Andeby Online > Diskusjonsforum > Detaljer
Gå tilbake til forumoversikta ...

Hvilken Donald tegner synes dere er best på detaljer. :)
vore på leirskole i vantlia og det var veldig morsomt men........borte bra men hjemme best...
gutten fra nord
17 år, Sortland
18.03.2004, 14:04

Don Rosa, uten tvil.
Han legger så mye fine detaljer inn i tegningene sine at man får nesten vondt i øyenene å se på. :-)
Verdens rikeste and
McDuck
20 år, Oslo
18.03.2004, 14:24

Marco Rota har også detaljer, f eks småfugler med matroslue eller flosshatt, og tegninger som er signert "Marks".
Detaljfavoritten min er vel Don Rosa, som har mange morsomme detaljer i tegningene.
"Oooorrrgle! Dooorrrgggle! Dooorrrffen!"
fiskebolla
Harstad
18.03.2004, 18:39

Dere syns å ha glemt Vicar, omend jeg selv vil si Rosa er allerbedst til det. Vicar gemmer rundt omkring i sine serier masser af bifigurer som han ofte har taget fra Barks. Han ser meget op til den gode tegner, og det er vel heller ikke for ingenting at Barks i 1994 sagde til ham: Nå, du er den som tegner Donald bedre end jeg?
I ret lang tid har jeg set på hans navn som en stillingsbetegnelse: han er vikar - for den store, nu afdøde, mester.
Han er en meget brugt tegner - nu også på amerikansk
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
18.03.2004, 20:09

Dessverre er dette etter min mening Don Rosa. Og med dessverre mener jeg at Rosa ødelegger en del av det visuelle uttrykket u sine tegninger med å legge altfor mange streker og detaljer inn i sine tegninger.
Han er etter min mening også overvrig i å dokumentere sine Barks referanser, noe som kan være artig nok for Barksister, men som kan være irriterende hvis man ønsker å lese Rosa som en selvstendig tegner/forfatter.
Erland
Erland A. Heir
26.03.2004, 08:40

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.