Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Noe å ta tak i?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Noe å ta tak i?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Oppdaget i dag at det følger Barks-plakat med denne ukens DD&Co. Hadde vært fint om det hadde vært omtalt i forumet, det er tross alt ikke slik at alle som følger med i dette forumet er abonnerer på DD&Co.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 09.10.2005, 01:34 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

13.08.2005, 18:51

Du har etter det jeg har forstått stor interesse for Donald, men betale 20-30kr ukentlig for DD&Co gidder du ikke...?

Og svikt i AOLs system kan jeg ikke se. Det er da ikke opp til Olaf (eller andre her i forumet) å informere om når det kommer plakater o.l som er Barks/DR relatert.

Ikke spis mine indre organer. Jeg trenger dem selv!

Asterix
18 år, Sande i Vestfold

13.08.2005, 18:57

Andeby Online har aldri påtatt seg å melde fra om alt som følger med i DD&Co. og har vel heller ikke tidligere meldt fra om det tidligere da det har fulgt med Barks-postere. Det er egentlig ingen grunn til at vi bør gjøre det heller. Forskjellige folk som leser Donald er interessert i forskjellige ting bladet inneholder, og om vi skulle ivareta alles interesser burde vi egentlig ha listet opp alt hvert eneste nummer inneholder. Det gjør vi forsåvidt også - i omtalene... Så hvis du kun er interessert i å kjøpe Donald når det er Barks-postere og Don Rosa-historier i dem, bør du klare å følge med på dette selv. Husk at du ikke betaler en krone for å bruke Andeby Online, og at du ikke har noen posisjon til å forvente og forlange noe som helst.

Dessuten er det ikke ukas nummer du refererer til, men til neste ukes Donald Duck & Co. som ikke er utgitt ennå...

www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!

Tommy
24 år, Odda

13.08.2005, 19:12

Tommy skreiv:

Dessuten er det ikke ukas nummer du refererer til, men til neste ukes Donald Duck & Co. som ikke er utgitt ennå...

Så egentlig har han abb...? :

Asterix
18 år, Sande i Vestfold

13.08.2005, 19:14

Asterix skreiv:

Tommy skreiv:

Neida, det er tydeligvis bare den lokale REMA-butikken som ligger litt foran skjema. Ettersom det ikke står utgivelsesdato på bladene lenger kunne jo ikke jeg vite at dette var neste ukes nummer av DD&Co. De som måtte irritere seg over denne misforståelsen bør ikke kritisere meg, men heller rette en oppfordring Egmont om å gjenninnføre utgivelsesdato på DD&Co.

Forøvrig vil jeg legge til at Barks-postere, DR-historier, o.l. nok er av interesse for så mange her i forumet at uttrykket "allmenn interesse" ligger nært å bruke. I så måte vil det i hvert fall ikke på noen måte være feil om slike utgivelser blir omtalt/varslet i AOL-forumet. ;-)

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 09.10.2005, 01:36 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

13.08.2005, 19:44

Sigvald skreiv:

Asterix skreiv:

Tommy skreiv:

Neida, det er tydeligvis bare den lokale REMA-butikken som ligger litt foran skjema. Ettersom det ikke står utgivelsesdato på bladene lenger kunne jo ikke jeg vite at dette var neste ukes nummer av DD&Co. De som måtte irritere seg over denne misforståelsen bør ikke kritisere meg, men heller rette en oppfordring til Olaf om, på vegne av AOL, å ta kontakt med sin venn Søland og be denne gjenninnføre utgivelsesdato på DD&Co.

Forøvrig vil jeg legge til at Barks-postere, DR-historier, o.l. nok er av interesse for så mange her i forumet at uttrykket "allmenn interesse" ligger nært å bruke. I så måte vil det i hvert fall ikke på noen måte være feil om slike utgivelser blir omtalt/varslet i AOL-forumet. ;-)

Utgivelsesdato på DD&Co synes jeg da absolutt det bør være, selv om jeg ikke ser på den. Men kanskje om 40år og jeg ser igjennom min samling DD&Co så vil jeg kanskje lure på når det kom ut o.l.. Kjekt å vite :)

Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du ikke skaffer deg abb på DD&Co. Det er jo ikke snakk om store summer, og det hender faktisk at det er gode historier i DD&Co selv om de ikke er av Barks eller DR!

