Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Pondus banker Donald

Andeby Online > Diskusjonsforum > Pondus banker Donald

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

...man kan inderlig vell tåle den urett som ikke rammer en selv.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

19.07.2005, 12:00

Einherje skreiv:

...man kan inderlig vell tåle den urett som ikke rammer en selv.

Eller kanskje til nød sin neste ;-)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

19.07.2005, 12:04

MikroMidas skreiv:

Trodde aldri jeg skulle oppleve at du anser deg selv som dophue Sigvald :) Ser i ett par andre tråder at du sterkt forsvarer og hyller Gottfredsson. Vet også at du er en stor tilhenger av mannen i trikot, nei ikke Kjell Steen, men originalen Fantomet. Og du har vel mange ganger fremhevet tidlige fantomet historier som noe av det beste som er laget og noe som dagens **dophuer** burde lese mere av.
Du vet hvordan Fantomet og Gottfredsson sine Mikke serier ble presentert opprinnelig, og du vet hvordan de ble produsert opprinnelig før de ble satt sammen til den formen de presenteres i nå?

Du må da skille mellom lange komplekse fortellinger som presenteres i stripeform (Gottfredson) og korte episodiske striper sum hvor det eneste som teller synes å være et morsomt poeng i den siste ruten (Taliaferro).

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

19.07.2005, 18:39

Sigvald skreiv:

Du må da skille mellom lange komplekse fortellinger som presenteres i stripeform (Gottfredson) og korte episodiske striper sum hvor det eneste som teller synes å være et morsomt poeng i den siste ruten (Taliaferro).

Men dei fleste striper som lagast i dag **er** mykje meir enn eit morosamt poeng i siste rute. Kanskje det Taliaferro gjorde var å bruke ein kjent figur til å fortelja vitser. Men dagens moderne seriar er så mykje meir enn det. Det er ikkje SÅ vanskeleg å sjå på "Pondus" som ei samanhengande historie som har gått i ni år, sjølv om det går an å le av kvar einaste stripe.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

19.07.2005, 18:44

Sigvald skreiv:

Og du har lest mye av tidlig Gottfredson hvor det faktsik er ett poeng hver dag og historien går i en lengre serie over flere uker akkurat som Fantomet, eller hvilket grunnlag har du for disse uttalelsene.

Olaf Solstrand skreiv:

Men dei fleste striper som lagast i dag er mykje meir enn eit morosamt poeng i siste rute.

For eksempel Bill Watterson sin fantastiske seks ukers sekvens hvor Tommy går og venter på den batteridrevne propell lua si. Ett fantastisk poeng hver dag og en serie med handlig som går over flere uker, akkurat som Fantomet.

Føler meg egentlig litt som Tommy nå for tiden siden Egmont ikke klarer og gi meg mynt og nummer på CBSV i posten.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 19.07.2005, 19:08 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

19.07.2005, 19:05

MikroMidas skreiv:

Føler meg egentlig litt som Tommy nå for tiden siden Egmont ikke klarer og gi meg mynt og nummer på CBSV i posten.

Tommy og Tigern spoiler:

SPOILER:

Så må vi bare håbe, at du kan flyve, når du endelig får CBSV :-)

Thomas Pryds Lauritsen

pryds
28 år, Danmark

19.07.2005, 20:12

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.