Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Skandinavisk Donaldist Forum

Andeby Online > Diskusjonsforum > Skandinavisk Donaldist Forum

Gå tilbake til forumoversikta ...

Inspirert av en annen tråd tillater jeg meg her å sette noen ideer på eh.. skjermen:

Jeg registerer at flere ønsker seg et tettere sammarbeid mellom de ulike skandinaviske donaldister. Etter år ha jobbet i over 5 år med nettsider med skandinaviske Don Rosa utgivelser som tema har jeg utallige ganger opplevd hvor viktig det er at vi donaldister har kontakt over de skandinaviske landegrensene.

En måte å styrke båndene på vil være, som min gode venn AC har foreslått, å opprette en paraplyorganisasjon som kan kanalisere kontakt mellom nasjonale donaldist-foreninger.

En slik organisasjon kan f.eks hete:
"Skandinavisk Donaldist Forum" (SDF).

Merk her at Donaldist brukes både på norsk, dansk og engelsk - jeg mener derfor bestemt at svenskene må finne seg i at det ordet brukes på det nivået.

Merk også at jeg nå foreslår at ordet "forum" benyttes i stedet for "union" som mange nordmenn synes å ha et anstrengt forhold til p.g.a. den norske EU-debatten.

Hvilke oppgaver en slik paraplyorgansisasjon evt. skal ha utover å formidle kontakt og informasjon over landegrensene, har jeg ingen spesiell formening om, men en oppgave kunne være å passe på at de ulike nasjonale foreningene ikke legger unødige hindre i veien for skandinavisk samarbeid - f.eks ved ubegrunnet å nekte utveksling av stoff mellom de nasjonale medlemsbladene. En annen oppgave kan være å organisere skandinaviske donaldist-møter.

Jeg tror også at folk flest vil synes at det rekker å være medlem et sted. Jeg foreslår derfor at det er nasjonale foreninger og klubber som bør vær medlemmer av et slikt forum, ikke enkeltpersoner.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

24.03.2004, 16:47

En slik organisasjon kan f.eks hete:
Forum? se længere nede.

"Merk her at Donaldist brukes både på norsk, dansk og engelsk - jeg mener derfor bestemt at svenskene må finne seg i at det ordet brukes på det nivået."

Ikke nødvendigvis - jeg synes vi må blive enige før vi beslutter det...

"Merk også at jeg nå foreslår at ordet "forum" benyttes i stedet for "union" som mange nordmenn synes å ha et anstrengt forhold til p.g.a. den norske EU-debatten."
Forklar så lige hvorfor vi tager særhensyn til nordmend og ikke til svenskerne?
Donaldisme er på ingen måde politisk, så hvis vi kan undgå det skisma er det fint.

Ikke desto mindre synes jeg godt om både SDF og SDU...
Spørgsmålet er bare om vi kan finde en fællesnordisk betegnelse for det vi er...
Jeg er da egt. ankist - jeg har været kollusor (medl. af NAFS(K) siden 1998)

"Jeg tror også at folk flest vil synes at det rekker å være medlem et sted. Jeg foreslår derfor at det er nasjonale foreninger og klubber som bør vær medlemmer av et slikt forum, ikke enkeltpersoner."
Lyder faktisk som en god idé

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

24.03.2004, 20:23

AC skreiv:
"En slik organisasjon kan f.eks hete:
Forum? se længere nede.

"Merk her at Donaldist brukes både på norsk, dansk og engelsk - jeg mener derfor bestemt at svenskene må finne seg i at det ordet brukes på det nivået."

Ikke nødvendigvis - jeg synes vi må blive enige før vi beslutter det...

"Merk også at jeg nå foreslår at ordet "forum" benyttes i stedet for "union" som mange nordmenn synes å ha et anstrengt forhold til p.g.a. den norske EU-debatten."
Forklar så lige hvorfor vi tager særhensyn til nordmend og ikke til svenskerne?
Donaldisme er på ingen måde politisk, så hvis vi kan undgå det skisma er det fint.

Ikke desto mindre synes jeg godt om både SDF og SDU...
Spørgsmålet er bare om vi kan finde en fællesnordisk betegnelse for det vi er...
Jeg er da egt. ankist - jeg har været kollusor (medl. af NAFS(K) siden 1998)

"Jeg tror også at folk flest vil synes at det rekker å være medlem et sted. Jeg foreslår derfor at det er nasjonale foreninger og klubber som bør vær medlemmer av et slikt forum, ikke enkeltpersoner."
Lyder faktisk som en god idé"

Jeg syns det er fint at dere lager slike innlegg, de er SÅ innholdsrike !!!!!!!!

Enig eller??

klæmx

Lille meg =)

donald_duck
19 år, Steinkjer

06.04.2004, 22:39

donald_duck skreiv:
(.........................)
Jeg syns det er fint at dere lager slike innlegg, de er SÅ innholdsrike !!!!!!!!

Enig eller??

klæmx"

Synes dette var litt usakelig av deg, det er faktisk en seriøs sak som diskuteres.

Filch, do something constructive! Find Peeves!

Andungen
19 år

07.04.2004, 15:14

Skal vi kunne få til eit tettare samarbeid mellom norske, svenske og danske donaldistar, er det først viktig at vi får pusta liv i den NORSKE donaldistrørsla. Om ho ikkje fungerar, kan ho ikkje samarbeide med andre så godt heller.

Men om vi får til ein slik paraplyorganisasjon for donaldistar og ankistar, må eg jo seie at mi meining er at denne bør ha ein positiv funksjon i staden for å vere eit fælt kontrollorgan. Om eit av hovudmåla med ein slik organisasjon er at han skal tvinge forfattarar til å gi bort sine artiklar til kven det måtte vere, vil det berre føre til misnøye. Personleg meinar eg at ein slik organisasjon heller bør brukast til t.d. å stelle i stand skandinaviske donaldisttreff (som sjølvsagt måtte supplere og ikkje erstatte dei nasjonale donaldisttreffa som faktisk er ganske viktige), og kanskje som eg har vore inne på produsere eit skandinavisk donaldistmagasin.

Ein organisasjon som skulle jobbe med å "passe på dei nasjonale foreiningane" trur eg ikkje vi hadde klart å få til, fordi det er ei dårleg løysing for alle dei nasjonale foreiningane.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

07.04.2004, 16:21

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.