Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Martin Luther 522 år

Andeby Online > Diskusjonsforum > Martin Luther 522 år

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Martin Luther (opprinnelig Martin Luder) (født 10. november 1483 i Eisleben i Tyskland, død 18. februar 1546 i Eisleben) er 522 år i dag. Luther var en tysk reformator og teolog. Han startet reformasjonen og la dermed grunnlaget for de evangelisk-lutherske kirker.

Arne Bye (opprinnelig Arne Leistad) (født 10. november 1983 i Trondheim i Norge, død 22. august 2057 i følge www.deathclock.com) er 22 år i dag. Bye er en norsk tegneserieskaper mest kjent for sin stripeserie om Holger og Hagbart, og tegneserien han lagde på oppdrag fra manageren til eks-Deep Purple-gitarist Ritchie Blackmore.

Noen som vet om Martin Luther eller Arne Bye har blitt brukt i en Donald-historie, eller kanskje Olaf kan skrive en slik historie?

http://mira.arnebye.no/ - enda en sånn nymotens stripeserie. NYE STRIPER HVER TIRSDAG, TORSDAG OG LØRDAG!

*dask dask dask dask*

Innlegget blei sist redigert 25.11.2005, 06:58 av Olaf Moriarty Solstrand

Arne Bye
25 år, Steinkjer

10.11.2005, 11:42

Martin Luther er neppe 522 år. Han har vært død i 459 år.......
(sorry, jeg klarte bare ikke å la være)

BOM -Du er hypnotisert!

Spøkelseskladden
40 år, Sarpsborg

10.11.2005, 12:07

Skreiv ikkje Don Rosa ei historie om Arne Bye for nokre år sidan? Eller, Arne Leistad, ettersom handlinga i historia var lagt til femtitalet, men ... Var det ikkje Skrue og nevøane som la ut på ei skattejakt for å finne dei første originalinnspelingane med Deep Purple, og kom fram til at Arne Leistad hadde resonnert seg fram til kvar desse var gøymt og la inn skjulte referanser til dette i teikneseriane sine, som dei måtte tolke seg gjennom ned i minste detalj for å finne fram til skatten?

Eller blander eg med biblioteket i Aleksandria no? :-)

Grattis, din gjøk, og lykke til på Idol. :-)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

10.11.2005, 12:26

Arne Bye skreiv:

Noen som vet om Martin Luther eller Arne Bye har blitt brukt i en Donald-historie, eller kanskje Olaf kan skrive en slik historie?

Arne Bye har vel ikke blitt brukt i noen Donald historie. Men jeg mener å huske at Arne Bye har brukt noen disneyskapninger i sine striper som dessvere er lagt ned.

Men hvis Olaf skriver så kan jeg ""tegne"" med og uten sjablong og/eller tusj.

Gratulerer med dagen forresten :-)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

10.11.2005, 12:31

MikroMidas skreiv:

Men hvis Olaf skriver så kan jeg ""tegne"" med og uten sjablong og/eller tusj.

Sat forresten og lurte på ... er Østerlie Kunst og Farge i Trondheim utsolgt for desse populære Arne Bye-sjablongane sine, eller har dei eit par igjen? Hadde vore fint å ha ein.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

10.11.2005, 13:09

hmm.. får vel gratulere Wilfu og Donaldfan jeg da, siden ikke alle er like flinke til å promotere seg selv;)

Filch, do something constructive! Find Peeves!

Andungen
19 år

10.11.2005, 17:26

Arne Bye skreiv:

Martin Luther (opprinnelig Martin Luder) (født 10. november 1483 i Eisleben i Tyskland, død 18. februar 1546 i Eisleben) er 522 år i dag. Luther var en tysk reformator og teolog. Han startet reformasjonen og la dermed grunnlaget for de evangelisk-lutherske kirker.

Arne Bye (opprinnelig Arne Leistad) (født 10. november 1983 i Trondheim i Norge, død 22. august 2057 i følge www.deathclock.com) er 22 år i dag. Bye er en norsk tegneserieskaper mest kjent for sin stripeserie om Holger og Hagbart, og tegneserien han lagde på oppdrag fra manageren til eks-Deep Purple-gitarist Ritchie Blackmore.

Det finnes mange historier med Langbein som kjente personer f.eks. Langbein Columbus. Således burde det vel også vært laget Langbein Luther.

Forøvrig tror jeg at Olaf, dersom han i det hele tatt skulle lage en historie som innvolverer Martin Luther, vil vente til 2017 og 500-årsjubileet for reformasjonen.

