Andeby Online > Diskusjonsforum > Talespin
Gå tilbake til forumoversikta ...

Makaveli
19.03.2004, 13:31

19.03.2004, 17:00

Det var ikkje meg kjent at han regisserte dei, men at han har jobba med Tale Spin (kan nokon bidra med norsk tittel?) er eg 100% sikker på. Hugsar at eg med høg interesse fortalte venene mine "det stod på rulleteksten på Disneytimen at Don Rosa hadde laga det!"... og så var det ingen som trudde på meg.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
19.03.2004, 21:36

TaleSpin het "Luftens Helter" på norsk. Tror jeg.
Faktisk en morsom liten serie.
blue blue glass moon
under the crimson air
Adamant
22 år, USA
20.03.2004, 18:35

Likte òg Talespin. Kan være basert i min tidlege tilbeding av "The Junglebook", men likevel. :)
"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria
Loke Aesir
23 år, Vik
21.03.2004, 00:39

Mener Rosa arbejdede med piloten på den serie (altså de første afsnit - de som skal fange interessen). Husker ikke præcis hvilke ting han fandt på.
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
21.03.2004, 16:05

Mulig jeg er dum.
Men hva i huleste er Talespin?
I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis
Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.
- Sigvald!
http://wilfu.blogspot.com
Wilfu
21 år, Bamble
21.03.2004, 21:59

Wilfu skreiv:
"Mulig jeg er dum.
Men hva i huleste er Talespin?"
TaleSpin er en merkelig spinoff av Jungelboken, med Baloo som pilot, Shere Kahn som businessmann, King Louie som bartender, osv.
Ganske underholdene.
Besøk www.Talespin.net for info.
blue blue glass moon
under the crimson air
Adamant
22 år, USA
22.03.2004, 14:15

Don Rosa lagde jo en del episoder av DuckTales, men har ikke hørt at han gjorde dette med TaleSpin.
(forestten, TaleSpin-spillet på gamle nintendo NES rocker balle, for den som er interesert i slik.........)
For Those About to Rock - We Salute You!
Snøggleik Fise
24 år
26.03.2004, 19:05

Snøggleik Fise skreiv:
"(forestten, TaleSpin-spillet på gamle nintendo NES rocker balle, for den som er interesert i slik.........)"
Har gameboy-spillet. Det er veldig likt, bortsett fra at noen av banene er satt sammen til ny baner. Nivå 2 i GB-spillet starter på baseball-stadion, men der du i NES-versjonen skulle fly under jorda, vil du på GB-spillet fly oppover gjennom byggeplassen fra NES-versjonens nivå 3, før du møter bossen fra den banen. Og så drar d rett til NES-versjonen's nivå 4.
Men joda, det er et bra spill. Disney-spillene på den tiden var bra. Andre gode spill er f. eks. DuckTales, Chip'n Dale, Aladdin og Goof Troop.
blue blue glass moon
under the crimson air
Adamant
22 år, USA
26.03.2004, 21:27

Snøggleik Fise skreiv:
"Don Rosa lagde jo en del episoder av DuckTales, men har ikke hørt at han gjorde dette med TaleSpin.
Der mener jeg du tager helt fejl - han lavede manuskript til en enkelt tegneserie som er trykt i USA - og som kan findes på Sigvalds sider, men andet mener jeg ikke han har haft med det at gøre - derimod mener jeg som sagt han har lavet manu til enkelte episoder af tegnefilm-serien talespin
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
27.03.2004, 10:30

DR arbejdede på mindst to episoder af TaleSpin:
http://coa.inducks.org/coa/c1/story.php/7/QMT+TSP++6
http://coa.inducks.org/coa/c1/story.php/7/QMT+TSP++9
Thomas Pryds Lauritsen
pryds
29 år, Danmark
28.03.2004, 12:43

Hva heter disse to episodene på norsk?
Jeg har sett at mitt lokale bibliotek har et par Luftens helter-kassetter, men har ikke brydd meg stort, før jeg leste dette.
"Oooorrrgle! Dooorrrgggle! Dooorrrffen!"
fiskebolla
Harstad
26.05.2004, 20:05

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.