Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Sponsing av adventserien til AOL

Andeby Online > Diskusjonsforum > Sponsing av adventserien til AOL

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Helen skreiv:

De pengene som kommer inn kan også brukes til driften av Andebyonline hvis det ikke er stemning for Adventserien !!

Enig !!

Gunnar And
57 år, Larvik

25.11.2005, 12:05

Når du tenker på alt det arbeide han legger ned i dette forumet til glede for oss alle,
føler jeg at det er det minste jeg kan gjøre å donere en liten sum.

Det synes jeg alle som har råd til det burde gjøre :-)

Vokste opp med Donald i femtiårene !

Helen
Oslo

25.11.2005, 12:09

Olaf Solstrand skreiv:

Men kva skal eg gjera når brukarane i forumet plutseleg byrjar å starte ei øremerka kronerulling?

Jeg kan bare snakke for meg selv, men disse kronene står du selvsagt fritt til å bruke til andre ting på AOL hvis interessen for å få lese serien her eller pengesekken ikke skulle bli stor nok. :-)

Gjøre om inngraveringen på NM-pokalen til det mindre prestisjefylte ordet "Norgesmester" f. eks. :-)

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.

Guffen Delbekk
23 år, Halden

25.11.2005, 12:39

Guffen Delbekk skreiv:

Gjøre om inngraveringen på NM-pokalen til det mindre prestisjefylte ordet "Norgesmester" f. eks. :-)

Mindre font vil vel også spare penger, kanskje ennå billigere å gravere med greske bokstaver istedet for å brukde det latinske alfabet, hva vet jeg :-)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 25.11.2005, 13:21 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

25.11.2005, 12:42

Jeg synes det kunne vært en frivillig medlemskontingent her på Andeby Online for medlemmer som bruker den mye - f.eks. 100 kr pr. år

I tillegg kunne det være en ekstrakontingent (ikke frivillig) for kverulantiske innlegg.
F.eks. kr. 10 pr. stk. Det kunne da tas en opptelling av Olaf i slutten av året. Jeg ser vel da at det kunne bli litt dyrt for enkelte, men det kunne jo også ha en oppdragende virkning !

Gunnar And
57 år, Larvik

25.11.2005, 14:15

Trur ikkje det siste forslaget der fungerer i praksis. :-) Og når det gjelder «frivillig medlemskontigent» ser eg eigentleg ikkje poenget med det dersom det skal vera frivillig, då er det jo like fornuftig å berre ha ein doneringsknapp som gjer at folk har lov til å gi så mykje dei vil når som helst.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

25.11.2005, 14:19

Hva er status i denne betente saken Olaf?

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.

Guffen Delbekk
23 år, Halden

26.11.2005, 18:59

Status er at Andeby Online nok ikkje investerer i adventsserien (har uansett ikkje råd, så ...), men at eg kjem til å prøve så godt eg kan å finne ut kvar på nettet det går an å få lest denne serien og få til ein link dit. Og dersom nokon av dei som har donert pengar ønsker å få pengane tilbake fordi eg ikkje brukar dei på adventsserie, send ein PM så fikser vi det.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

26.11.2005, 19:15

Olaf Solstrand skreiv:

Status er at Andeby Online nok ikkje investerer i adventsserien (har uansett ikkje råd, så ...), men at eg kjem til å prøve så godt eg kan å finne ut kvar på nettet det går an å få lest denne serien og få til ein link dit.

Fornuftig.......og enig !!

Vokste opp med Donald i femtiårene !

Helen
Oslo

26.11.2005, 19:38

Hørte Arlid på Kanal24 i dag da han snakket om serien, om arbeidet sitt og hvordan han ble Donaldtegner. Han sa at flere aviser enn berregnet hadde kjøpt inn serien. Han sa også navnet på de, men det sa han så fort at jeg bare fikk med meg Dagbladet og Bergens Tidende. Dagbladet skulle vist gjøre noe stort ut av det også sa han (om jeg tolket det riktig da jeg nettopp hadde våknet). Får håpe at noen av de avisene han sa legger serien ut på nettsidene deres da. Jeg synes iallefall de hadde passet fint inn om de skulle lage en julenettside. Vi får vel vente å se :-)

Hørte jeg noen si "Kvakk!"???
Guffen Delbekk og Jørn McDuck på tur: Reiseguiden

Jørn McDuck
24 år, Trondheim

27.11.2005, 13:29

Hmm... Dette er der Dagbladet legger ut stripene sine på nett.

http://www.dagbladet.no/tegneserie/

Så får vi se om det dukker opp no DD&Co greier.

Innlegget blei sist redigert 27.11.2005, 15:51 av Pocket

Pocket
25 år

27.11.2005, 15:51

hvilken serie er det vi snakker om her, jeg har ikke hørt noe om den jeg.

Innlegget blei sist redigert 29.11.2005, 16:57 av iviking

iviking
19 år, Sandnes

29.11.2005, 16:57

http://bt.no/kultur/article212634.ece

Den første nye Donald-avisserien på mange tiår, og den er produsert av nordmenn!

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

29.11.2005, 17:42

Då har vi vel kome så langt at eg kan bekrefte heilt soleklart at vi ikkje kjem til å trykke denne serien på Andeby Online.

Finner heller ingen annan informasjon om kvar vi kan få lest den ... Den er ikkje omtalt i nokre av nettavisene i nyheitssøket til Kvasir iallfall. Og dei er det mange av.

Innlegget blei sist redigert 30.11.2005, 19:39 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

30.11.2005, 19:39

Jøss, lokalavisa mi Glåmdalen kjører faktisk denne serien!

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
20 år, Kongsvinger

01.12.2005, 08:10

Må vel nesten kome meg på biblioteket og sjekke om dei har Glåmdalen, då. Problemet kjem vel på julaften når eg tipper at biblioteket er stengt.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

01.12.2005, 10:38

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.