Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Fan-mail?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Fan-mail?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Hei!

Lurer bare på om noen av dere vet e-mail adresser til noen Disney-serieskapere.

(F.eks. Don Rosa har: donrosa (krøllalfa) iglou.com! Vet dere adresser til andre?)

(NB!! Hvis en mail-adresse er: "rart_dopapir@jungeland.com" kan dere f.eks. skrive "rart_dopapir (krøllalfa) jungeland.com"! Dermed ungår man at disse skal få mye spam og søppel ved at roboter finner mailadressene!! Skjønner? :-) )

Mvh,
Håvard

http://home.no.net/piacere/

Håvard
19 år

28.02.2004, 19:05

Vil ikke akkurat si at Olaf Solstrand er en serieskaper da, han har vel bare skrevet en puslete historie? Men men...

Roar Dahle

02.03.2004, 21:43

Roar Dahle skrev:
"Vil ikke akkurat si at Olaf Solstrand er en serieskaper da, han har vel bare skrevet en puslete historie? Men men..."

Joda, Roar! Olaf Solstrand er serieskaper han! Så absolutt! Dessuten har han ikke bare skrevet en puslete historie!

For det første: Jeg mener den historien han til nå har fått publisert i et Donald-blad ikke var puslete, men tvert imot: SVÆRT god!

For det andre: Olaf Solstrand har skrevet minst FIRE historier ("Being Donald Duck", "The sequel Machine", "Déjà vu" og "Wand vs. Woodchucks"), om jeg ikke tar helt feil. Den femte jobber han med nå (tror jeg).

Om ikke Olaf Solstrand er en serieskaper, hva definerer du serieskaper som da, Dahle?

Mvh,
Håvard

Håvard
19 år

02.03.2004, 22:07

"Vil ikke akkurat si at Olaf Solstrand er en serieskaper da, han har vel bare skrevet en puslete historie? Men men..."

God innstilling, Roar. :-)

Og eg er strengt talt heilt einig med deg. Folk overdriver dette med meg - anten fordi dei kjennar meg frå forumet eller berre fordi eg er norsk. I tillegg har Egmont vore LANGT treigare enn eg hadde forventa til å trykke mi historie nummer to og tre (nummer to veit eg at er ferdigteikna for over eitt år sidan) . Så for augeblikket HAR eg berre ei puslate historie å skryte av. Likevel: Eg kallar meg serieskapar fordi eg "jobbar fulltid" med å skrive teikneseriar, men at folk flest ikkje bør tenkja på meg som det, er eg heilt einig i.

For all del. Morosamt å få ros. Men enkelte overdriver. Som når Sigvald seier at det beste som står i Donald er Barks, Rosa og Solstrand. Då tenkjar eg "tulling. :-)" (Sigvald skjønar at sånt er fleip). Eg gjer det eg kan, men eg har berre hatt ei historie på trykk enno, og då meinar eg sjølvsagt at folk overdriver.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

03.03.2004, 00:14

Roar Dahle skrev:
"Han har vel bare skrevet en puslete historie?"

Olaf Solstrand svarte:
"For augeblikket HAR eg berre ei puslate historie å skryte av. "

Joda, selvfølgelig! Kan være enig i at folk overdriver med skryt og ros, Olaf! Men likevel...- den ene du har fått publisert VAR bare god, etter min og mange andres mening! :-)

Men som du sikkert så, skrev jeg at du har SKREVET fire historier (ikke fire historier å skryte av...)
Bare sånn at du ikke har misforstått meg, hvilket jeg heller ikke tror... :-)

Mvh,
Håvard

Håvard
19 år

04.03.2004, 14:36

Jeg syntes den historien som Olaf skrev var en bra historie men den var ikke noe ekstraordinær historie.

vore på leirskole i vantlia og det var veldig morsomt men........borte bra men hjemme best...

gutten fra nord
17 år, Sortland

18.03.2004, 14:24

Jeg syntes den historien var veldig god, hadde syntes det om jeg ikke hadde visst om det var en nordmann heller. Den er ikke eksepsjonelt god, selvfølgelig, men den er bedre enn de fleste historiene i Donald når for tiden.

Saturos
19 år, Stavanger

19.03.2004, 11:48

Ligger historien på nettet et eller annet sted?
Jeg har ikke lest den, men er interressert i å lese den, det er jo noe å være stolt av uansett. :-)

Verdens rikeste and

McDuck
20 år, Oslo

19.03.2004, 19:41

JEG (Håvard):
"Jeg mener den historien Olaf til nå har fått publisert i et Donald-blad ikke var puslete, men tvert imot: SVÆRT god!

Gutten fra nord:
"Jeg syntes den historien som Olaf skrev var en bra historie men den var ikke noe ekstraordinær historie."

