Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Grattis, Paul Murry!

Andeby Online > Diskusjonsforum > Grattis, Paul Murry!

Gå tilbake til forumoversikta ...

I dag er det altså 94 år siden Paul Murry ble født. Grattis!

(Kult med slike notiser på hovedsiden, Olaf).

Innlegget blei sist redigert 07.12.2005, 00:38 av Olaf Moriarty Solstrand

Steinøy
13 år, Gaular

25.11.2005, 15:28

Ja, takk til Murry for alt han har gitt oss.
Ikke for å være en gledesdreper, men det er kanskje ikke helt på sin plass å si "grattis" til en mann som tross alt har vært død de siste seksten år. Men kunsten hans lever jo uansett videre!

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
tkoren.webs.com

Karamell
40 år, Oslo

25.11.2005, 23:47

Jag besökte faktiskt Murrys sista viloplats när jag var i Kalifornien förra sommaren. Jag hälsade på en vän i Palmdale utanför Los Angeles och passade på att köra ut till huset där Murry bodde de sista åren. Senare fick jag reda på att han nu vilar mellan tre träd som han själv planterat på tomten. Hade jag vetat det då hade jag bett att få lämna en blomma. Då, mitt i sommaren, låg huset mitt ute i den vidsträckta öknen men jag har sett bilder från samma område på våren då marken är täckt av blommor. En fantastiskt vacker plats värdig en tecknare vars verk betytt väldigt mycket för mig och miljontals andra världen över.

Comedy is tragedy plus time! (Woody Allen, Crimes and Misdemeanors)

germund
34 år, Sverige

26.11.2005, 11:20

germund skreiv:

Jag besökte faktiskt Murrys sista viloplats när jag var i Kalifornien förra sommaren. Jag hälsade på en vän i Palmdale utanför Los Angeles och passade på att köra ut till huset där Murry bodde de sista åren. Senare fick jag reda på att han nu vilar mellan tre träd som han själv planterat på tomten. Hade jag vetat det då hade jag bett att få lämna en blomma. Då, mitt i sommaren, låg huset mitt ute i den vidsträckta öknen men jag har sett bilder från samma område på våren då marken är täckt av blommor. En fantastiskt vacker plats värdig en tecknare vars verk betytt väldigt mycket för mig och miljontals andra världen över.

I denne sammenheng burde du vel kanskje nevnt at Murrys mest kjente manusforfatter, Carl Fallberg, var svensk ;-)

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

26.11.2005, 14:56

Sigvald skreiv:

I denne sammenheng burde du vel kanskje nevnt at Murrys mest kjente manusforfatter, Carl Fallberg, var svensk ;-)

Eller åtminstone svensk-ättling. Carl Fallberg var ju en dedikerad tåg och järnvägs-fantast och hans morfar (eller farfar - jag vet inte vilket) arbetade vid svenska järnvägen. Däremot har jag för mig att Carl Fallberg var född i USA, men lita inte 100% på mig innan jag kollat upp det igen.

Comedy is tragedy plus time! (Woody Allen, Crimes and Misdemeanors)

germund
34 år, Sverige

26.11.2005, 15:20

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.