Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Carl Barks Samlede Værker

Andeby Online > Diskusjonsforum > Carl Barks Samlede Værker

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45

TomEE skreiv:

Så vidt jeg husker skulle alle som bestilte, kreditt sjekkes

Hvis det har skjedd så skal vel vi varsles om at noen har sjekket kreditten vår i ett eller annet register. Det er jo helt vanlig i alle andre slike sammenhenger. Eller kanskje de venter med å sende ut det varslet samlet og i rett rekkefølge :-)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

23.08.2005, 17:46

Da fant jeg det til slutt, dette lå som en del av
abonnementsvilkårene på bestillings WEB siden:

Forlaget forbeholder seg retten til å gjennomføre kredittkontroll og avvise useriøse/uønskede bestillinger.

Men det betyr jo at ikke alle nødvendigvis er sjekket.

Innlegget blei sist redigert 23.08.2005, 18:03 av TomEE

TomEE
47 år, Svelvik

23.08.2005, 18:00

TomEE skreiv:

Da fant jeg det til slutt, dette lå som en del av
abonnementsvilkårene på bestillings WEB siden:

Forlaget forbeholder seg retten til å gjennomføre kredittkontroll og avvise useriøse/uønskede bestillinger.

Men det betyr jo at ikke alle nødvendigvis er sjekket.

Jeg fikk iallefall ingen varsel om at jeg ble kredittsjekket.. Så med mindre Egmont har brutt norsk lov, så sjekket de ikke.

Diff

23.08.2005, 19:20

Diff skreiv:

Jeg fikk iallefall ingen varsel om at jeg ble kredittsjekket.. Så med mindre Egmont har brutt norsk lov, så sjekket de ikke.

Det er ikke selskapet som gjennomfører kredittsjekken som skal varsle men selskapet som leverer fra seg kredittopplysningene. Egmont har derfor ingenting med varslingen og gjøre.

Lars Olav
32 år, Grimstad

23.08.2005, 21:38

TomEE skreiv:

Så vidt jeg husker skulle alle som bestilte, kreditt-sjekkes.

A-ha, kanskje det er derfor vår venn Sølve har problemer? Egmont burde kanskje ta høyde for at foreldrene betaler når abonneneten er 15 år.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

24.08.2005, 00:39

Jeg tviler sterkt på at Egmont sjekker kreditt først. Må man ikke oppgi personnummer for at en kredittsjekk skal være mulig? Jeg har fått ordrebekreftelse og tildelt nummer, og jeg har ikke bodd i Norge på snart 10 år, så det er ikke mye de kan finne ut av en kreditt sjekk på meg.

Men nå har jeg ikke fått noen pakke enda.....

Sverre Amundsen

Sverre
37 år, USA

24.08.2005, 06:15

Nå må vi huske at Egmont aldri har sagt at de vil kredittsjekke men at de forbeholder seg retten til å gjøre det.

Det er flere en Sølve her på forumet som er under 18 år og som abonerer på bøker fra Egmont så jeg tror ikke dette er noe problem..

Men det fører ingen vei at vi her diskuterer og spekulerer i ting som en enkel telefon til Egmont vil løse :-)

Lars Olav
32 år, Grimstad

24.08.2005, 11:15

Jeg fikk min pakke i går og jeg har #235.

En del folk her lager til mer hysteri en det som er strengt tatt nødvendig. Pakken kommer når den kommer, slapp av.

Etter å ha tittet litt i bøkene må jeg si at jeg for min del ble meget positivt overrasket. De er ENDA bedre enn det jeg håpet.

Det at jeg irriterte meg over at den amerikanske utgaven ikke var i farver har nå for min del blitt snudd om til noe positivt. Synes de to utgavene utfyller hverandre, men den originale i svart/hvitt-liksom CB gav den fra seg og den norske i en meget god oversettelse og en vanvittig fargeprakt.
(Jada, en del av fargevalgene kaaaan kritiseres, men det gidder ikke jeg. Overlater det til forumets spesielt utvalgte... :-) )

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

24.08.2005, 12:46

Pocket skreiv:

Hvem fler er det som mangler her?

Jeg har hellerikke fått enda. Men nå har jeg nr. 2041 da:-)

Omanga Carl

Magnus Murphy
17 år, Sandefjord

24.08.2005, 15:23

Nr 2139 mottat igår

/Bow /Kneel Bislett Kebab House

MicMac McDuck
18 år, Oslo

24.08.2005, 15:41

å... Kanskje den er her i dag? har ikke sjekka postkassa enda.

Omanga Carl

Magnus Murphy
17 år, Sandefjord

24.08.2005, 15:45

Hei!

Jeg fikk pakken min forrige fredag (19.08), og jeg har nummer 1505. Tror ikke Egmont har noen plan for i hvilken rekkefølge de sender ut boksene, og de har vel heller aldri lovet at de skal komme i nummerrekkefølge...

-Torstein

TorsteinVH
38 år

24.08.2005, 16:26

MicMag-nus skreiv:

å... Kanskje den er her i dag? har ikke sjekka postkassa enda.

HURRA!! lappen kom i posten i dag!:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

Omanga Carl

Magnus Murphy
17 år, Sandefjord

24.08.2005, 17:10

Sigvald skreiv:

TomEE skreiv:

Så vidt jeg husker skulle alle som bestilte, kreditt-sjekkes.

