Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

"Klassikere" i Donald Pocket?

Andeby Online > Diskusjonsforum > "Klassikere" i Donald Pocket?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Et spørsmål til dem som (i motsetning til meg) ikke falt av lasset etter at Donald-pocketene nådde et tresifret serienummer: Etter hva jeg forstår er dagens pocketer stort sett dominert av Italo-Disneys fremste stjerner fra det siste tiåret, slik som Faccini og Molinari - og selvfølgelig Cavazzano og De Vita, som fortsatt holder koken.

Men forekommer det likevel at klassiske italienske serieskapere fra tidligere tider også iblant bringes tilbake til heder og verdighet? Spørsmålet er blitt aktualisert ved at old-timeren Giuseppe Perego har et bidrag i den seneste pocketen. Riktignok er han vel neppe blant de tegnerne fra tidligere tider man inderlig ønsker et gjensyn med. Men spørsmålet står ved lag: Hender det at (fortrinnsvis tidigere upubliserte) serier av klassiske pocket-tegnere fortsatt dukker opp i nye pocket-utgivelser? Særlig ville jeg gjerne se gamle striper av maestri som Romano Scarpa og Giovan Battista Carpi få et fortsatt liv i Donald Pocket.

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com

Innlegget blei sist redigert 28.09.2005, 09:34 av Olaf Moriarty Solstrand

Karamell
40 år, Oslo

11.09.2005, 03:57

Kanskje dessverre ikke ofte nok, men om vi ser på de 50 siste utgivelsene, inneholder DP258 "Onkel Skrue får egen pyramide" fra 1977 av Romano Scarpa, DP262 "Mikke Mus og skipet fra Mikrokosmos" fra 1957 av Romano Scarpa, DP268 "Onkel Skrue og Flaskevåren" fra 1974 av Mandelli og Scarpa, DP269 "Ole, Dole og Doffen rydder opp" fra 1963 av Dalmasso og Scarpa, DP296 "Fantonald og den ærekrenkende mistanken" fra 1974 av Martina og De Vita og DP300 "Onkel Skrue og tvimilliarden" fra 1967 av Pavese og Perego.

Innlegget blei sist redigert 11.09.2005, 11:26 av Tommy

Tommy
24 år, Odda

11.09.2005, 11:24

Karamell skreiv:

...Særlig ville jeg gjerne se gamle striper av maestri som Romano Scarpa og Giovan Battista Carpi få et fortsatt liv i Donald Pocket.

Eller også skulle vi have en ny pocket-serie kun med ikke-udgivne "klassikere", for eksempel af Scarpa, Carpi, Bottaro med flere. Tænk om vi kunne få sådan en!

Men det er nok ikke sandsynligt.

He had complaints about life, but never any solutions.

oledamgaard
29 år, Danmark

11.09.2005, 18:26

Jeg vil ha historien om Robin Duck's arving.

Pocket
25 år

11.09.2005, 21:58

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.