Forøvrig virker denne Death Clock siden å være useriøs ettersom mål ikke skal oppgis i cm og kg.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 10.11.2005, 22:31 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

10.11.2005, 18:29

Sigvald skreiv:

Det finnes mange historier med Langbein som kjente personer f.eks. Langbein Columbus. Således burde det vel også vært laget Langbein Luther.

Kjenner til serien, men siden Luther er temmelig sterkt forbundet til religion er det vel heller tvilsomt? Disney har vel en policy på å bruke religion minst mulig i seriene?

Forøvrig tror jeg at Olaf, dersom han i det hele tatt skulle lage en historie som innvolverer Martin Luther, vil vente til 2017 og 500-årsjubileet for reformasjonen.

Forøvrig virker denne deathclock siden å være useriøs ettersom mål ikke skal oppgis i cm og kg.

Eneste grunnen til at jeg ikke tror på den og;-)

Filch, do something constructive! Find Peeves!

Innlegget blei sist redigert 10.11.2005, 18:57 av Andungen

Andungen
19 år

10.11.2005, 18:56

Hm. Er dette inlegget en parodi på Sigvald?

Sleipe-Simon Den eldste banditten i Klondyke

Sleipe-Simon

10.11.2005, 20:24

Sleipe-Simon skreiv:

Hm. Er dette inlegget en parodi på Sigvald?

Jepp. (Skreiv egentleg noko sarkastisk her, men fann ut at det var vel unødvendig ;-) )

Gratulerar, alle saman.

"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria

Loke Aesir
23 år, Vik

10.11.2005, 21:36

Kvifor er ikkje ArneBye online når Andeby Online?

*Grøss*

«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.

Sølve
19 år, Ullensvang

10.11.2005, 23:07

Andungen; takker noe voldsomt!

Nei, vi naturlig beskjedne av oss blir trukket langt ned i søla og lenger enn det egentlig. Jeg foreslår at Olaf på vegne av AOL saksøker Arne Bye for trakkasering av meddebatanter i beste sendetid.

18 år til og med!!!

I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis

Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.

- Sigvald!

http://wilfu.blogspot.com

Wilfu
21 år, Bamble

10.11.2005, 23:18

Wilfu skreiv:

Jeg foreslår at Olaf på vegne av AOL saksøker Arne Bye for trakkasering av meddebatanter i beste sendetid.

Vrøvl, beste sendetid i Andeby Online-samanheng er nok timene like etter midnatt. Men gratulerer. :-)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

10.11.2005, 23:28

Sigvald skreiv:

Forøvrig virker denne Death Clock siden å være useriøs ettersom mål ikke skal oppgis i cm og kg.

Nei, sier du det. Gratulerer.

Penthworthy
Meløy

11.11.2005, 11:12

Sigvald skreiv:

Eller i ditt tilfelle; millimeter? :-)

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.

Guffen Delbekk
23 år, Halden

11.11.2005, 14:57

Guffen Delbekk skreiv:

Sigvald skreiv:

Eller i ditt tilfelle; millimeter? :)

Death Clock har nok ikke behov for en så nøyaktig målestokk.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

11.11.2005, 19:52

Sigvald skreiv:

Guffen Delbekk skreiv:

Sigvald skreiv:

Eller i ditt tilfelle; millimeter? :)

Death Clock har nok ikke behov for en så nøyaktig målestokk.

...Kva er logikken her? Den er useriøs fordi den ikkje nyttar metriske mål, men den treng likevel ikkje vere millimeter-nøyaktig for å vere seriøs?

Av og til skremmer du meg.

"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria

Loke Aesir
23 år, Vik

11.11.2005, 20:27

Loke Aesir skreiv:

Av og til skremmer du meg.

Bare av og til? :-)

Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795

Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/

krice
24 år, Tromsø

11.11.2005, 22:35

Sigvald skreiv:

Og alle kinesere er også useriøse, da de ikke bruker greske bokstaver. Pakk deg inn i iddiser.

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
46 år, Nittedal

11.11.2005, 22:59

Drikaton skreiv:

Og alle kinesere er også useriøse, da de ikke bruker greske bokstaver. Pakk deg inn i iddiser.

Hvis du regner med at Sigvald tar alle skrifttegn utenom de greske usreiøst, vil han jo heller ikke ta ditt innlegg seriøst siden du jo har brukt latinske bokstaver. :-)

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

11.11.2005, 23:38

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.