Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Syrefrie Plastlommer

Andeby Online > Diskusjonsforum > Syrefrie Plastlommer

Gå tilbake til forumoversikta ...

Noen som vet hvor man kan kjøpe slike til Donald for en billig penge?

Innlegget blei sist redigert 28.09.2005, 15:13 av Olaf Moriarty Solstrand

David H
14 år, Østre Toten

28.07.2005, 19:05

Tja, jeg har kjøpt mine på Outland i Østbanehallen, Oslo, koster omtrent 70-90 kr for hundre stykker tror jeg. Men de går utrolig fort med! For min del ga jeg opp etter min femte pakke, ble altfor dyrt, og det førte bare til at bladene tok større plass og ble mer kroglete å lese siden jeg må ta de opp av posen hele tida...

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
20 år, Kongsvinger

28.07.2005, 19:15

qxl
sikkert dyrt da.. :(

Innlegget blei sist redigert 28.07.2005, 19:28 av Pocket

Pocket
25 år

28.07.2005, 19:28

Er du sikker på at Outland selger syrefrie plastmapper?

Det hadde vært supert for da kan jeg slutte med min kostbare USA import av dette til autografsamlingen.

Lars Olav
32 år, Grimstad

28.07.2005, 19:33

Lars Olav skreiv:

Er du sikker på at Outland selger syrefrie plastmapper?

Det hadde vært supert for da kan jeg slutte med min kostbare USA import av dette til autografsamlingen.

Jeg har kjøpt mine fra Harald Abrahamsen (www.calisota.no - sidene er dårlig oppdatert!!).
Dette er forholdsvis dyre saker, tror den utgaven jeg bruker til mine blader (stiv) koster en 5-6 kr. pr. stk.

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
46 år, Nittedal

28.07.2005, 21:52

Ok, takk for hjelpen.

Dropper den planen....

David H
14 år, Østre Toten

28.07.2005, 22:03

Men det må sees på som en investering, man får jo en del igjen for det. Blant annet pene blader:)

Pocket
25 år

28.07.2005, 23:21

Hvorvidt bladet holder seg har noe med syreinnholdet i selve papiret å gjøre også. Tror neppe Donald-bladet er trykt på det optimale papiret i denne konteksten (det meste av papir i dag har noe syre i seg) - plastlommen vil ikke kunne beskytte mot dette, men man slipper selvsagt å påføre bladet andre former for ytre slitasje. Har selv plastlommer på alle bladene mine - jeg sverger til 3-mil polyethylene.

Innlegget blei sist redigert 29.07.2005, 01:10 av Rikerud

Rikerud
30 år, Bærum

29.07.2005, 01:10

I følge mange er det IKKE syrefrie plastlommer det som selges på Outland. Det er vel polypropylen som er plastmaterialet og det er i følge forståsegpåere ikke like bra som mylar som skal være syrefritt. Prisen på slike polypropylen poser er å foretrekke og jeg har brukt slike i mange år og det fungerer bra. Det er kvalitetforskjell på posene, men jeg har funnet meg ett merke og en leverandør som fungerer for meg. Når det gjelder objekter som en kanskje kunne "breset" med at en eide så bruker jeg konsekvent mylar poser kjøpt Fra H.Abrahamsen som er billigst på det i Norge. Min erfaring er faktisk at slike polypropylenposer er billigere oppbevaring enn permer og det tar faktisk mindre plass også. Men det er ikke like enkelt å lese bladene dessverre.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

05.08.2005, 12:48

Får man kjøpt slike på nettet?

David H
14 år, Østre Toten

05.08.2005, 12:56

David McDuck skreiv:

Får man kjøpt slike på nettet?

Hvis du mener Mylar poser vil jeg anbefale calisota.no Hvis du mener polypropylen poser så vet jeg at både avalon og outland selger slikt, men jeg finner det ikke på nettsidene Deres. Men de har det i butikken. Men finn ut hvilken størrelse du trenger og ring dem. Bare vær oppmerksom på at det er flere størrelser på disse posene og målene oppgis desverre ikke i det metriske systemet.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

05.08.2005, 13:02

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.