Andeby Online > Diskusjonsforum > Carl Barks Samlede Værker
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45

Jeg bestilte via e-post 16. juni, bekreftelse og lykkemynt lå i postkassa da jeg kom fra ferie 12. juni. Fikk nummer 1505.
-Torstein
TorsteinVH
38 år
16.07.2005, 13:08

Lars Olav skreiv:
Jeg lurer på når jeg får min bekreftelse og "lykkemynt" i posten.
Tok kontakt med Egmont i dag og fikk bekreftet at jeg var oppført på listen men de hadde ikke registrert meg før den 30 juni (og jeg bestilte da ihvertfall 14 dager før det).
Edit: (Sjekket det og jeg bestilte 21.06.2005. Merkelig at det ikke ble registrert før 9 dager etter det).
Hvis du ikke har fått noen bekreftelse ennå vil jeg anbefale å ringe dem imorgen.
Det er tross alt ikke mange dagene igjen til august, og går alt etter planen kommer de jo til å begynne med utsendelser i begynnelsen av august. (Men hvorvidt alt går etter planen det er en annen sak).
Det begynner å nærme seg nå, håper at jeg har den første bokpakken innen en måned.
Sist jeg snakket med en i Egmont fikk jeg høre at trykkeripressa gikk for fullt i juli og at de håpet å komme igang i beg. av august.
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Helen
Oslo
24.07.2005, 15:19

Ser at det er dei av oss som har nølt litt som ikkje har fått. Eg antar at dette har å gjera med at ting blei pakka for utsending i slutten av juli og vi ikkje stod på lista enno, og at vi difor venter på neste gong det kjem ei liknande utsending. Personleg bestilte eg 20. eller 21. juni, og har fått vite at eg kom inn på lista deira 29. juni. Kanskje dei ikkje leser e-post så ofte?
Uansett er det jo garantert at vi får. Eg reknar den meldinga eg fekk på telefon som bekrefting god nok, og lykkemynten klarer eg å vente utålmodig på ei stund til.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
24.07.2005, 17:39

Merkelig.
Jeg bestilte samme dag som deg men din bestilling var registrert en dag før meg?
Det har jo noe å si hva slags nummer man har i rekken og da er det skuffende å se at rutinene hos Egmont er såpass svake. Det hadde jo vært kjedelig hvis jeg var nummer 2000 som bestilte men pga rot hos Egmont så ble jeg nummer feks. 2038.
Dessuten har de hatt problemer med bestillingssjemaet sitt. Da jeg registrerte meg registrerte jeg meg under "Lars Olav Karlsen" (der selvfølgelig Lars Olav er fornavn og Karlsen er etternavn) men da jeg ringte for å sjekke var jeg registrert på Lars Olav Karlsen Nordbø (Nordbø er et mellomnavn jeg har, og ikke etternavn).
Hvor har Egmont fått dette fra lurer jeg på?
Lars Olav
32 år, Grimstad
24.07.2005, 19:50

Jeg bestilte allerede første dag man kunne. (det var vel 3. juni eller deromkring), men ble ikke registrert før 16. juni. Dette har gjort meg litt usikker på om Egmont faktisk gir nummer nøyaktig etter bestillingsrekkefølge. Isåfall klarte hele 1218 personer å bestille før meg, og jeg bestilte bare et par timer etter at mailen kom.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
24.07.2005, 21:34

Eg og bestilte første dagen (2. eller 3. juni?) og eg fekk nr 331. Kor tid eg blei registrert veit eg ikkje..
Lars Johan
26 år, Kvinnherad
24.07.2005, 21:58

chrisron skreiv:
Jeg bestilte allerede første dag man kunne. (det var vel 3. juni eller deromkring), men ble ikke registrert før 16. juni. Dette har gjort meg litt usikker på om Egmont faktisk gir nummer nøyaktig etter bestillingsrekkefølge. Isåfall klarte hele 1218 personer å bestille før meg, og jeg bestilte bare et par timer etter at mailen kom.
Jeg bestilte utpå formiddagen den 4. juni og jeg fikk #235.
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
25.07.2005, 01:18

Eg gir fullstendig blaffen i kva nummer eg får så lenge eg faktisk får verket, og det har eg fått vite at eg får, så då er det jo ikkje noko problem.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
25.07.2005, 01:48

Olaf Solstrand skreiv:
Eg gir fullstendig blaffen i kva nummer eg får så lenge eg faktisk får verket, og det har eg fått vite at eg får, så då er det jo ikkje noko problem.
Det gjør heldigvis jeg også, ellers så ville jeg sikkert vært ganske irritert når jeg nå ser at folk som har bestilt etter meg har tusen nummer lavere enn mitt eget.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
25.07.2005, 13:19

Fikk mail Egmont i dag, der de svarte på mitt spørsmål hvorvidt min bestilling var registrert (noe den selvsagt var, siden jeg har fått bekreftelsen lenge etter at dette spørsmålet ble besvart). Men de sa at grunnen til at de ikke hadde svarte før nå, var fordi de hadde en del ferieaviklinger for øyeblikket.
Kan kanskje være årsaken til all surret med fordeling av nummer???
Rikerud
30 år, Bærum
28.07.2005, 01:22

