Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Hall of Fame + liv og levnet

Andeby Online > Diskusjonsforum > Hall of Fame + liv og levnet

Gå tilbake til forumoversikta ...

a)
var innom alle bokbutikker i byen i går, på utkikk etter don Rosas Hall of Fame -bøker.

i noen butikker sa dem at disse bøkene kun var tilgjengelig for medlemmer, og at man ikke kunne få kjøpt dem gjennom bokhandleren - enda.

I en annen butikk fikk jeg likevel bestilt de to første bøkene (til en dyr pris, 349,- stk!!)
De skal komme om en uke.

Så, what's the deal? har butikken jeg bestilte i brutt noen lover, eller er det en generell uvitenhet rundt i butikkene om dette emnet??

b)
vil Skrue McDucks Liv og levnet være tilgjengelig i bokhandleren om den kommer ut igjen,
eller var den det før den gikk ut av produksjon?? Noen som vet om nettsteder der jeg kan bestille den...Tronsmo hadde den ikke ihvertfall.

Innlegget blei sist redigert 09.10.2005, 14:42 av dahle

dahle

09.10.2005, 14:40

Nettbutikken til Tronsmo har den på engelsk ennå !!

www.tronsmo.no/

Vokste opp med Donald i femtiårene !

Innlegget blei sist redigert 09.10.2005, 14:53 av Helen

Helen
Oslo

09.10.2005, 14:51

Hei! Som eg skriver til deg på e-post (beklager seint svar):

a) Når det gjelder Don Rosa-bøkene, er dei ein del av bokserien "Hall of Fame", og ei stund har det vore slik her i landet at ein berre får kjøpt dei gjennom abonnement. Ein del bokhandlarar, som Tronsmo, har tatt konsekvensen av dette og bestilt ein heil del abonnement på verket slik at dei får bøker nok til å selja vidare til kundene sine. No florerer det ein del rykter om at dette med at bøkene berre seljast gjennom abonnement, ikkje lenger er tilfelle, og bøkene har blitt tilgjengelege i ein del nettbutikkar, og sannsynlegvis ein del ordentlege butikkar òg. Eg vil difor anta at regelen om at bøkene kun er tilgjengelege gjennom abonnement no er oppheva. Don Rosa-bok nummer tre har ikkje kome ut enno, diverre, så den må du berre vente vidare på.

b) Kan anbefale å handle på Amazon:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0911903968/qid=1128866604/sr=8-1/ref=pd_bbs_1/104-5775086-1222345?v=glance&s=books&n=507846

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

09.10.2005, 16:18

jeg er egentlig litt skeptisk til å kjøpe tegneserier på engelsk. for all del, det er jo på originalspråket. men engelsk er ikke min sterkeste side, og har selv kjøpt engelske originalutgaver av bøker, for så å ramle relativt raskt ut av dem.

er det mange her som foretrekker engelske versjonene langt fremfor de norske?
kjøper dere dem på engelsk bare fordi dere vil ha dem på engelsk, eller er det pga Egmonts politikk angående abbonement etc?

dahle

09.10.2005, 16:56

Jeg har en del Amerikanske, og syns disse er rimelig mye gøyere enn de Norske(i hvertfall noen) fordi man får frem spøker og poenger bedre på orginalspråket, syns jeg. Og selfølgelig fordi det er på Orginalspråket, og det er jo artig å lese:-)

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

09.10.2005, 21:05

hjelp! den kan jo bestilles på amerikansk! skal jeg virkelig gjøre det?
er redd for å kjøpe katten i sekken...har dummet meg ut på engelske i stedet for norske bøker før.
kjøpe på amerikansk...eller vente på den norske...den amerikanske er ikke innbundet...
paperback-versjonen får lett en bøy i yttersidene..
hmm, valgets kval. blir jo litt merkelig å ha Hall of Fame på norsk (har kjøpt dem)
og Liv og Levnet på engelsk...

Innlegget blei sist redigert 10.10.2005, 19:02 av dahle

dahle

10.10.2005, 18:53

Har både den Norske og Amerikanske versjonen av Skrue Mcducks liv og levnet(Lo$) og er veldig fornøyd med begge:-) Vet ikke hvilken jeg syns er best, men jeg tror det vil være den Norske som er penest ettersom den er inbundet i motsetning til den amerikanske paperback versjonen, men så var den Norske rimelig dyrere også.

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Innlegget blei sist redigert 11.10.2005, 16:11 av Ted

Ted
16 år, Bergen

11.10.2005, 16:10

Siden jeg ikke er interessert i å ha hele HOF-serien, men kun konsentrere meg om Don Rosa, bestilte jeg de to første DR-bindene fra Tronsmo. Ser at de også er tilgjengelig fra Den Norske Bokklubben, men de har ikke alle utgitte bind i serien.

mossas
38 år, Harstad

13.10.2005, 18:32

til 350,- stk... må være noe av de dyrere tegneseriene jeg har kjøpt.

Egmont vet å sette priser.

dahle

13.10.2005, 21:37

349 kroner er slett ikke verst, bokpriser i Norge generelt er avskyelig høge.
Dessuten er det krembøker du får.

Jeg fikk selv tak i den amerikanske Skrues-liv-boka til 169 kroner på Outland i Oslo. Heia paperback!

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
20 år, Kongsvinger

14.10.2005, 10:48

MatsGull skreiv:

Jeg fikk selv tak i den amerikanske Skrues-liv-boka til 169 kroner på Outland i Oslo. Heia paperback!

Jeg fikk han til 145 kr. Heia paperback her og!

Lo$ Companion
www.raptus.no

don rosist
16 år, Bergen

14.10.2005, 14:40

Er man medlem i Den Norske Bokklubben kan man kjøpe HOF til kr. 349,- pr. stk. uten å betale noe i frakt, og det synes ikke jeg er så veldig dyrt med tanke på kvaliteten på bøkene. Bestiller man fra Tronsmo, må man i tillegg betale frakt.

mossas
38 år, Harstad

14.10.2005, 16:29

MatsGull skreiv:
{Jeg fikk selv tak i den amerikanske Skrues-liv-boka til 169 kroner på Outland i Oslo. Heia paperback! }}

Bestilte min på Amazon.com. Pris: **126!** Og det er inkludert frakt!!! :-)

Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!

Kristian Rødvand
23 år, Rana

14.10.2005, 16:37

Vil dere lure Egmont, så bestill HOF, og straks du har fått Don Rosa 1 for 99 kr., så avslutter du abonomentet. Etter dette så kjøper du nr. 2 for 349 NOK. mangen kroner spart, i tilegg så får du en film, en kalender, en plakat, og en klokke med på kjøpet:-)

Ted
16 år, Bergen

15.10.2005, 19:33

Blah, Amazon Schmamazon.

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
20 år, Kongsvinger

16.10.2005, 20:13

Vil dere være enda lurere så bestiller dere HOF og når du har fått den første Don Rosa-boka til 99,- så skriver dere til Egmont og ber om å bare få Don Rosa bøkene(medregnet den som kommer snart) til kun 229,- per stykk. Andre plasser koster bøkene 349,- per stykk.

"Frøken Vable, du må **fordoble** mitt årlige bidrag til hakkespettene."
"Ja vel! Det blir **samme** **beløp** som før!

Solens Sønn
15 år, Ålesund

17.10.2005, 15:46

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.