Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Skrue Mc Ducks liv og levnet i HOF?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Skrue Mc Ducks liv og levnet i HOF?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Sigvald skreiv:

Benadikt skreiv:

Noget af det bedste med HoF - Don Rosa -serien er, at det bliver en KOMPLET udgave af hans værker, en slags Don Rosa's Samlede Værk. Så selvfølgelig skal historierne fra Life of $crooge med i serien - og i kronologisk rækkefølge.

Rekkefølgen er vel ikke så viktig?

Ellers ser jeg at du fremdeles bruker Europa i stedet for Færøyene i den personlige infoen.

Olaf - dette synes jeg du skal rette opp jo før jo heller. Og før du evt. argumenterer med at Færøyene er en del av Danmark vil jeg påpeke at Færøyene har eget landslag i fotball og således ikke kan sammenliknes med landskap som Jylland, Sjælland, Fyn o.l.

Samene har også eget landslag i fotball ;)

(Og dette sa jeg selvsagt bare for å ødelegge en tråd med uinteressant off-topic innhold)

http://mira.arnebye.no/ - enda en sånn nymotens stripeserie.

*dask dask dask dask*

Arne Bye
24 år, Steinkjer

21.12.2005, 12:55

Olaf Solstrand skreiv:

Vel, dei kan jo teknisk sett ikkje gi ut alt Don har produsert før Don har lagt opp ...

Og dermed har Egmont en glimrende salgsstrategi for aa trykke flest mulig böker - og dermed tjene mest mulig penger - i.o.m. de da har et paaskudd til aa fortsette serien i det uendelige (eller til DR legger opp)...:-)

Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/

Innlegget blei sist redigert 21.12.2005, 13:29 av krice

krice
24 år, Tromsø

21.12.2005, 13:25

Har ikke Egmont sagt at Don Rosa utgivelsene i Hall Of Shame skal følge Don sin karriere i **kronologisk** **rekkefølge** . Det vil si den rekkefølgen historiene ble tegnet/utgitt i. Hva er da vitsen å drive og synse om kapittel 8b revisjon 2a av Skrue Mc Ducks liv og levnet kommer med i denne utgivelsen, for det gjør det ikke ut i fra den rammen Egmont trakk opp for serien når den startet.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

21.12.2005, 15:53

Sigvald skreiv:

Fordelen med at få HELE Lo$ samlet er måske lige så stor som at få en kronologisk udgave.
Så en samlet udgave inklusive tillægskapitlerne er også en god mulighed, som Sigvald beskriver.

Sigvald skreiv:

Ellers ser jeg at du fremdeles bruker Europa i stedet for Færøyene i den personlige infoen.
Olaf - dette synes jeg du skal rette opp jo før jo heller...

Tak til Sigvald og Olaf, dette er allerede gjort.

for øvrig mener jeg at Kart... Carl Barks' ikke-Disney-serier bør utgis på norsk i en samlet utgave.

Benadikt
49 år, Færøyene

21.12.2005, 17:04

Arpin Luséne skreiv:

Jeg er helt enig. Alt Don har produsert, Historier, forsider osv... skal jo være med i serien, derfor kommer nok Lo$-historiene også med.

Vel i den siste boken "Don Rosa 3" manglerd en amerikanske resymésiden til "Return to Xanadu". Jeg skal selvsagt ta dette opp med utgiver med oppfordring om å innkludere denne i "Don Rosa 4".

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

22.12.2005, 01:51

Sigvald skreiv:

Det synest Don. Han blei jo kraftig irritert då Egmont trykka ein illustrasjon han hadde laga til Solens sønn i bok 1 i staden for å vente til bok 6 eller 7, til den tidsepoka der han faktisk *laga* denne pinup-teikninga. Akkurat der er eg sjølvsagt ueinig med han, eg synest at pinupar og anna illustrasjonsmateriale kan setjast inn der det passer best som eit tillegg til historiene på same måte som artiklane Don skriver om dei ... men poenget er jo at Don blei irritert og klaga på det til Egmont sist dei vika frå rekkefølgja med noko så ubetydeleg som eit par pinup-teikningar.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

22.12.2005, 01:58

Arne Bye skreiv:

Samene har også eget landslag i fotball ;)

Er de med på FIFA-rankingen da?

Forøvrig har Olaf, så vidt jeg husker, innkludert flere samiske navn i listen.

Olaf Solstrand skreiv:

Sigvald skreiv:

Det synest Don. Han blei jo kraftig irritert då Egmont trykka ein illustrasjon han hadde laga til Solens sønn i bok 1 i staden for å vente til bok 6 eller 7, til den tidsepoka der han faktisk *laga* denne pinup-teikninga. Akkurat der er eg sjølvsagt ueinig med han, eg synest at pinupar og anna illustrasjonsmateriale kan setjast inn der det passer best som eit tillegg til historiene på same måte som artiklane Don skriver om dei ... men poenget er jo at Don blei irritert og klaga på det til Egmont sist dei vika frå rekkefølgja med noko så ubetydeleg som eit par pinup-teikningar.

Jeg kan likevel ikke se at han skulle ha noen innvendinger mot å gi ut hele Lo$ i handlingens rekkefølge. Hans kommentar i HOF 10 tyder på at han er fullt innforstått med neste Rosa-bind i serien hva nå dette enn måtte gå ut på.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 22.12.2005, 03:30 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

22.12.2005, 03:29

Når han har innvendinger mot å trykke Solens sønn-teikningar ved sidan av Solens sønn fordi det strider mot rekkefølgja han laga det i, vil eg bli svært overraska dersom han godtar at dei trykker ting han skreiv i 2005 i den boka som omhandlar midten av første halvdel av nittitalet. Sjølv om eg krysser fingrane for at ikkje-Skrues liv-ting som blei laga innimellom Skrues liv blir spart til neste bok.

B-kapitlane er strengt talt ikkje ein del av Skrue McDucks Liv og Levnet. då. SMcDLoL har tolv kapittel. Resten er tilleggshistorier som sjølv om dei skildrer brotstykke frå Skrues liv ikkje er ein del av sjølve biografien. Og dessutan: dersom dei skal trykkast samla, vil det bli ganske så kaotisk lesning, ettersom kvart B-kapittel bortsett frå North of the Yukon starter med at Skrue sit i pengebinga og forteljar ei historie til Ole, Dole og Doffen.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

22.12.2005, 04:12

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.