Andeby Online > Diskusjonsforum > Det vil skje
Gå tilbake til forumoversikta ...

Fleire enn meg som slår i hjel lange sommerdagar med å sjå "Jukeboks" på NRK1? No går Jukeboks Sport, og der viste dei nettopp videoen til Brann-supportersangen "Det vil skje" (som eg gjerne innrømmer at eg synest at er ein av landets beste fotballsangar akkurat no). Men eg har aldri fulgt med ordentleg på videoen før, og når eg gjorde det i dag la eg merke til noko eg ikkje har sett før.
Teksten på andre vers går: "En dag skal det skje // at Rosenborg rykker ned // at Israel og Palestina slutter fred // at Bush blir klok // at Raymond Kvisvik leser en bok // på flere hundre sider". Den siste linja er illustrert i videoen med at Kvisvik står og leser ein Donald Pocket!
Må innrømme at eg lo vanvittig godt av dette. Trur at det var pocketbok nummer 203, forresten. Ettersom den ikkje har vore i salg i vanleg butikk dei siste sju år, kan vi anta at dette var eit eksemplar frå Kvisviks eiga samling? 
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin
Innlegget blei sist redigert 28.09.2005, 10:45 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
05.08.2005, 13:29

Olaf Solstrand skreiv:
Må innrømme at eg lo vanvittig godt av dette. Trur at det var pocketbok nummer 203, forresten. Ettersom den ikkje har vore i salg i vanleg butikk dei siste sju år, kan vi anta at dette var eit eksemplar frå Kvisviks eiga samling? :-)
Jeg er ivrig Brann-supporter selv, men har aldri hørt noe om at Raymond Kvisvik er Donald-frelst. Men nå er det jo langt fra alt av slike ting vi får vite (heldigvis). Og for dem som vet hvordan Raymond Kvisvik er, ville det i hvert fall ikke ha vært noen overraskelse hvis det skulle vise seg at fyren leser Donald.
Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0
SvK
25 år, Bergen
05.08.2005, 23:26

Meiner å ha lese ein stad at Kvisa leser Donald Pocket. (Sjølve songen er derimot elendig, "Vi skal slukke Brann" er hundre gonger betre, for å nemne ein av dei som vert spela hyppig på jukeboksen.)
EDIT: Jo då, klart han les Donald Pocket. Kjelde: Bladet Fotball nr. 1 2000, side 27.
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Innlegget blei sist redigert 06.08.2005, 17:48 av Sølve
Sølve
19 år, Ullensvang
06.08.2005, 17:42

Som du kanskje skjønner, Sølve, har jeg hatt litt problemer med barneoppdragelsen. (Tenk å sette en Brann-sang foran "Vi skal slukke Brann"!) Men det er nok Donalds skyld. Det som ikke sto i Donald var ikke interessant for Olaf. 
www.olavskulen.no
Elise
49 år, Stord
06.08.2005, 17:54

Sølve skreiv:
Meiner å ha lese ein stad at Kvisa leser Donald Pocket. (Sjølve songen er derimot elendig, "Vi skal slukke Brann" er hundre gonger betre, for å nemne ein av dei som vert spela hyppig på jukeboksen.)
off-topic:
For det første er "vi skal slukke brann" en elendig sang som viser hvor desperate rosenborg er som begynner å synge drit om andre lag i steden for å konsentrere seg om seg selv! For det andre så ruler allt som heter brann-sanger! Og for det tredje er dette 100% off-topic!
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Innlegget blei sist redigert 06.08.2005, 19:06 av Ted
Ted
16 år, Bergen
06.08.2005, 19:04

Ted skreiv:
For det første er "vi skal slukke brann" en elendig sang som viser hvor desperate rosenborg er som begynner å synge drit om andre lag i steden for å konsentrere seg om seg selv!
Nemn **ein** cupfinalesang, uansett lag, som ikkje slenger litt med leppa til motstanderen. Heile sangen handlar om at Rosenborg skal vinne cupfinalen 1995, som nødvendigvis medfører at dei skal slå Brann. Og det gjorde dei jo ...
For det andre så ruler allt som heter brann-sanger!
Vel ...
Og for det tredje er dette 100% off-topic!
Akkurat det punktet er eg faktisk heilt einig i. :-)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
06.08.2005, 20:50