A-ha, kanskje det er derfor vår venn Sølve har problemer?

Neppe. Og eg trur ikkje eg har problemer no lenger. Eg vart ikkje registrert fyrste gong, men reknar med at alt er i orden no.

Egmont burde kanskje ta høyde for at foreldrene betaler når abonneneten er 15 år.

Det gjer dei sikkert òg, men har ikkje nokon grunn til det i dette tilfellet.

«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.

Sølve
19 år, Ullensvang

25.08.2005, 06:46

Jeg la bok 21 ute i vinduskarmen (20 cm fra vinduet) og det regnet i natt - og jeg så små tegn til bølger i boken (altså fuktskade). Ikke hatt problemer med andre bøker.

Selvfølgelig lagt under stort trykk nå - men noen tips for å fikse dette? Det er heldigvis veldig veldig liten funkskade men det kan synes.

thomeri

25.08.2005, 12:09

Vandalisme! Nei da.. det er ikke unormalt at bøker blir "bølgete" i kanten av sidene, selv bare ved vanlig lesning og utten at synlig fukt har vært bortpå.. kommer kansje mye an på kvaliteten på papir og sånt.. Men, er vel ikke så mye du får gjort. Bra at det bare skjedde med en bok da.. Kan kansje ringe til Egmont og si at den var sånnn når du fikk den.. sleipt, men kansje verdt et forsøk..

Pocket
25 år

25.08.2005, 15:08

Pocket skreiv:

Kan kansje ringe til Egmont og si at den var sånnn når du fikk den.. sleipt, men kansje verdt et forsøk..

Nei, det er ikke sleipt - det er løgn. Ingen er tjent med det.

Det beste er å behandle bøkene med den respekten de fortjener slik at en ikke får fuktskader.

Lars Olav
32 år, Grimstad

25.08.2005, 15:22

Lars Olav skreiv:

Pocket skreiv:

Kan kansje ringe til Egmont og si at den var sånnn når du fikk den.. sleipt, men kansje verdt et forsøk..

Nei, det er ikke sleipt - det er løgn. Ingen er tjent med det.

Det beste er å behandle bøkene med den respekten de fortjener slik at en ikke får fuktskader.

Løgn og løgn fru blom.. Ser ikke helt problemet, men så har jeg ikke så mye moral.. Egmont taper jo ikke noe på det uansett.

Pocket
25 år

25.08.2005, 15:33

Da var boksen i hus. For å starte med det viktigste:

Boksen var **MYE** mere WAF enn jeg først trodde. Den er nå godkjent i heimen.

Kassetten som bøkene skal oppbevares i er **mye** mere solid en jeg fryktet og akkurat slik jeg vil ha den. Eneste jeg er litt skeptisk til er hvor fort den svarte bunnen vil bli ganske oppskrapet.

Innpakningen på selve forsendelsen var meget bra og boksen kom glatt gjennom Posten sin ""kvalitetskontroll"". Rekkefølgen på utsendelsen til kundene plager ikke meg. Å få ut 14 tonn tegneserier trygt til 2500 kunder i løpet av fjorten dager er en prestasjon.

Innbindingen er meget bra utført, papirkvaliteten er nydelig og trykket så langt jeg kan se er nesten optimalt. Kan være fargenyanser en kunne diskutert, men denne utgivelsen mangler det brunskjæret Egmont har kjørt på Hall of fame utgivelsene. Den mangler også de blasse fargene det var i Carl Barks b(l)e(ke)ste. Etter litt kort siklende frenestisk blafring vil jeg si at jeg er meget fornøyd med fargene i bøkene.

Denne utgivelsen kommer nok på amerikansk om noen år, det er jeg nesten sikker på. Faktisk så sikker at jeg selger mitt Carl Barks Library in Color allerede nå.

Deilig forfallsdato også, men jeg slipper jo å betale verket selv :-) Har snakket med Olaf sine venner i Egmont og de vil ikke betale for meg, men vi har jo denne gamle tråden

http://www.andebyonline.com/index.php?area=forum&innlegg=12003#12003

Så nå lurer jeg bare **OM** jeg skal sende fakturaen til Stavanger :-)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 25.08.2005, 21:13 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

25.08.2005, 20:49

<eg gjer merksam på at innhaldet i dette innlegget kan verka støtende for dei som måtte sjå på det som hemningslaust skryt og eit desperat ønske om å vise seg fram å nemne at ein har motteke eit bokverk ein abonnerer på>

No har eg òg fått dette praktverket. Fantastisk, iallfall dei hundre-hundreogfemti sidene eg har lest så langt (prøver å nyte kvar side så lenge eg kan før eg blar vidare). Og sjølv om det naturlegvis blir eit høgdepunkt å få alt Carl Barks har skrive samla i bokhylla, vil eg samtidig trekke fram at eg er svært fornøgd med valet av artikkelforfattar - det er tydeleg at dette ikkje "berre" blir eit samleverk, men samtidig ein veldig omfattande biografi. Eg sit nesten like fjetra til Geoffrey Blums artiklar om Barks' liv og seriar som eg gjer til sjølve seriane.

No gjenstår berre å skaffe seg bokhylle. Og Mikro-Midas: Dersom dette ikkje hadde gått gjennom wife acceptance factor, måtte då det ha vore den beste skilsmissegrunnen sidan krigen.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

26.08.2005, 07:56

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.