Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Mynt på vandring

Andeby Online > Diskusjonsforum > Mynt på vandring

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5

Helt enig med alle som skriver at det er en kjempehistorie! Tidshistorier der det er et slags tidsparadoks har alltid fascinert meg, og slike historier som dette får meg til å tenke en stund etterpå. Men jeg synes du har løst alt sammen veldig bra... så alle tomler opp!

Tommy
24 år, Odda

06.12.2005, 16:07

Så har da endelig jeg fått lest den og! Herlig historie, som vel har blitt gjentatt her=) Jeg er en av de som elsker tidsreiseparadokser og forviklinger når idéen blir brukt bra, noe du absolutt har gjort! Blir akkurat passa forvirra=)

Filch, do something constructive! Find Peeves!

Andungen
19 år

06.12.2005, 17:08

Kjempeflott historie! Fikk en skikkelig 12 Monkeys følelse når jeg leste denne historien. En av mine favorittfilmer og dette er en av mine favoritthistorier fra dette året :-)

And my soul from out that shadow, that lies floating on the floor.
Shall be lifted - nevermore...
-Edgar Allan Poe, The Raven.

Don Rota
20 år, Volda

06.12.2005, 17:52

Her beviset på at Vicar har tegnet mynten for stor:
[link fjerna for andre gong]

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 07.12.2005, 22:09 av Olaf Moriarty Solstrand

Sigvald
41 år, Stavanger

06.12.2005, 19:25

... og kva så?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

06.12.2005, 19:29

Sigvald skreiv:

[lenkjer fjerna]

Hvor da? :)

Hørte du det Tommy, du er ikke normal

Innlegget blei sist redigert 06.12.2005, 22:26 av Olaf Moriarty Solstrand

Christiffer

06.12.2005, 19:32

Sigvald skreiv:

[lenkjer fjerna]

Vi kan også snu det på hodet å si at dette er beviset på at Don Rosa har tegnet mynten for liten. Skrue er en and på litt mindre enn 100 cm (ifølge enkelte kilder) og en mynt som er bare 17.9 mm se veldig stor ut i hånden på en liten person. For deg og meg som er en god del høyere enn Skrue så vil selvsagt mynten se liten ut i vår hånd.

Hørte jeg noen si "Kvakk!"???
Guffen Delbekk og Jørn McDuck på tur: Reiseguiden

Innlegget blei sist redigert 06.12.2005, 22:26 av Olaf Moriarty Solstrand

Jørn McDuck
24 år, Trondheim

06.12.2005, 19:34

Jørn McDuck skreiv:

Vi kan også snu det på hodet å si at dette er beviset på at Don Rosa har tegnet mynten for liten.

Personlig synes jeg Don tegner detaljene vel små og alt for mange av dem. Det er vel kanskje det som gjør at denne ser for liten ut. Hvis jeg sammenligner disse to tyvegodsene som noen linker til så vil jeg si at begge er feil, men Don sin er alt alt for liten, men Vicar sin er bittelite for stor. Men hei, hva sier jeg Don gjør ikke feil, unnskyld.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

06.12.2005, 19:44

Befolkninga i Andeby er meterhøge snakkande ender. Det burde vel vera eit klart bevis på at proporsjonane i Andeby ikkje heilt er som i vår verd og at vi difor ikkje kan trekke ut fasitsvar om andebyiske mål frå vår verds leksikon. Eg er sikker på at i Dukipedia (Andenettets versjon av Wikipedia) står det at storleiken på ein amerikansk dime kan variere litt frå rute til rute.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Innlegget blei sist redigert 06.12.2005, 19:48 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

06.12.2005, 19:47

Olaf Solstrand skreiv:

... og kva så?

Det skader historiens helhetsinntrykk og gir også et uheldig inntrykk av Vicar.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

06.12.2005, 19:49

S skreiv:

Berre for detaljfrikar, dei som er *ekstremt* opptatt av at alle detaljer skal stemme 100 % heile tida, altså. Eit eksempel: i denne tråden er det vel berre *ein* person som har reagert negativt på teikningane, er det ikkje?

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

06.12.2005, 19:51

Sigvald skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

... og kva så?

..og det gjør også måten han tegner ender på. Han har tegnet dem med klær på! Hvorfor holder han seg ikke til virkeligheten??

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
46 år, Nittedal

06.12.2005, 19:59

Bare for ordens skyld: Jeg synes Vicar har gjort en kjempejobb! Han har fulgt mine anvisninger nøyaktig, bortsett fra at han har lagt inn noen forbedringer for egen regning. Når det gjelder størrelsen på mynten, har nok det sammenheng med scenen hvor Magica prøver å trekke til seg mynten med en magnet mens Skrue klamret seg til den. For at Skrue skal få skikkelig tak på mynten, må den ha en viss størrelse, ellers blir denne scenen en fysisk umulighet. Nok en eksempel på Vicars dyktighet som tegner.

Men jeg ble lei meg da jeg så at Sigvald hadde lagt en link til en av rutene fra serien. Jeg vil gjerne ha et godt og problemfritt forhold til Egmont, og jeg tror ikke de liker sånt.

Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.

Innlegget blei sist redigert 06.12.2005, 22:25 av Nils Petter

Nils Petter
61 år, Moss

06.12.2005, 22:23

Nils Petter, trur at vi skal tillegge Egmont såpass mykje intelligens at dei ikkje klandrer *deg* for andres feil. :-) Men eg tar hintet og har fjerna lenkjene i Sigvalds innlegg.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

06.12.2005, 22:27

De liker garantert ikke sånt, men lykke til med å komme frem med den beskjeden til den det gjelder.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

06.12.2005, 22:27

Gløymte sanneleg å leggja ut ei påminning om det ... men nettmøtet med Nils Petter har vore i gong ei stund, og vil vare i nokre timer til!

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

07.12.2005, 18:59

Takk til Nils Petter for flott innsats under nettmøtet i kveld! Du ga oss flotte svar. Lykke til videre!

www.olavskulen.no

Elise
49 år, Stord

07.12.2005, 22:52

.....whaaaaa??? Nettmøte mens NM i Donald pågår?!? Bare en psykopat kan være så utspekulert!!!! ;-)

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

08.12.2005, 00:44

Vel, eg har klart psykopatiske trekk isåfall :-) Neh, når det for ein gongs skuld er *masse* folk på Andeby Online heile tida, må ein nesten prøve å halde aktiviteten så høg som mogleg, slik at folk skjønner at dette kanskje er ei side dei skal halde fram med å besøke i januar. Så eg prøver å skape så mykje liv som mogleg i desember, sjølv om det går ut over dei som trenger 24 timer i døgnet til NM :-)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

08.12.2005, 00:49

Vil dette si at du vurderer å invitere Wig Wams ivrige Donaldleser Sporty også? :-)

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.

Guffen Delbekk
23 år, Halden

08.12.2005, 00:53

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.