Fikk bekreftelse i dag (ja, lille meg på bare 13 år har bestilt). Fikk nummer 2041. Vi får bare vente å skje på hva som skjer da
Det skjedde en feil, så meg å mamma fikk hver vår, og "hennes" nummer var 1975. Men jeg ville heller ha den som sto i mitt navn.
EDIT: Fant ut at jeg blir 50 år i 2041, og 50 er jo jo et passe rundt tall da
Omanga Carl
Innlegget blei sist redigert 29.07.2005, 13:05 av Magnus Murphy
Magnus Murphy
17 år, Sandefjord
28.07.2005, 18:20

Tøft, då kjem jo kanskje min òg snart.
Er det forresten nokon som veit om det er vanskeleg/umogleg å få endra namn på eit abonnement? Hadde tenkt å utgiftsføre CBSV under firmaet mitt, og skal bytte namn på firmaet no ("Olaf Solstrand" er ikkje eit godt firmanamn i lengden), og undrer litt på korvidt Egmont vil godta å endre namnet på bestillinga.
(sjølv om det sannsynlegvis vil gå heilt greitt, og eg sjølvsagt skal spørja Egmont direkte om det.)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
28.07.2005, 19:41

Olaf Solstrand skreiv:
Tøft, då kjem jo kanskje min òg snart.
Er det forresten nokon som veit om det er vanskeleg/umogleg å få endra namn på eit abonnement? Hadde tenkt å utgiftsføre CBSV under firmaet mitt, og skal bytte namn på firmaet no ("Olaf Solstrand" er ikkje eit godt firmanamn i lengden), og undrer litt på korvidt Egmont vil godta å endre namnet på bestillinga.
(sjølv om det sannsynlegvis vil gå heilt greitt, og eg sjølvsagt skal spørja Egmont direkte om det.)
Det burde gå bra men en vet jo ikke.
Da jeg ringte og sjekket om jeg var abonent fikk jeg beskjed om at jeg var registrert med Lars Olav Karlsen Nordbø, men jeg heter jo Lars Olav Nordbø Karlsen og han skulle fikse dette. Overraskelsen var derimot ikke stor da jeg fant bekreftelsen sendt til, ja nettopp Lars Olav Karlsen Nordbø.
Lars Olav
32 år, Grimstad
28.07.2005, 20:37

Nokon som veit om verket er utselt? Eg var ekstremt treig med å bestilla (fredag 22. juli), og fryktar at nølinga kan straffa seg. Bestillingsbekreftelsee-posten eg fekk seier meg ingenting:
Takk for din bestilling av Carl Barks Samlede Verk!
Vi vil nå behandle alle innkomne bestillinger. Når disse er blitt kontrollert og godkjent, vil du om noen uker få tilsendt en ordrebekreftelse pr. post.
Det står at eg _*vil*_ få ein ordrebekreftelse i posten, men det står og at bestillinga mi ikkje er behandla. Må ærleg innrømma at eg ikkje skjønar korleis dette fungerer. Har eg sove i timen, eller er eg berre dum? Kvifor tar det fleire veker før eg kan få bekreftelse? Og kjem eg i det heile tatt til å få nokon bekreftelse? Viss verket var utselt, ville eg fått melding om det med ein gong, eller tar det òg nokre veker? Hjelp meg!
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Sølve
19 år, Ullensvang
29.07.2005, 00:50

Du har nok bare sovet litt i timen.
De siste innleggene går på at folk som bestilte seint ikke har fått bekrefelsen enda. De aller siste innleggene går på at jeg og en annen har fått våre bekreftelser i posten i dag.
Det betyr nok helt sikkert at du får i løpet av de neste dagene eller ukene.
Jeg tviler på at det er utsolgt.
Lars Olav
32 år, Grimstad
29.07.2005, 01:28

Lars Olav skreiv:
Hm, eg vil ikkje vera så sikker på at du har rett i det. Då du bestilte, var det berre 560 ledige eksemplar igjen (av 2500), og Sølve bestilte ein heil månad etter deg. Så det er ikkje heilt urealistisk at det er utsolgt heller.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
29.07.2005, 03:01

Olaf Solstrand skreiv:
Lars Olav skreiv:
Hm, eg vil ikkje vera så sikker på at du har rett i det. Då du bestilte, var det berre 560 ledige eksemplar igjen (av 2500), og Sølve bestilte ein heil månad etter deg. Så det er ikkje heilt urealistisk at det er utsolgt heller.
Joda, jeg er klar over det. Men slik jeg ser det og som du har nevnt før angående t-sjortene så selger dette først og fremst med en gang og så dabber det litt av etterhvert. Det kan en fint se med hvor høye nummer de som bare bestilte et par dager etter at det ble åpnet for bestillinger.
Dessuten er det ikke noe tegn på fare det at han enda ikke har fått bekreftelsen med tanke på at flere av oss fikk i går. 
Lars Olav
32 år, Grimstad
29.07.2005, 11:44

Sånn, der er ordrebekreftinga motteke og ferdig omadressert hit. 1912 - elleve nummer unna det nummeret eg hadde mest lyst på. Ikkje ille det.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
30.07.2005, 15:09

Nokon som kan fortelja meg korleis dei klarte å opne denne kapselen som lykkemynten kom i? For eg antar at det er mogleg? Sjølvsagt skal eg oppbevare den i kapselen, men eg har då lyst til å ta den ut og halde mynten mellom fingrane mine ein gong først.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
30.07.2005, 18:44

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.