Andeby Online > Diskusjonsforum > Carl Barks Samlede Værker
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45

Kan vi prøve å skifte retning på diskusjonen? Skjøner ikkje heilt kvifor vi har ein lang diskusjon om korvidt det er greitt å svindle store konsern eller ikkje, og uansett ser eg gjerne at vi held forumet reint for oppfordringar til lovbrudd.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
29.08.2005, 08:13

Hei
Har tenkt en stund å melde meg inn her, og nå har jeg endelig gjort det.
Fikk Carl Barks samlede verker i posten for et par dager siden, og jeg synes det var kjempeflott. Likte artiklene og skissene best. Jeg tror jeg vil ha likt det mye bedre hvis det hadde hvert i svart-hvitt.
Gyrid
23 år
29.08.2005, 15:16

Gyrid skreiv:
Hei
Har tenkt en stund å melde meg inn her, og nå har jeg endelig gjort det.
Fikk Carl Barks samlede verker i posten for et par dager siden, og jeg synes det var kjempeflott. Likte artiklene og skissene best. Jeg tror jeg vil ha likt det mye bedre hvis det hadde hvert i svart-hvitt.
Jeg er enig... svart/hvitt framfor fargene. Syntes historiene mistet litt av sjarmen med de "moderne" fargene, men det er ikke noe minus.. Verket er seff kjempebra:)
Pocket
25 år
29.08.2005, 18:37

Jeg har forøvrig ikke fått noen faktura.. skulle dette følge med leveringen eller komme senere?? Må kansje ringe og be om en.. hehe
Pocket
25 år
29.08.2005, 18:42

Pocket skreiv:
Jeg har forøvrig ikke fått noen faktura.. skulle dette følge med leveringen eller komme senere?? Må kansje ringe og be om en.. hehe
Det fulgte med leveringa her iallfall. Trur du bør skaffe deg ein faktura ja ...
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
30.08.2005, 07:58

Og hvordan leser vi så dette praktverket. Ferdig med bok I, skal jeg vente til Egmont sender ut bok II nærmere jul ? For det blir jo **helt** feil å lese bok XI etter bok I, Eller blir det ikke det. Hva sier eliten om dette dillemaet som har oppstått i mitt liv 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
30.08.2005, 22:57

MikroMidas skreiv:
Og hvordan leser vi så dette praktverket. Ferdig med bok I, skal jeg vente til Egmont sender ut bok II nærmere jul ? For det blir jo **helt** feil å lese bok XI etter bok I, Eller blir det ikke det. Hva sier eliten om dette dillemaet som har oppstått i mitt liv :)
Jeg har ikke brydd meg om det, så jeg har lest ca like mye i hver bok nå.
Omanga Carl
Magnus Murphy
17 år, Sandefjord
31.08.2005, 08:02

MikroMidas skreiv:
Og hvordan leser vi så dette praktverket. Ferdig med bok I, skal jeg vente til Egmont sender ut bok II nærmere jul ? For det blir jo **helt** feil å lese bok XI etter bok I, Eller blir det ikke det. Hva sier eliten om dette dillemaet som har oppstått i mitt liv :)
Personleg leser eg verket frå eit yrkesmessig standpunkt, og då blir tankegongen at ein leser alt med ein gong fordi ein ønsker å suge inn all kunnskapen som desse bøkene inneheld så fort som mogleg.
Men sjølvsagt må ein lese alt i rekkefølgje òg. Eg har satt av juni 2008 til å lese heile verket om igjen - frå perm bind I til perm bind XXX.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
31.08.2005, 08:16

Olaf Solstrand skreiv:
Personleg leser eg verket frå eit yrkesmessig standpunkt, og då blir tankegongen at ein leser alt med ein gong fordi ein ønsker å suge inn all kunnskapen som desse bøkene inneheld så fort som mogleg.
Tror nok jeg ender opp med å lese alt så fort som mulig jeg også.
Men sjølvsagt må ein lese alt i rekkefølgje òg. Eg har satt av juni 2008 til å lese heile verket om igjen - frå perm bind I til perm bind XXX.
Og avslutte med nok en komplett gjennomlesing ja. Men skal du gjøre det allerede i juli 2008, kom ikke siste boksen til jul det året ??
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
31.08.2005, 08:23