Olaf Solstrand skreiv:
Nemn **ein** cupfinalesang, uansett lag, som ikkje slenger litt med leppa til motstanderen.
Husker omtrent ingen cupfinalesanger akkurat nå, men i Glimt sin cupfinalesang fra 1993 er det ingen slenging med leppa til motstanderen. Men at dette er off-topic er det vel ingen tvil om...
Tommy
25 år, Odda
06.08.2005, 21:04

OK, Bodø/Glimts cupfinalelåt frå 1993 nemner vel ingen andre fotballag, du har vel rett i det (dog meiner eg at same lag sa eitt eller anna om at dei skulle banke Tromsø i cupfinalesangen sin tre år seinare).
Merk forsåvidt at _i den linja eg refererte_ frå denne Brann-sangen, rakker Brann ned på Rosenborg.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
06.08.2005, 21:33

Ted skreiv:
Og for det tredje er dette 100% off-topic!
Jeg nevnte Donald TO ganger i mitt innlegg.... 
www.olavskulen.no
Elise
49 år, Stord
06.08.2005, 21:36

Skal vi se... utdrag fra cupfinalesangen til Brann i 1999... jeg ler hver gang jeg hører denne:
"Vi er berømte Brann fra Bergen
Vi skal vinne seriegull i år
Ja visst faen skal vi det
som i 1963
Mens vi ler av alle bønder i vårt land"
Rop om hjelp - ja visst! "Vi skal vinne slik vi gjorde for nesten 40 år siden (etter 1999-målestokk) og da skal vi le av dere andre da! Bare vent!"
Hehehe... men dette ble veldig off-topic. Men faktisk, 1999 var året da Rosenborg hadde så dårlig cupfinalesang at jeg faktisk sang på Brann sin i stedet, for det synes jeg var en veldig fin sang - sett bort i fra det idiotiske utdraget jeg kom med.
...og jeg mener at "Vi skal slukke Brann" er en av de beste cupfinalesangene. Viktig å få med - denne er skrevet for cupfinalen. Derfor handler den om å banke Brann. Men det finnes etter min mening bare ÈN "Rosenborg-sang" ;) Den ble skrevet i 1988 da Nils Arne Eggen var tilbake på Lerkendal...
http://mira.arnebye.no/ - enda en sånn nymotens stripeserie. NYE STRIPER HVER TIRSDAG, TORSDAG OG LØRDAG!
*dask dask dask dask*
Innlegget blei sist redigert 06.08.2005, 21:41 av Arne Bye
Arne Bye
25 år, Steinkjer
06.08.2005, 21:36

Arne Bye skreiv:
Skal vi se... utdrag fra cupfinalesangen til Brann i 1999... jeg ler hver gang jeg hører denne
Tja, ikke veldig rart det. :-)
Penthworthy
Meløy
06.08.2005, 21:49

Arne Bye skreiv:
Men det finnes etter min mening bare ÈN "Rosenborg-sang"
Den ble skrevet i 1988 da Nils Arne Eggen var tilbake på Lerkendal...
Vi **reiser** oss på **store** **stå** når troillloungan går på..................
Joda river bra den teksten der
Det er i mine øyne kun DumDumBoys/Racer av norske musikanter som har skjønt det der med fotballsanger med sin bønda fra nord .
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 06.08.2005, 22:03 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
06.08.2005, 22:03

Arne Bye skreiv:
Rop om hjelp - ja visst! "Vi skal vinne slik vi gjorde for nesten 40 år siden (etter 1999-målestokk) og da skal vi le av dere andre da! Bare vent!"
Fått med deg refrenget på sangen eg starta denne tråden om? 
"Som i sekstitre
Det skal skje
Vent og se
Det skal skje med SKB
Som i sekstitre
Det vil skje, det vil skje
SK Brann"
Tar like godt med eit utdrag frå første vers:
"En dag skal det skje
Det som skjedde året
Da min mor fikk en gutt
Da John F. Kennedy ble skutt
Da det var lykkelige dager
Og «Jeg vil ha en blå ballong» var slager"
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
06.08.2005, 23:55

Nå er vi snart on topic igjen; Bergenseren Jan Eggum sang om denne tiden: Fra onkel sam så fikk vi enkle lover: Donald Duck & co! (Kor e alle helter)
www.olavskulen.no
Elise
49 år, Stord
07.08.2005, 00:05

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.