Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

The rise and fall ...

Andeby Online > Diskusjonsforum > The rise and fall ...

Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg vil komme med en anbefaling til alle Disney-fans: Les "DisneyWar" som handler om "the rise and fall of " Disneyselskapets mektige CEO og Chairman: Michael Eisner.

Jeg tror jeg leste en tråd om denne boken her på forumet tidligere i år, men kan ikke lenger finne denne.
Vil ikke prøve meg på en anmeldelse av boken. Jeg kan vise til Dagbladets nettutgave og flere gode anmeldelser på Amazon.

Boken kan kjøpes brukt/ny på Amazon for under 3 $ (Den kostet 19 $ ny tidligere i år) + porto, ca 9 $.

Se : http://www.amazon.com/gp/product/offer-listing/0684809931/qid=1132772557/sr=8-1/ref=pd_bbs_1a//002-0869265-1600825?condition=all

Det er utrolig hvilken makt denne mannen hadde - og hvordan han misbrukte den.
Han ble bl.a. en av de rikeste i USA (blant de 400 rikeste), med en formue i 2002 på 630 millioner $

Et lite sitat fra omslaget til boken:

"Stewart describes how Eisner lost his chairmanskip and why he felt obliged to resign as CEO, effective 2006. (Det ble i 2005, boken var sikkert en bidragsyter til dette). No other book so thoroughly penetrates the secretive world of the corporate boardroom. DisneyWar is an ethralling tale of one of America's most powerfull media and entertainment companies, the people who controll it, and those trying to overthrow them.
DisneyWar is an epic achievment. It tells a story that - in its sudden twists, vivid, lager-than-life characters, and thrilling climax - might itself have been the subject of a Disney animated classic - except that it's all true." Forfatteren er tidligere
Pulitzer Prize vinner.

Gjett hvem som er skurken i dette "eventyret". Hvis det er en helt, så må dette først og fremst være Roy Disney jr.- som kjempet og vant - gjennom "savedisney.com" som ble lagt ned tidligere i høst - etter at han hadde fått jobben tilbake som director (emeritus) og som konsulent.
Meget spennende lesning - selv om vi vet hvordan det gikk.

Innlegget blei sist redigert 25.11.2005, 05:48 av Olaf Moriarty Solstrand

Gunnar And
57 år, Larvik

23.11.2005, 20:45

Fant forrige tråd om deler av den kan vera av interesse.
http://www.andebyonline.com/index.php?area=forum&traad=1255

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

23.11.2005, 20:57

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.