Innlegget blei sist redigert 13.08.2005, 19:51 av Asterix

Asterix
18 år, Sande i Vestfold

13.08.2005, 19:50

Stakkars Olaf som må tenke og holde styr på alt mulig... Han har jo ikke internett hjemme en gang...

Diff

13.08.2005, 20:16

Sigvald:

Forøvrig vil jeg legge til at Barks-postere, DR-historier, o.l. nok er av interesse for så mange her i forumet at uttrykket "allmenn interesse" ligger nært å bruke. I så måte vil det i hvert fall ikke på noen måte være feil om slike utgivelser blir omtalt/varslet i AOL-forumet.

Sier meg veldig enig, selv om vi selvsagt ikke kan forlange noe...

Mvh,
Håvard

http://home.no.net/piacere/

Håvard
19 år

13.08.2005, 23:21

Jeg får vel litt dejavu av dette.

Slik jeg kan huske det ble vi forrige gang enige om at ingen (inklusive Olaf) har noe som helst ansvar for å varsle deg om slike ting som dette Sigvald.

Lars Olav
32 år, Grimstad

14.08.2005, 00:08

Sigvald skreiv:

Oppdaget i dag at det følger Barks-plakat med denne ukens DD&Co. Det at dette ikke tidligere har fremkommet her i AOL-forumet tyder på en stygg svikt i AOLs system. Håper at slikt ikke gjentar seg, Olaf. Det er tross alt ikke slik at alle som følger med i dette forumet er abonnerer på DD&Co.

Jeg velger å tolke dette innlegget ironisk på egne vegne, og finner god humor i at Sigvald tross alt egentlig ikke mener at et forum på internett skal gi han kjøpssignaler på ukentlige donald-blader. Sannsynligvis har han, som mange av oss andre, en indre uro i timene rundt mandagen, da nye tegneserier legges ut for ordinært salg.:-)

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
45 år, Nittedal

14.08.2005, 00:12

Sigvald skreiv:

Oppdaget i dag at det følger Barks-plakat med denne ukens DD&Co. Det at dette ikke tidligere har fremkommet her i AOL-forumet tyder på en stygg svikt i AOLs system. Håper at slikt ikke gjentar seg, Olaf. Det er tross alt ikke slik at alle som følger med i dette forumet er abonnerer på DD&Co.

Den einaste grunnen til at eg er innom forumet i dag, er at eg har høyrd rykter om dette innlegget. Eg trudde at eg hadde sagt det tydeleg nok tidlegare, men eg seier det igjen: Dersom du har noko du vil snakke med MEG om, send meg ein e-post. Eller ring meg. Ikkje skriv om det i forumet, for då vil eg sannsynlegvis aldri lese det i det heile tatt.

Forøvrig vil nok dette bli nemnt i omtaledelen straks vi leggjar ut ein omtale av dette bladet. Dersom du ønsker å benytte Andeby Online og få fullt utbytte av det, er du nøydt til å følgja med på meir av Andeby Online enn berre diskusjonsforumet. Kven som helst står sjølvsagt fritt til å nemne dette i diskusjonsforumet, men vi kjem ikkje til å gjera det, for sjølv om Andeby Online gjerne informerer deg om slikt, bruker vi ikkje diskusjonsforumet til det.

Og ettersom du absolutt skal gjera dette personleg og klandre meg for dette, kan eg godt opplyse deg om at eg grunna problemer med postomadressering ikkje leser Donald Duck & Co for tida. Og ikkje er eg aktiv i forumet for tida heller. Det første visste du ikkje, men det andre har eg fortalt deg mange gonger, så å kreve at eg skal opplyse om slikt i forumet er berre dumt.

Då dei slutta med utgivingsdato på DD&Co, spurte eg faktisk Tormod Løkling om kvifor, og eg fekk eit frykteleg godt svar. Datoen hadde innehaldt ein del feil, difor bestemte dei seg for å like godt fjerne den - denne datoen brukast til svært lite, og då er det eigentleg berre dumt å ha ei ekstra linje som det kan oppstå feil i, særleg dersom det ofte oppstår feil der. Er du interessert i kva dato bladet kom ut, kan du finne fram ein kalender og finne ut kva dato som var måndag i den veka som bladet kom ut. Vekenummer står nemlig framleis på bladet. (Eg skjøner forsåvidt ikkje kvar du har det frå at Svein Erik Søland er ein venn av meg. Det er færre folk eg har mindre kontakt med enn han.)

