Andeby Online > Diskusjonsforum > Onkel Skrues "Lucky Dime"
Gå tilbake til forumoversikta ...

Går mot retusjering og omtegning det her, bare husk at jeg meldte meg først 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 21.12.2005, 00:29 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
21.12.2005, 00:28

Sigvald skreiv:
Olaf Solstrand skreiv:
(apropos, Don Rosa gjer ein for myntsamlarar ekstremt grov feil i «En gullgruve», for dei som ikkje har lagt merke til den. Han hevder at S-en bak årstalet står for Sacramento - rett skal vel vera San Fransicso?)
Tvilsomt - San Fransicso er nok forkortet SF slik Los Angeles er forkortet LA.
Hva med å undersøke før du uttaler deg? 
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
21.12.2005, 00:39

Einherje skreiv:
Hva med å undersøke før du uttaler deg? :-D
Aa ta vekk all moroa med misforstaaelser som kommer i opplag? Nei, saant kan man ikke forlange, vel :-P
Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/
krice
24 år, Tromsø
21.12.2005, 08:46

Einherje skreiv:
Sigvald skreiv:
Olaf Solstrand skreiv:
(apropos, Don Rosa gjer ein for myntsamlarar ekstremt grov feil i «En gullgruve», for dei som ikkje har lagt merke til den. Han hevder at S-en bak årstalet står for Sacramento - rett skal vel vera San Fransicso?)
Et søk på forkortelsen SF i Wikipedia gir dette svaret:
SF is a two-letter abbreviation which may refer to:
San Francisco, California, a city with a population of more than 750,000, located on the Pacific coast of the United States.
Fornøyd nå?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 22.12.2005, 01:32 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
22.12.2005, 01:31

Sigvald skreiv:
Einherje skreiv:
Sigvald skreiv:
Olaf Solstrand skreiv:
SF is a two-letter abbreviation which may refer to:
San Francisco, California, a city with a population of more than 750,000, located on the Pacific coast of the United States.
Fornøyd nå?
Det der vet dattera mi på 6 år **UTEN** å slå opp i Wikipedia. Enhver tulling nord for Mauds land vet det der. Men det var ikke det som var sakens kjerne.
Det var nemlig hva bokstaven **S** står for på amerikanske mynter.
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
22.12.2005, 01:37

Sigvald skreiv:
Men det er ikkje forkortinga SF som brukast i myntsamling, og det var jo det vi snakka om her. At SF er ei ofte brukt forkorting for San Francisco veit vi jo, men mynter som er trykt i San Francisco har suffikset -S. -S står altså for San Francisco og ikkje Sacramento, slik Don Rosa skreiv ...
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Innlegget blei sist redigert 22.12.2005, 01:39 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
22.12.2005, 01:38

Olaf Solstrand skreiv:
Sigvald skreiv:
Men det er ikkje forkortinga SF som brukast i myntsamling, og det var jo det vi snakka om her. At SF er ei ofte brukt forkorting for San Francisco veit vi jo, men mynter som er trykt i San Francisco har suffikset -S. -S står altså for San Francisco og ikkje Sacramento, slik Don Rosa skreiv...
Han kan vel ikke noe for den manglende logikken oppi dette.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
22.12.2005, 03:21

Dersom du synest at dette er ulogisk har du sjølvsagt lov til å meine det. Eg seier berre som sant og ufråvikeleg er, at Don Rosa har gjort ein feil, og det er ein feil som i myntsamlarkretsar vil reknast som veldig grov.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
22.12.2005, 04:03

Manglende logikk? Kan du vennligst forklare og utdyp gjerne grundig hva du mener med "manlende logikk"? Jeg vil sitte som på pinne til svaret ditt kommer.
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
22.12.2005, 11:54

Einherje skreiv:
Manglende logikk? Kan du vennligst forklare og utdyp gjerne grundig hva du mener med "manlende logikk"? Jeg vil sitte som på pinne til svaret ditt kommer.
Ettersom San Fransisco forkortes SF burde den selvsagt den forkortelsen også ha vært benyttet på mynter preget i byen. Dersom myntfolket ikke skjønner dette er det de som er dumme, ikke DR.
Vel aller helst burde alle mynter i USA bli preget et sted som de kunne kalle Federal Coinage (jfr. Kongelige Mynt).
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
22.12.2005, 16:07

Sigvald skreiv:
Dersom myntfolket ikke skjønner dette er det de som er dumme, ikke DR.
Er vi da tilbake til at DR er ufeilbarlig, en Gud, og du er hans disipel (hvor er de andre 11?) som skal spre det gode budskapet?
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
45 år, Nittedal
22.12.2005, 16:38

Sigvald skreiv:
Ettersom San Fransisco forkortes SF burde den selvsagt den forkortelsen også ha vært benyttet på mynter preget i byen. Dersom myntfolket ikke skjønner dette er det de som er dumme, ikke DR.
Når San Fransico er eneste sted der myntene blir laget som begynner på bokstaven S så er det vel ikke nødvendig med mer enn en S på mynten? Eller er jeg også dum som mener dette?
Vel aller helst burde alle mynter i USA bli preget et sted som de kunne kalle Federal Coinage (jfr. Kongelige Mynt).
Litt flisespikking: Den kongelige mynt finnes ikke lenger. Nå heter det "Det norske myntverket"
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
22.12.2005, 17:29

Sigvald skreiv:
Einherje skreiv:
Det svaret der fikk meg til å gape. Ja! Jeg sitter her og rett og slett gaper. Jeg har lest svaret tre ganger nå, og fremdelses klarer jeg ikke selv med min beste vilje å se noen som hels form for logikk her faktisk. Jeg skal nå hive meg i tenkeboksen og komme med et grundigere tilsvar. Må bare komme meg for nå ble jeg mentalt utmattet.
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
22.12.2005, 21:24

Drikaton skreiv:
DR er ufeilbarlig, en Gud, og du er hans disipel (hvor er de andre 11?)
Her er én, din blasfemiker!
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
- Det Gode Selskap -
Guffen Delbekk
23 år, Halden
22.12.2005, 23:39

Sigvald skreiv:
Dersom myntfolket ikke skjønner dette er det de som er dumme, ikke DR.
Litt merkelig verdensoppfatning du har Sigvald hvis det å ta feil er det samme som å være dum. Det er menneskelig å feile, men en fremstår ikke som noe komplett menneske før en innrømmer sine feil. Noe du her **nekter** å gjøre på vegne av DR (Danmarks Radio ??
)
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
22.12.2005, 23:43

MikroMidas skreiv:
Noe du her **nekter** å gjøre på vegne av DR (Danmarks Radio ??
)
Tullebukk. Det står selvfølgelig for Djevelens Reinkarnasjon
(Tuller selvfølgelig hvis noen™ skulle være i tvil)
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
22.12.2005, 23:54

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.