og negative sider med alle tolkningar, men eg vil seie at eg føler meg ganske overbevist om at vi ihvertfall kan seie ganske sikkert at figurane ikkje *blir* eldre i Disney-seriane. Men nøyaktig kvifor dei ikkje blir eldre - at det er fordi dei har ein konstant alder, eller at det er fordi alle historiene finner stad omtrent samtidig, eller det har ei heilt anna løysing som eg ikkje har tenkt på - hersker det altså strid om.

(EDIT: eg skreiv dette før eg leste innlegget til Einherje. Kanskje på sin plass at eg beklager på det sterkaste å øydeleggja magien ved seriane - men eg synest faktisk at dette er ein smule interessant, sjølv om det openbare alternativet som fungerer aller, aller best sjølvsagt er at alt er fryd og gammen dersom vi berre ikkje tenker på det, og at vi strengt talt ikkje behøver å tenke på det heller.)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Innlegget blei sist redigert 23.12.2005, 13:19 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

23.12.2005, 13:14

Olaf, ser ikke at du ødelegger noen ting ved å fremlegge din **subjektive** mening om hvordan du oppfatter Disney-seriene. Jeg gjør selvfølgelig alle oppmerksom på at mitt forrige innlegg er min måte å se det på og vil overhodet ikke pådytte mine meninger på andre om hvordan de skal oppfatte diverse serier.
Vi er alle sammen forskjellige individer med vår egen "oppfattelses-evne". Ingen har rett, ingen har feil. Så enkelt, så greit.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

23.12.2005, 13:25

Saragossa skreiv:

Grunnleggeren Kornelius Duck er vel død?

Han heter Kornelius **Kvakk** og han døde ca. 1880 da han var ca. 90 år gammel (jfr. Don Rosa).

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

24.12.2005, 01:02

Han har òg vore omtalt på norsk under namnet Cornelius Duck.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

24.12.2005, 01:10

Olaf Solstrand skreiv:

Skal ein følgja dette systemet, vil det vel seie at i teikneseriar i dag er Donald født cirka 1975, Ole, Dole og Doffen cirka 1995 og Skrue cirka 1930.

Korreksjon - Skrue vil da være født ca. 1922 ettersom han er ca. 73 år eldre enn OD&D (i henhold til Don Rosa).

Han har òg vore omtalt på norsk under namnet Cornelius Duck.

Ja, men Jon Gisle har fastslått at den navnebruken er rent vrøvl (jfr. boken Donaldismen).

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 24.12.2005, 01:16 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

24.12.2005, 01:15

Sigvald skreiv:

Korreksjon - Skrue vil da være født ca. 1922 ettersom han er ca. 73 år eldre enn OD&D (i henhold til Don Rosa).

Ja, men ifølgje Carl Barks er Skrue 75 år gamal, og dersom logikken er at han er like gamal heile tida vil han vera 75 år gamal no òg.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

24.12.2005, 06:13

Olaf Solstrand skreiv:

Sigvald skreiv:

Ja, men ifølgje Carl Barks er Skrue 75 år gamal, og dersom logikken er at han er like gamal heile tida vil han vera 75 år gamal no òg.

Men den samme Barks mente vel også at Donald var 18-20 år, ikke 30 som Don Rosa (og du?) mener...

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

24.12.2005, 15:40

Eg gjorde eit anslag basert på gjetning. Dersom Barks har vist at Donald er 18-20 år gamal (noko eg ikkje var klar over), er det sjølvsagt det talet som gjelder. Sjølv om dei fleste figurane nok har ein del slingringsmonn i alderen. Til dømes er det vel ein historie i CBSV #2 der det kjem fram at Ole, Dole og Doffen har tenkt å delta i ein konkurranse med ei øvre aldersgrense på seks år. Poenget er at alderen ikkje forandrer seg så VELDIG. Ole, Dole og Doffen er born og vil framleis vera det om femti år.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

24.12.2005, 15:52

I hvilken historie nevnes Donalds alder?

Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795

Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/

krice
24 år, Tromsø

24.12.2005, 15:58

Hvor mange AndeÅr går det på ett MenneskeÅr ?????

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

24.12.2005, 16:12

Eg trur at både Donald og gutane er yngre i dei tidlegaste historiene til Barks enn i dei seinare.

«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.

Sølve
19 år, Ullensvang

24.12.2005, 17:17

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.