Andeby Online > Diskusjonsforum > Hvit kladd?
Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg har hørt av en person at Spøkelseskladden har en bror (eller en annen slektning) som er hvit og **snill** istedenfor sort og slem! Er dette fakta?
Innlegget blei sist redigert 21.12.2005, 21:16 av MicMac
MicMac
16 år, Oslo
21.12.2005, 21:15

Jeg har hørt at han har en bror og datter, men at broren var hvit visste jeg ikke.
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
21.12.2005, 21:18

Har ikkje hørt om nokon dotter, men det sto ein historie i pocket eingong (hugsar ikkje nr) der han hadde ein motbydeleg godhjerta kvit kladdebror, ja. Ikkje nokon spesielt god historie spør du meg.
Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!
Kristian Rødvand
22 år, Rana
21.12.2005, 23:28

Ja, jeg har også hørt at det finnes en snill, hvit kladd.. kan noen si meg hvor jeg finner historien?
Mickey
18 år, Horten
21.12.2005, 23:43

Kan bare bekrefte at det er i en DDP. Husker heller ikke nummeret. Kanskje hvis noen husker hva historien handler om, så kommer jeg på nummeret.
Bernie
35 år, Bergen
22.12.2005, 00:03

Donald Pocket 190.
http://coa.inducks.org/story.php/x/D+95071
Der Mikke kjem med det fantastiske sitatet «Underlig at Spøkelseskladden skal ha en bror - da må han jo også ha en mor! Og jeg som trodde at han hadde krøpet fram fra under en stein, eller vokst fram i en sump, eller var resultatet av en gal vitenskapsmanns eksperimenter!» (eller noko slikt)
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
22.12.2005, 01:27

MicMac skreiv:
Jeg har hørt av en person at Spøkelseskladden har en bror (eller en annen slektning) som er hvit og **snill** istedenfor sort og slem! Er dette fakta?
Kan ikke huske en Kladd som alltid er hvit, men i den første Italienske historien med Spøkelseskladden, skrevet av Guido Martina og tegnet av Romano Scarpa i 1955, så ser vi at innsiden på den svarte kappen er hvit, og han bruker den hvite siden ut når det er snø, slik at det skal bli vanskeligere å se ham. Denne utmerkete serien heter "Topolino e il doppio segreto di Macchia Nera" eller "The Blot's Double Mystery"
Halvor (www.donaldbladet.com)
Halvor
47 år, Bergen
22.12.2005, 10:10

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.