Nei. Jeg sammenligner ikke "Donald for en dag" med Don Rosa's knall-historier, eller Carl Barks' klassikere.

Saturos:
"Jeg syntes den historien var veldig god, hadde syntes det om jeg ikke hadde visst om det var en nordmann heller. Den er ikke eksepsjonelt god, selvfølgelig, men den er bedre enn de fleste historiene i Donald når for tiden."

Som Saturos skrev, syntes jeg historien hans er bedre enn de fleste Donald-historier nå for tiden, ja!

Selvfølgelig: Den var ikke ULTRA-eksepsjonelt god! :-) Men den var så god, at Olaf fortjener det han fortjener: roos! :-)

Mvh,
Håvard

Håvard
19 år

20.03.2004, 16:27

Saturos:
"Jeg syntes den historien var veldig god, hadde syntes det om jeg ikke hadde visst om det var en nordmann heller. Den er ikke eksepsjonelt god, selvfølgelig, men den er bedre enn de fleste historiene i Donald når for tiden.

Jeg er enig med deg der.

vore på leirskole i vantlia og det var veldig morsomt men........borte bra men hjemme best...

gutten fra nord
17 år, Sortland

21.03.2004, 22:04

Historien ligger her:
http://www.disney-comics.dk/comics/d_d_2001-013/

Gamlerud

21.03.2004, 22:12

Du er flink i tysk Håvard..= )

And my soul from out that shadow, that lies floating on the floor.
Shall be lifted - nevermore...
-Edgar Allan Poe, The Raven.

Don Rota
20 år, Volda

31.03.2004, 21:42

Don Rota:
"Du er flink i tysk Håvard..= )"

???? Comicforum?? :-)

Mvh,
Håvard

Håvard
19 år

31.03.2004, 22:26

Stemmer...= )

And my soul from out that shadow, that lies floating on the floor.
Shall be lifted - nevermore...
-Edgar Allan Poe, The Raven.

Don Rota
20 år, Volda

08.04.2004, 18:36

Kva legg du forresten i ordet "fan-mail"?

Er "fan-mail" det same som vanleg e-post? Don Rosa har vel strengt talt ikkje nokon eigen "fan-mail". Han har ei e-postadresse som mange fans kjennar til.

Det same gjelder i mitt tilfelle, bortsett frå at eg strengt talt ikkje har fans - men eg har ikkje noko "fan-mail", nei.

Er formålet med denne tråden å få laga ei liste over kva Disney-forfattarar som har e-post? Det vil jo strengt talt bli ei lang og heilt ubrukeleg liste, men...

Beklagar at eg seier dette, men: Ver så snille å ikkje leggja inn e-postadresser til serieskaparar i forumet. Det eksisterar robotar som søkar gjennom sider som denne for å finne e-postadresser og sende spam til dei. Vi veit at folk har vore plaga av det før. Det hadde vore plagsomt om Don Rosa eller John Lustig eller Lars Jensen eller kven som helst andre skulle få masse spam berre fordi nokon har lagt inn e-postadressa deira her.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

09.04.2004, 13:23

Det snakka du om i det forige forumet.
Heilt einig.

Steinøy
14 år, Gaular

09.04.2004, 13:31

Du har sannelig rett Olaf!
Det var faktisk derfor jeg endret på innlegget mitt, og tok vekk e-post adressen til Don Rosa. Men ok.
Hør på Olaf alle sammen: Vennligst ikke oppgi e-post adresser til serieskapere her "rett frem"! (Se mitt første innlegg, eller Vegars innlegg (etter dette) for anbefaling hvordan å uttrykke mail-adresser uten fare for spam- og søppel-mottakelser, grunnet stygge robot-søkere.)

Mvh,
Håvard

Håvard
19 år

10.04.2004, 12:15

Det man kan gjøre, er å skrive epostadressene sånn:
hepp understrek hepp krøllalfa yahoo.no
eventuelt:
hepp_hepp@FJERNDETTEyahoo.no

(det var bare et eksempel, jeg tror ikke noen har den epostadressa.)

«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»

Vegar
19 år, Trondheim

11.04.2004, 10:57

Forsåvidt kan man vel også bare putte en strek på hver side av mail-adressen egentlig, noe jeg har gjort i signaturen min for å unngå spam og søppel! Da tror robotene at jeg har en strek først i mailen, hvilket jeg ikke har. (Dette er en mail jeg har oppgitt i ulike forumer o.l. i relativt lang tid, med alltid en strek på hver side av mail-adressen, og jeg har ennå ikke fått en eneste søppel-mail! :-) )

Mvh,
Håvard

Håvard
19 år

12.04.2004, 13:27

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.