Andeby Online > Diskusjonsforum > DONALDs HØYDE ?
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Lars Olav skreiv:
...jeg kan tenke meg at han er rundt 1.80...
Hadde Egmont/Disney tatt dette litt mer seriøst så hadde de selvsagt brukt småbarn eller dverger til å kle seg ut som Donald o.l. slikt at høyden hadde blitt riktig - ca. 90cm.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 08.08.2005, 02:28 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
08.08.2005, 02:28

Sigvald skreiv:
Lars Olav skreiv:
Hadde Egmont/Disney tatt dette litt mer seriøst så hadde de selvsagt brukt småbarn eller dverger til å kle seg ut som Donald o.l. slikt at høyden hadde blitt riktig - ca. 90cm.
Hva slags folk skulle vært inne i Snipp og Snapp- kostymene da? 
08.08.2005, 02:30

Sigvald skreiv:
Lars Olav skreiv:
Ja, for det ville selvfølgelig være lov for Disney og annsette barn i den alderen. Hvor gammel er du hvis du kun måler ca 80 cm? (for det er jo tross alt det de må være med tanke på at drakten også legger til litt.
Lars Olav
32 år, Grimstad
08.08.2005, 02:31

Sigvald skreiv:
Kunne vel lånt denne plagsomme dvergen som Tele2 bruker så hadde verden vært kvitt en plagsom reklame mere.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
08.08.2005, 10:22

Sigvald skreiv:
...about three feet tall... for å være helt nøyaktig.
**And** **about** **14** **-** **16** **-** **24** Og det ser vel det meste om resten av figuren også sånn helt nøyaktig.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 08.08.2005, 10:33 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
08.08.2005, 10:32

MikroMidas skreiv:
Helen skreiv:
Jeg kan ikke se at Carl Barks noengang har nevnt Donalds høyde. Kanskje han har gjort det uten at jeg har fått det med meg.
I heftet Duckmobiles som Geir Hasnes ga ut i anledningen byggingen av Donald bilen til en eller annen bilmesse er det skrevet noe om hvordan de regnet seg frem til høyden på bilen utifra Donald sin høyde eller motsatt. Dette heftet er grunnlag for Barks og bilene i andeby i Hall Of Fame serien så hvis du har den boken så sjekk der, kanskje det står noe der.
Nei det står ikke noe der, har sjekket, står bare lengden på den bilen som de laget .
I HOF-boka er jo tema biler, og en kan jo undres litt når Donald og Skrue kjører alle disse bilene. Bena når bare fram til ytterste setekant, så her er det ikke snakk om pedaler antar jeg. Det er vel bare i 313 at Donald kan bruke bena. Kanskje det er derfor han har holdt seg til den hele tiden 
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Helen
Oslo
08.08.2005, 15:39

Si at de vanlige menneskene i Andeby med bikkjenese er som et vanlig vokstent menneske i høyde, feks 1,85. Donald og de andre endene er cirka halvparten så høya så, altså cirka 1 meter.
The Slask
15 år, Bamble
08.08.2005, 15:43

The Slask skreiv:
Si at de vanlige menneskene i Andeby med bikkjenese er som et vanlig vokstent menneske i høyde, feks 1,85. Donald og de andre endene er cirka halvparten så høya så, altså cirka 1 meter.
Helt riktig tenkt, eller for å være litt mer nøyaktig som det er nevnt før her i tråden i en Barks-historie 3 fot !!
Helen
Oslo
08.08.2005, 15:47

The Slask skreiv:
Medregnet kvinnene er nok 1,80 mer normal høyde. Halvpaten av dette er 90 cm som jo stemmer med Barks.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
08.08.2005, 18:08

Leste nettopp en liten en-siders historie i HOF 3. (Carl Barks tema biler) hvor han poengterer at det ikke alltid er så greit å være en liten and i ANDEBY. Historien har forøvrig ikke vært utgitt her i Norge før.
Morsom historie som er satt litt på " spissen" men som viser at å være en liten and under metern kan ha sine problemer selv i Andeby.
Helen
Oslo
13.08.2005, 15:26

Helen skreiv:
Leste nettopp en liten en-siders historie i HOF 3. (Carl Barks tema biler) hvor han poengterer at det ikke alltid er så greit å være en liten and i ANDEBY. Historien har forøvrig ikke vært utgitt her i Norge før.
Morsom historie som er satt litt på " spissen" men som viser at å være en liten and under metern kan ha sine problemer selv i Andeby.
Hvilken historie mente du? Dersom den ikke har noe navn, hvilken side i HOF3 var den trykket?
Edit: Skjønte det nå. Regner med det er denne du tenker på http://coa.inducks.org/story.php/x/W+OS+1150-10
Innlegget blei sist redigert 13.08.2005, 16:16 av Diff
13.08.2005, 16:06

Helt riktig, den har igrunnen fler poeng, men høyden var jo ett av dem.
Helen
Oslo
13.08.2005, 17:00

Donalds høyde nok også av hvilken periode historiene er fra. Dette gjelder ihvertfall i Al Taliaferro sine avisstriper. Jeg har sett på to av årgangene av Donald Duck fra dag til dag - klassiske avisstriper. I 1941 når Donald knapt opp til hofta på de øvrige innbyggerne, og hodet når ikke engang opp til dørklinkene. I 1955 har han blitt høyere, og når omtrent opp til navlen på de øvrige innbyggerne, mens nebbet kommer omtrent midt på dørklinken. Hjemme hos meg er dørklinken ca 100-105 cm over gulvet (jeg vet ikke hvordan snittet i er statene). Ut fra dette vil jeg anta at Donalds høyde i 1941 ligger rundt 90-100 cm, men har vokst til rundt 110-115 cm i 1955. Forklaringen på at Donald har vokst kan trolig forklares med at Donald har rettet ut ryggen.
Hvordan utviklingen har vært i Carl Barks sine historier har jeg ikke hatt muligheten til å sammenligne, da jeg fortsatt venter på CBSV.
Pegleg Pete
34 år, Oslo
17.08.2005, 00:36

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.