Hmm ... meiner eg har lest at det blir avslutta i mai 2008 ... Men når du seier det, ser eg jo at det ikkje stemmer overens med utsagnet "ein boks kvar fjerde månad" i det heile tatt. Så ta høgde for at eg tar veldig feil her. Poenget er at alt skal lesast.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
31.08.2005, 09:18

Jeg må inrømme at jeg også har tenkt litt på hvordan jeg skulle lese bøkene, derfor var det artig å høre hvordan noen av dere andre hadde tenkt å gjøre det.
Har funnet ut at jeg vil lese alle tre bøkene med en gang (er snart ferdig med bok 11).
Når desember nærmer seg kommer jeg til å lese bok 1 på nytt for å få en oppdatering før neste bokpakke. Om jeg kommer til å fortsette sånn ettersom antall bøker øker, det får jeg vurdere etterhvert.
Kommer iallefall til å ta en liten gjennomgang før hver forsendelse.
Når alle bøkene har kommet regner jeg med at jeg kommer til å gjøre som Olaf og lese alle bøkene på nytt en gang til.
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Innlegget blei sist redigert 31.08.2005, 12:32 av Helen
Helen
Oslo
31.08.2005, 12:26

Er rimelig sikker på at den sidste boks bliver sendt ud i august 2008. Eller er det bare mig der tager fejl?
Ja, jeg blev færdig med at læse alle tre bøger sidste tirsdag og lige siden har jeg bare haft lyst til at læse dem igen, for nærmere gennemlæsning, da der jo nemt forsvinder nogle facts, i alle de artikler.
The wise Little Hen:)
Mathias bøgh
18 år, Danmark
31.08.2005, 15:09

I fylgje utgivelsesplanen, som kom saman med bestillingsbrosjyren i posten, kjem siste kassett ut i august 2008.
Audun McDUCK skreiv:
hvor finnes dette verket på inducks?
http://coa.inducks.org/magazine.php/x/no/CBSV
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Innlegget blei sist redigert 31.08.2005, 18:11 av Sølve
Sølve
19 år, Ullensvang
31.08.2005, 18:10

Sølve skreiv:
Renee Clasen, mannen som bestilte verket for meg enno ein gong for ei veka sidan, veit framleis ikkje om det er nok bøker igjen til å blidgjera dei som har bestilt no på tampen. Akkurat no ventar eg på svar frå Johan Ekman, men det ser ikkje ut til at det kjem noko i dag.
O jubel, o glede. Har no endeleg fått bekrefta at det //er// fleire bøker igjen, og at ordrebekreftelsen m/mynt vil vera hjå meg om om lag ei veka frå no. Vil tippa at eg får eit ganske seint nummer...
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Sølve
19 år, Ullensvang
01.09.2005, 19:07

Sølve skreiv:
Sølve skreiv:
Renee Clasen, mannen som bestilte verket for meg enno ein gong for ei veka sidan, veit framleis ikkje om det er nok bøker igjen til å blidgjera dei som har bestilt no på tampen. Akkurat no ventar eg på svar frå Johan Ekman, men det ser ikkje ut til at det kjem noko i dag.
O jubel, o glede. Har no endeleg fått bekrefta at det //er// fleire bøker igjen, og at ordrebekreftelsen m/mynt vil vera hjå meg om om lag ei veka frå no. Vil tippa at eg får eit ganske seint nummer...
Kjekt å se, Sølve - god lesning 
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
01.09.2005, 20:20

Hej folkens
På http://www.seriejournalen.dk/sj_index.asp har Forummedlem Benadikt lavet en sammenligning af den norske og danske udgave af CBSV - sammenligningen falder ud til fordel for jeres udgave.
Kig
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
02.09.2005, 15:18

Oppdaget nå at mitt lokale bibliotek har bestilt bokserien og har fått de tre første bøkene. Hadde aldri trodd at det ville skje......Men nå får jeg lest dem allikevell! Yes!
David H
14 år, Østre Toten
03.09.2005, 09:42

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.