Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

AC

Andeby Online > Diskusjonsforum > AC

Gå tilbake til forumoversikta ...

Hej.
På www.ddfr.dk har i skrevet at det ikke er helt klart hvor mange af bøgerne af Hall of Fame der bliver udgivet i Danmark, men jeg har en mail fra Helle Fruergård der bekræfter at der kun bliver udgivet nogen af bøgerne. Her er mailen:

Det er rigtigt, at der er planer i Norge om at udgive en serie med
forskellige Disney tegnere. Serien hedder Hall of Fame. I Danmark udgives
den ikke som en hel serie. Vi trykker kun enkelte af bøgerne. Viser det sig
dog, at der er stor efterspørgsel efter en tilsvarende serie i Danmark, er
det ikke udelukket, at vi kigger på det som en mulighed.

The wise Little Hen:)

Mathias bøgh
18 år, Danmark

24.03.2004, 15:17

Samlersen skreiv:

Det er rigtigt, at der er planer i Norge om at udgive en serie med forskellige Disney tegnere. Serien hedder "Hall of Fame". I Danmark udgives den ikke som en hel serie. Vi trykker kun enkelte af bøgerne.
--------------------

Da får vi håpe at alle Don Rosa bøkene er innkludert. Alt annet vil IMO være skikkelig respektløst overfor seriøse danske Donaldister som AC Sivebæk og Thomas Lauritsen.

Viser det sig dog, at der er stor efterspørgsel efter en tilsvarende serie i Danmark, er det ikke udelukket, at vi kigger på det som en mulighed."
--------------------

Hvilken rasjonell grunn skulle det være til å tro at etterspørselen skulle være lavere i DK enn i f.eks Norge og Sverige?

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

24.03.2004, 15:59

Sigvald skreiv:
"Da får vi håpe at alle Don Rosa bøkene er innkludert. Alt annet vil IMO være skikkelig respektløst overfor seriøse danske Donaldister som AC Sivebæk og Thomas Lauritsen."

Vil det ikkje vere like stor skandale same kva bøker som blir utgitt? Eg skal ikkje seie meg ueinig i at det er respektlaust å hoppe over Don Rosa-bøker, men det er då like respektlaust å hoppe over Scarpa-bøker og Barks-bøker og Vicar-bøker og Murry-bøker og Gottfredson-bøker og...

"Hvilken rasjonell grunn skulle det være til å tro at etterspørselen skulle være lavere i DK enn i f.eks Norge og Sverige?"

Vi veit jo at Donald ikkje er like stor i Danmark som han er i Noreg... Det er berre å telja kor mange blad som er solgt det. Ergo verkar det heilt naturleg at etterspørselen skal vere lågare i Danmark enn i Noreg.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

24.03.2004, 17:07

Men er det bare i Norge de er så smålige at bøkene KUN gis til abonenter? Så vidt jeg har forstått det, vil de utgis i bokhandler i Sverige.

Sleipe-Simon Den eldste banditten i Klondyke

Sleipe-Simon

24.03.2004, 18:36

Olaf Solstrand skreiv:
Vil det ikkje vere like stor skandale same kva bøker som blir utgitt? Eg skal ikkje seie meg ueinig i at det er respektlaust å hoppe over Don Rosa-bøker, men det er då like respektlaust å hoppe over Scarpa-bøker og Barks-bøker og Vicar-bøker og Murry-bøker og Gottfredson-bøker og...

Ikke helt enig. Det er faktisk noe som heter tilbud og etterspørsel, og jeg er temmelig sikker på at det ikke er like stor etterspørsel etter Vicar-bøker som Don Rosa-bøker. Slik er markedskreftene. Det som selger blir gitt ut.

Sleipe-Simon Den eldste banditten i Klondyke

Sleipe-Simon

24.03.2004, 18:38

Klart, men det er ein heilt annan diskusjon. Her var det snakk om å respektere donaldistar.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

24.03.2004, 18:47

Må sige at du lige så godt kunne have skrevet Hall of Fame på dansk i stedet for at bruge mit navn som emne :-))

Derefter - tak for oplysningen. Helle ved sikkert hvad hun taler om. Rosa-bog nr. 1 kommer i hvert fald, det har jeg begrundet mistanke om.
Om de skulle undlade at trykke forskellige bøger ville jeg være ked af... så må jeg jo have fat i et abonnement på de norske.

Remember: It all started with a mouse

AC
28 år, Danmark

24.03.2004, 20:27

Sigvald:

"Da får vi håpe at alle Don Rosa bøkene er innkludert. Alt annet vil IMO være skikkelig respektløst overfor seriøse danske Donaldister som AC Sivebæk og Thomas Lauritsen."
Tak for respekten Sigvald!
Men jeg ser nu også gerne Scarpa og Gottfredson udgivet. Faktisk også Vicar og Murry, og hvem der nu ellers kommer.

Men klart at Rosa vil sælge bedst herhjemme også... - han er et navn på linje med Barks, salgsmæssigt

"Hvilken rasjonell grunn skulle det være til å tro at etterspørselen skulle være lavere i DK enn i f.eks Norge og Sverige?"
Olaf gir svaret - jeres oplagstal på Donald er oppe over 200.000 er det ikke?
Vores er nede ved de 60.000.

Hvad med jeres årgangsbøger? 1955-bøgerne blev vist trykt i 10.000 eksemplarer hver - det var i hvert fald det tal jeg fik at vide da jeg fik mit honorar for forordene deri.

Remember: It all started with a mouse

AC
28 år, Danmark

24.03.2004, 20:29

Våre opplagstal er vel for tida rundt 140.000...

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

25.03.2004, 13:48

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.