Og eg prøver med ei siste oppfordring: neste gong det er noko **eg** gjer eller ikkje gjer som du føler for å klage på: MAIL MEG! Eg følger ikkje med i forumet lenger!

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

14.08.2005, 14:09

Då kan eg varsle alle dei som forventer at dette forumet skal opplyse dei om alt som etter deira personlege meining er av interesse i Donald-bladet fordi dei ikkje gidder å sjekke det sjølv, om at det er veldig mykje digg i Donald-bladet denne veka (nummer 40). Det er med ein Barks-plakat, og bladet inneheld opptrykk av ei god gamal Barks-historie (den der hakkespettane og meisane konkurrerer om å byggja bro over Mudderelva) - pluss ei **heilt** **ny** Van Horn-historie. Golly, fryd og gammen.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

03.10.2005, 10:19

**Ny** VanHorn historie :-) Tenkte nesten om å be deg om å høre med ""vennene"" dine om når det kom en slik. Men hvorfor står ikke en så viktig donaldisktisk begivenhet i kursiv på forsiden :-)

Så bra at //systemet// virker igjen forresten.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 03.10.2005, 10:49 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

03.10.2005, 10:48

Er faktisk einig i at dette burde ha stått på forsida. Men hadde eg fått det som eg ville hadde sikkert forsida vore ei svær side med tettskrive tekst og ei bitte lita teikning av Arild Midthun i eit hjørne ... :-) (dersom det hadde vore tilfelle, hadde eg då sluppe å varsle om dette i forumet, eller hadde det vore påkrevd uansett?)

Forresten, ser ut som om veke 41 ikkje blir så ille heller. Det skal visst følge med ein DVD med eit par Donald-filmar og ein Kim Possible-episode (må ærleg innrømme at eg gleder meg vanvittig til å endelig få sett ein episode av den serien).

Innlegget blei sist redigert 03.10.2005, 12:22 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

03.10.2005, 11:42

Olaf Solstrand skreiv:

...det er veldig mykje digg i Donald-bladet denne veka (nummer 40). Det er med ein Barks-plakat.

Dette fant jeg selv ut i da jeg så nærmere etter da jeg var i butikken i dag, selv om basketballspillet ikke akkurat gjorde det lett å få med seg at forsiden opplyste om Barks-plakaten. Du skal uansett ha stor takk for innsatsen, Olaf.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 09.10.2005, 01:38 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

03.10.2005, 18:54

Hverken Einar eller noen andre har som oppgave å informere om hva som kommer i neste nummer av DD&co.
I og med at du er såpass interessert i dette, er det ikke en voldsomt tung oppgave for deg å se på bladet hver mandag selv. Bladet er jo alltid tilgjengelig, så det bør ikke være noe problem i det hele tatt.

Det er forferdende å reflektere over hvordan et enkelt, ubetenksomt ord kan føre til katastrofe somme tider.

~P.G.W~

Lillegull
27 år, Grimstad

03.10.2005, 19:36

Lillegull skreiv:

Bladet er jo alltid tilgjengelig, så det bør ikke være noe problem i det hele tatt.

Feil! Det er som regel innpakket i plast og oversikten over det som kommer uken etter er på innsiden av bakerste ark.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

03.10.2005, 19:38

http://www.disney.no/DonaldDuck/ukensblad/

Her finner du alt du trenger å vite!
Du trenger ikke vite det en uke før det kommer ut!

Det er forferdende å reflektere over hvordan et enkelt, ubetenksomt ord kan føre til katastrofe somme tider.

~P.G.W~

Innlegget blei sist redigert 03.10.2005, 19:45 av Lillegull

Lillegull
27 år, Grimstad

03.10.2005, 19:44

Lillegull skreiv:

http://www.disney.no/DonaldDuck/ukensblad/

Her finner du alt du trenger å vite!
Du trenger ikke vite det en uke før det kommer ut!

Dette er ikke helt riktig...

For det første er denne siden IKKE oppdatert!

For det andre står det ingenting om at "Visdommens voktere" var bliag til det nummeret de fremdeles presenterer - m.a.o. forteller disse sidene såleds nødvensdigvis ikke alt av interesse.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 09.10.2005, 01:44 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

03.10.2005, 19:52

Bilaget klarer du å se selv når du går i butikken.

Skal vi se når den oppdateres? Det er bare forrige ukes blad, og ukas blad har ikke vært i salg mer enn en dag.

~P.G.W~

Lillegull
27 år, Grimstad

03.10.2005, 19:55

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.